فونیکسریمکسبهتام

سفیر ترکیه به سازمان راهداری رفت

درخواست جبران خسارت اتوبوس‌ها از ترکیه

عصر خودرو: در پی حوادث اخیر در محورهای ارتباطی و حادثه چند روز گذشته ترور راننده اتوبوس ایرانی در خاک کشور ترکیه، سفیر این کشور با حضور در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با داود کشاورزیان دیدار کرد.

درخواست جبران خسارت اتوبوس‌ها از ترکیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، داود کشاورزیان در دیدار با سفیر ترکیه ضمن ابراز نگرانی شدید از حوادث اخیر که چند دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس در خاک کشور ترکیه مورد حمله تروریستی قرار گرفتند، اظهار داشت: باتوجه به حجم مبادلات بازرگانی، ترانزیتی همچنین سفرهای هموطنان، لازم است دولت ترکیه تدابیر و اقدامات لازم در جهت تامین ایمنی کامل راه‌‌های مواصلاتی همچنین امنیت جان مسافران و رانندگان ایرانی را داشته باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اهمیت مناسبات حمل و نقلی بین دو کشور افزود: نگرانی‌هایی که به تازگی در بین فعالان حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی و مسافران حاکم شده جدی است و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت ترکیه هرچه سریعتر ضمن اقدام در جهت شناسایی عوامل حوادث اخیر نسبت به مجازات آنان اقدام کند.

    وی با اشاره به شرایط مناسب رانندگان ترانزیت ترک در بحث بارگیری در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران گفت: وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا امکانات و شرایط خوبی برای رانندگان ترانزیت کشور ترکیه در داخل قلمرو خود فراهم شود و آمارها بیانگر استفاده کامیون‌های ترکیه از ظرفیت بارگیری مناسب به هنگام عزیمت به کشورشان است.

    کشاورزیان همچنین تصریح کرد: اگر اشکالی در اجرای فرایند بارگیری باشد، بطور حتم از جانب رانندگان ترکیه‌ای بوده است که به موضوع درخواست طرف ترک جهت پلمپ باک بنزین کامیون‌ها در سال جاری برمی‌گردد و جمهوری اسلامی ایران از روز نخست مخالف این کار بود ولی اصرار مقامات حمل و نقل ترکیه موجب شد تا بحث پلمپ اجرا شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جبران خسارت‌های وارده به شرکتها و افرادی که در خاک کشور ترکیه دچار سانحه شده‌اند، شد که طرف ترکیه‌ای قول مساعد برای پیگیری آن را اعلام کرد.

    براساس این گزارش، رضا هاکان‌تکین سفیر کشور ترکیه در ایران نیز با ابراز تاسف از حوادث اخیر و تلاش دولت ترکیه برای ایمنی هرچه بیشتر محورهای ارتباطی و ترانزیتی کشورش به ویژه در مرزهای مشترک گفت: مراتب نگرانی و درخواست معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را سریع به اطلاع مقامات کشورم خواهم رساند.

    وی با تاکید بر عزم و تصمیم جدی دولت ترکیه برای مبارزه با تروریسم و اظهارات مقامات آن کشور در سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با مقامات ایرانی افزود: پس از توافقات هسته‌ای کشور ایران و 1+5، ترکیه امیدوار است که حجم مبادلات بازرگانی، ‌تجاری و همچنین رفت‌وآمد مسافران دو کشور رو به افزایش باشد و به همین دلیل در راستای حفظ منافع مشترک هر دو کشور، تلاش خواهد شد تا نگرانی‌های به وجود آمده هرچه سریعتر مرتفع شود.

    سفیر کشور ترکیه همچنین ضمن قدردانی از اطلاعات ارائه شده، با مثبت ارزیابی کردن روند حمل و نقلی بین دو کشور، تاکید کرد: به منظور ارائه راه‌حل‌های مناسب و سریع پیشنهاد می‌شود تعداد نشست‌های کارشناسی و مرزی، همچنین ملاقاتها در سطوح بالاتر، افزایش یابد و این آمادگی و عزم خوشبختانه در هر دو طرف به ویژه در مسئولین حمل و نقلی وجود دارد.

    محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آمار کامیون‌های ترکیه‌ای که از قلمرو جمهوری اسلامی ایران به عنوان ترانزیت عبور می‌کنند و همچنین روند تکمیل خط سوم عبوری در پایانه مرزی بازرگان، خواستار تسریع عملیات اجرایی در این پایانه از سوی طرف ترکیه‌ای شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو