فونیکسریمکسبهتام

شهردار شیراز خبر داد

بازشدن گره‌های ترافیکی در بخش‌هایی از شیراز

عصر خودرو: شهردار شیراز با بیان اینکه گره ترافیکی میدان قصردشت باز می‌شود، گفت: گزینه‌های مختلف برای روان‌سازی ترافیک تا میدان معلم این شهر در دست بررسی است.

بازشدن گره‌های ترافیکی در بخش‌هایی از شیراز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از میدان قصردشت، این میدان را یکی از گره‌های ترافیکی شهر شیراز عنوان کرد و اظهار داشت: در آینده، ترافیک بزرگراه کوهسار مهدی، تونل‌های کوهسار و ایمان و پل چمران از این میدان عبور می‌کند.

    وی بابیان اینکه باید این ترافیک به سمت خیابان ایمان، میدان معلم و میدان شهید رودکی و درنهایت به بلوار امیرکبیر و محور بوشهر هدایت شود تا بتوان حجم تردد را تخلیه کرد، افزود: به دلیل وجود این حجم ترافیک، شرایط فعلی و جمعیتی که در مجموعه قصردشت سکونت دارند؛ ترافیک در میدان قصردشت مضاعف شده و خواهد شد.

    شهردار شیراز با اشاره به اینکه ترافیک در این مسیر برای مردم به‌ویژه ساکنان این منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز برای برطرف کردن این مشکلات و کاهش بار ترافیکی میدان قصردشت با بررسی‌های مختلف زیرگذر و روگذری در سه سطح برای این مسیر طراحی کرده است تا این گره ترافیکی باز شود.

    پاک‌فطرت بابیان اینکه زیرگذر طراحی‌شده در مسیر غرب به شرق و روگذر طراحی‌شده به‌صورت شمالی _ جنوبی، پل چمران را به خیابان ایمان و بالعکس متصل می‌کند، تصریح کرد: تأسیسات زیرزمینی قصردشت اسکن و مکان آن‌ها مشخص شده تا میزانی که نیاز به جابه‌جایی دارد، جابه‌جا شود.

    وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرای این پروژه باید به‌گونه‌ای آغاز شود که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشود، عنوان کرد: تملک‌های مربوط به این پروژه نیز از یک سال گذشته آغازشده و ادامه دارد و شهرداری شیراز تلاش می‌کند تا در سه ماه پایانی امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

    شهردار شیراز با اشاره به اینکه در راستای اجرای این پروژه مهندسی ارزش باید انجام و تمام جوانب آن بررسی شود، حفظ باغات قصردشت را برای شهرداری شیراز ازلحاظ رعایت مسائل زیست‌محیطی و منظر شهری بسیار مهم دانست و بیان کرد: این پروژه در کنار گزینه‌های دیگر برای روان‌سازی ترافیک تا میدان معلم در کمیسیون‌های عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دست بررسی است و نتایج کارهای مشاوران بررسی می‌شود تا هر چه زودتر برای این پروژه تصمیم‌گیری شود.

    پاک‌فطرت بابیان اینکه به ‌طور معمول اجرای چنین پروژه‌هایی که مشکلات بسیاری به همراه دارد به سازمان عمران شهرداری شیراز واگذار می‌شود، گفت: در راستای چنین پروژه‌هایی که با سختی بسیار همراه است تمام عوامل شهرداری شیراز همکاری دارند تا کار زودتر به نتیجه رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو