فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری خبر داد

حمله به کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه؛ یک کامیون ‌آتش ‌گرفت

بسته شدن مرز ترکیه به دلیل ناامنی‌ این کشور‌

عصر خودرو : مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه روز گذشته یک دستگاه کامیون ایرانی و بار آن توسط عده‌ای ناشناس در خاک ترکیه به آتش کشیده شد، از بسته شدن مرز ترکیه خبر داد و گفت: ترکیه مسئول این ناامنی‌ها در خاک خودش است و باید به ما غرامت بپردازد.

حمله به کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه؛ یک کامیون ‌آتش ‌گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدجواد عطرچیان  اظهار داشت: حوالی غروب روز گذشته عده‌ای افراد ناشناس به چند کامیون ایرانی که از مرز بازرگان به سمت ترکیه می‌رفتند، در خاک ترکیه حمله کردند.

    وی ادامه داد:‌ خوشبختانه این حمله منجر به تلفات جانی نشد اما کامیون ایرانی و بار این کامیون در آتش سوخت.

    عطرچیان اظهار داشت: در همین راستا از شب گذشته ترکیه مرز خود را بست تا امکان ورود به خاک ناامن آنها وجود نداشته باشد؛ البته مرز ایران باز است و ورود کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را از ترکیه می‌پذیریم زیرا در داخل ایران امنیت برقرار است.

    مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری افزود:‌ چند روز پیش در دیدار با سفیر ترکیه، مراتب اعتراض خود را به دلیل ناامنی خاک ترکیه برای کامیون‌داران و مسافران ‌اعلام کردیم؛‌ چندی پیش یک راننده اتوبوس ایرانی در حمله افراد ناشناس در خاک ترکیه جان باخت ضمن آنکه پیش از آن نیز افراد ناشناس به کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه حمله کرده بودند.

    عطرچیان بیان کرد: ما تقاضای غرامت از طرف ترکیه‌ای داشتیم که سفیر ترکیه قول مساعد پیگیری داد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری بیان کرد: به مسافران و رانندگان کامیون ایرانی که قصد سفر به ترکیه دارند توصیه می‌کنیم از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم در طول روز که هوا روشن است تردد داشته باشند و‌ شب‌ها‌ توقف کنند.

    عطرچیان افزود: به کامیون‌داران نیز توصیه می‌کنیم به فکر مسیرهای جایگزین باشند که در این باره می‌توان به مسیر «آذربایجان - روسیه - شمال اروپا»، مسیر «آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه» و مسیر «ارمنستان - گرجستان - دریای سیاه» اشاره کرد.

    وی افزود: البته مسیرهای مذکور پرهزینه‌تر از مسیر فعلی است اما اگر قرار باشد امنیت در خاک ترکیه وجود نداشته باشد تلاش می‌کنیم از مسیر جایگزین استفاده کنیم.

    مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری تاکید کرد: کشور ترکیه مسئول حفاظت از جان و مال مسافران و رانندگان ایرانی در خاک خود است؛ امیدواریم ‌دولت ترکیه بتواند امنیت را همانطور که ایران برای رانندگان ترک فراهم می‌کند٬ برای رانندگان ایرانی تأمین کند.

    بنابراین گزارش امروز همچنین رئیس سازمان راهداری در این‌باره گفته است که‌ رانندگان ایرانی هم فعلاً تا برقراری امنیت کامل انگیزه‌ای برای سفر به ترکیه ندارند و مرز بازرگان به سمت ترکیه فعلا بسته است.

    بنا به گفته داود کشاورزیان مرز بازرگان به سمت ایران باز است و کامیون‌های حاضر در ترکیه می‌توانند وارد ایران شوند ولی امروز سفری از ایران به ترکیه نداشتیم.
    ‌معاون وزیر راه و شهرسازی این را هم گفت که هدف مهاجمان از این حملات تخریب و ضربه‌زدن به دولت ترکیه است و برای خرابکاران تفاوتی ندارد کامیون یا اتوبوس مورد هجوم ترک باشد یا ایرانی یا متعلق به هر ملیتی دیگری باشد.‌

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو