فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

استفاده از ابزارهای هوشمند دلیل موفقیت طرح خط سفید است

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعتقاد دارد، استفاده از ابزارهای هوشمند ترافیکی یکی از مهمترین دلایل موفقیت اجرای طرح «خط سفید» در پایتخت است.

استفاده از ابزارهای هوشمند دلیل موفقیت طرح خط سفید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی درباره تاثیرات اجرای طرح خط سفید در پایتخت گفت: اعتقاد دارم معضل اصلی تهران در ارتباط با مشکلات ترافیکی و تخلفاتی که وجود دارد، بحث نهادینه شدن رفتارهای غلط در این حوزه است. به جرات می گویم که یکی از ماموریت‌های جدی پلیس راهور اصلاح رفتار شهروندان در حوزه ترافیک است. در بررسی‌هایی که در این حوزه انجام دادیم متوجه شدیم یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات ترافیکی که باید در تهران ساماندهی می شد، تقاطع‌های ترافیکی مانند گذرگاه‌های عابر پیاده و توقف خودروها پشت خط ایست و عبور عابران پیاده به هنگام قرمز بودن چراغ‌های عبور عابران از تقاطع‌ها بود. وضعیت ناهنجاری ایجاد شده بود که هم خودروها و هم عابران قوانین را رعایت نمی‌کردند؛ بی‌انضباطی زیادی را در سطح معابر ایجاد کرده بود. به عبارتی به این نتیجه رسیده بودیم که بزرگترین مشکل تهران در معابر و بزرگراه‌ها عدم حرکت خودروها در بین خطوط بود.

    وی  با بیان اینکه انجام صحیح این رفتار می‌توانست به منظم شدن معابر کمک کند، می‌افزاید: در گام نخست اقداماتی مانند اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی و آموزش طرح ساماندهی تقاطع ها را تحت عنوان «ایست؛ به احترام زندگی» آغاز کردیم. بیشتر از 8ماه کارهای ایجابی این طرح را انجام دادیم. خوشبختانه یک اتفاق خوبی که روی داد این بود که همزمان مجموعه مدیریت شهری نیز همین نگاه پلیس را در ساماندهی رفتارهای ترافیکی شهروندان داشت به همین دلیل طرح خط سفید را در دستور کار خود قرار داده بود.

    به اعتقاد رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ این اشتراک نظر با مدیریت شهری به نوعی هوشمندی کارهای مطالعاتی پلیس و شهرداری تهران را نشان می‌داد.

    وی با بیان اینکه از اوایل دی ماه طرح «خط سفید» به صورت پایلوت در دو منطقه 6 و 8 با اولویت ساماندهی تقاطع‌ها ایجاد زیرساخت های ترافیک و خط کشی خیابان ها و معابر اجرایی شد، ادامه داد: زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری مناطق به خوبی انجام شد و هنوز نیز در دست اجراست. پلیس نیز اولویت خود را روی دو تخلف عدم حرکت بین خطوط و عدم توقف پشت خط ایست قرار داد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو