فونیکسریمکسبهتام

پیام تبریک سرهنگ مرادی به مناسبت روز خبرنگار

نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در ترافیک

عصر خودرو- سرهنگ مرادی گفت : امروز رسانه جایگاه خود را در تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم به اثبات رسانده و هیچ ارگان و سازمانی نمی‌تواند بدون استفاده از رسانه‌ها، حرف خود را به گوش دیگران برساند.

نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در ترافیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ گفت : نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم جامعه بسیار مهم است زیرا رسانه‌ها زمینه‌ساز فرصت‌هایی هستند که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرند در عمل می‌توانند نقش فعال و سازندهای در زمینهی انتقال افکار عمومی، فعالیتهای اجتماعی و مشارکت مردمی داشته باشند. بنابراین خبرنگاران نقش برجسته ای در تولید آسایش، آرامش و احساس امنیت دارند. رویکرد اصلی پلیس در افزایش انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث، رویکرد فرهنگی است و برای ترویج و تقویت آن، همه دستگاههای ذیربط بخصوص اصحاب رسانه و NGOها میتوانند نقش فعال و موثری داشته باشند.

    وی در ادامه افزود : رفتار و انضباط ترافیکی به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی ، بیان کننده میزان تبعیت یا عدم تبعیت افراد از قوانین راهنمایی و رانندگی است. تدوین الگوهای راهبردی برای افزایش دانش عمومی، تقویت فرهنگ ترافیک و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها با تولید انیمیشن، مستندهای آموزشی، اطلاعرسانی، استفاده از نظرات کارشناسان راهنمایی و رانندگی در برنامه ها می تواند در نهادینه شدن فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موثر باشد . همچنین مشارکت رسانه های جمعی در امر فرهنگ ترافیک می تواند بستر مناسبی برای ارتقای فرهنگ عبور و مرور در جامعه که از دغدغه های مهم مسئولان شهری و شهروندان کلان شهر تهران است،‌ ایجاد نماید.

    سرهنگ مرادی بیان کرد: هرچه تعامل و مشارکت رسانه ها در امر ترافیک بیشتر باشد ،بازخورد افزایش دانش ترافیک در جامعه بیشتر خواهد شد. پس به طور یقین بخش قابل توجهی از حساسیت جامعه نسبت به موضوع ترافیک مرهون توجه رسانه ها به این موضوع است. هیچ کس نمی تواند نقش رسانهها را در اصلاح رفتارهای اجتماعی، ترویج قانون مداری، تحکیم قانون مداری و همچنین آگاهسازی جامعه انکار کند. نقش اصحاب رسانه بالاخص خبرنگاران در موفقیت های پلیس راهور در حوزه آموزش همگانی، اطلاع رسانی ، اقدامات فرهنگی و نهادینه کردن آن در رفتار شهروندان غیرقابل انکار است. دربارهی اهمیت رسانههای گروهی، شایسته است بگوییم که رسانه های گروهی به عنوان یک دانشگاه عمومی در فرآیند ارتباطات و انتقال اطلاعات در درون جامعه نقش فعالی دارند و در شکوفایی و اعتلای فرهنگ جامعه سهیم هستند. همچنین نقش اصحاب رسانه در انتقال ارزشها و هنجارهای فرهنگ ترافیک از چنان جایگاهی برخوردار است که می توانیم آنها را پیش قراولان فرهنگ ترافیک در جامعه بنامیم.

    سرهنگ مرادی در پایان ضمن تشکر و تقدیر از نقش مهم و مؤثر اصحاب رسانه و عملکرد مطلوب آنها روز 17 مرداد،‌ (روز خبرنگار) گفت: برای همه اصحاب رسانه از جمله، خبرنگاران زحمتکش، توفیقات روزافزون از خداوند متعال مسألت مینماییم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو