فونیکسریمکسبهتام

طراحی کاکپیت رانندگان باید براساس علم باشد نه گذشته

عصر خودرو : روبنس باریچلو از رانندگان قدیمی رقابت‌های ‫فرمول‌یک‬ باور دارد طراحی کاکپیت اتومبیل‌های فرمول‌یک باید براساس علم باشد نه طرح‌هایی که از گذشته تا به امروز رواج داشته است.

طراحی کاکپیت رانندگان باید براساس علم باشد نه گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سال‌های اخیر بحث کاکپیت‌های سرپوشیده در رقابت‌های فرمول‌یک بسیار داغ است و خصوصاً با مرگ ژول بیانکی باری دیگر تبدیل به تیتر اول نشریات و خبرگزاری‌ها شده است.

    گرچه کاکپیت‌های سرپوشیده باعث می‌شود رانندگان امنیت بیشتری داشته باشند، اما از آنجایی که اتومبیل‌ها از گذشته تا به امروز با کاکپیت‌های روباز طراحی شدند، باعث شده تا مسئولین این ورزش با احتیاط درباره این مسئله تصمیم‌گیری کنند.

    باریچلو گفت: فقط علم می‌تواند به ما بگوید چه چیزی درست است و چه چیزی غلط. کاکپیت اتومبیل‌ها در فرمول‌یک همیشه روباز بودند و همیشه افرادی که از این موضوع شکایت داشتند موجب شدند افراد دیگری بگویند این وضعیت درست است.

    وی افزود:راستش موتوراسپرت هیچ وقت ایمن نخواهد شد. کاکپیت سرپوشیده هم هر جوری که طراحی شود باز هم باعث می‌شود راننده آسیب ببیند.

    این راننده قدیمی در آخر تاکید کرد:اما اگر اتومبیل به نقطه‌ای که باید برخورد کند، برخورد کند مشکلی پیش نخواهد آمد. در پیست‌های جدید ایمنی بسیار زیاد است. اما فقط تست‌های تصادف و علم می‌توانند ثابت کنند چه اتفاقاتی می‌تواند در این ورزش رخ دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط