فونیکسریمکسبهتام

موتورهای توربوی کوچک مورد استقبال قرار گرفتند

عصر خودرو: جای تعجب نیست که اکثر خودروهای فروخته شده در بازار دارای موتورهای چهار سیلندر هستند اما موتورهای V۸ نیز طی سال گذشته با افزایش اقبال عمومی مواجه شده اند.

موتورهای توربوی کوچک مورد استقبال قرار گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مجله ماشین، بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط Wards Auto، در سال جاری میزان فروش موتورهای V8 در خودروهای سبک از 15 درصد به 18.2 درصد رسیده است. خودروهای چهار سیلندر هنوز 50 درصد خودروهای فروخته شده را به خود اختصاص می دهند در حالی که موتورهای شش سیلندر از سال 2012 با کاهش فروش مداوم مواجه بوده اند.

    به لطف فروش بالای وانت پیکاپ ها طی چهار سال اخیر، بهره گیری از موتورهای V8 به اوج خود رسیده است. احتمالا یکه تازی موتورهای V6 با نسخه هایی ادامه پیدا می کند که دارای قدرت موتورهای شش سیلندر اما مصرف سوخت مدل های چهار سیلندر خواهند بود.

    در عین حال موتورهای عجیب پنج سیلندر نیز تا حدودی منقرض شده اند و به سختی حتی وارد آمارها می شوند.

    از تمام موتورهای فروخته شده در سال جاری، 22 درصد دارای تزریق معمولی به صورت توربوشارژ یا سوپرشارژ هستند. در این صورت می توان گفت بهره گیری از موتورهای توربو از سال 2010 تا کنون حدود 500 درصد افزایش داشته است.

    خودروهای هیبریدی تنها 2.1 درصد از آمار فروش امسال را به خود اختصاص داده اند. شاید کاهش قیمت سوخت فروش این مدل ها را تحت تاثیر قرار داده است.

    خودروهای الکتریکی نیز همچنان 0.5 درصد از فروش خودروهای سبک را به خود اختصاص می دهند که در این صورت تنها 1.5 درصد از کل بازار را در اختیار دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط