فونیکسریمکسبهتام

عطرچیان مطرح کرد

می‌توان به گزینه‌های جایگزین ترکیه در ترانزیت فکر کرد

عصر خودرو : مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری معتقد است هرچند اتفاقات اخیر در مرز بازرگان می‌تواند بر آمار ترانزیتی ایران تاثیر بگذارد اما با توجه به وجود گزینه‌های جایگزین هیچ نگرانی بلندمدتی در این زمینه وجود ندارد.

می‌توان به گزینه‌های جایگزین ترکیه در ترانزیت فکر کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدجواد عطرچیان تصریح کرد: ما امیدواریم آنچه در طول روزهای گذشته در مرز ترکیه اتفاق افتاده امری گذرا باشد و دولت این کشور همان طور که وعده داده در کوتاه‌ترین زمان ممکن بار دیگر امنیت مطلوب برای عبور کامیون‌های ایرانی از خاک این کشور را فراهم کند.

    وی با بیان اینکه وضعیت ورود کامیون‌های ترک به ایران کاملا عادی و در جریان است، اظهار کرد: ایران در طول صحبت‌هایی که با مسوولان مختلف ترک داشته رسما اعلام کرده شرایطی مشابه باید برای کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه فراهم شود.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی درباره امکان تاثیرگذاری ناامنی‌ها در مرز بازرگان بر آمار نهایی ترانزیت ایران، تاکید کرد: با توجه به اهمیت و البته میزان فعالیتی که مرز بازرگان داشته، قطعا توفق رفت و امدها و بسته شدن راه برای کامیون‌های ایرانی می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد اما با توجه به قول مسوولان ترک امید داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن حداکثر تدابیر امنیتی لحاظ شده، رانندگان ایرانی بتوانند مانند قبل در این مسیر تردد کنند.

    عطرچیان افزود: در شرایط فعلی بسیاری از راننده‌ها و صاحبان بار ترجیح می‌دهند حضور خود در ترکیه را به تاخیر بیندازند که با توجه به اتفاقات اخیر امری طبیعی است اما ما باید در نظر داشته‌ باشیم که گزینه‌های دیگری نیز قابلیت بررسی دارند که در صورت نیاز می‌توان برای آنها برنامه ریزی کرد.

    وی از کشور آذربایجان به عنوان گزینه‌ای قابل فکر برای مسیر ترانزیتی ایران یاد کرد و گفت: سازمان راهداری تمام گزینه‌های ممکن در این عرصه را بررسی می‌کند و در صورت نیاز می‌توان به گزینه‌های دیگر نیز فکر کرد.

    عطرچیان خاطرنشان کرد: قطعا برای ما امنیت کامیون‌ها و راننده‌های ایرانی نخستین معیار در تصمیم گیری‌هاست و برای ادامه روند ترانزیت بین ایران و ترکیه امنیت در خاک این کشور باید تضمین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو