فونیکسریمکسبهتام

زیرساخت‌های ترافیکی کلانشهر کرج ضعیف است

عصر خودرو : رییس پلیس راهور شهرستان کرج گفت: کرج از فقدان بزرگراه و آزادراه های مناسب درون‌شهری رنج می‌برد و زیرساخت‌های ترافیکی در این شهر ضعیف مانده است.

زیرساخت‌های ترافیکی کلانشهر کرج ضعیف است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ غلامعلی شرق اظهار کرد: عدم راه اندازی قطارشهری و نبود خطوط «بی آر تی» باعث شده است که شهروندان از خودروهای شخصی استفاده کنند و همین مسئله باعث شده است که ترافیک تبدیل به معضل بزرگ شهر شود.

    وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ترافیکی در شهر کرج ضعیف است، افزود: در کرج هیچگونه بزرگراه و آزادراه درون شهری وجود ندارد و معابر قدیمی هستند بنابراین در پیک ترافیک دچار مشکل می شویم.

    شرق گفت: در این خصوص از بهمن ماه گذشته مکاتباتی برای راه اندازی خط ویژه انجام شده است مراحل مطالعاتی این طرح توسط پلیس راهور و همچنین برآورد هزینه از طریق معاونت حمل و نقل شهرداری کرج انجام شده است.

    وی افزود: با اجرای این طرح از چهار راه حضرت امام تا میدان دانشگاه حصارک، کوه نور عظیمیه تا میدان امام حسین ساسانی (پل فردیس)به صورت رفت و برگشت خط ویژه راه اندازی می شود.

    در مرکز شهر کرج کمبود پارکینگ محسوس است

    رییس پلیس راهور شهرستان کرج در ادامه با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی در حال حاضر پویا نیست، گفت: حمل و نقل پویا دارای چهار ویژگی در دسترس بودن، سریع بودن، آسان بودن و ایمن بودن است و این ویژگی ها کافی است تا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک کرج به صورت سنتی ( توسط نیروی پلیس) کنترل می شود و هنوز سیستم های الکترونیکی و دوربین های تحت تخصص راه اندازی نشده است گفت: در حال پیگیری هستیم که مقدمات کنترل هوشمند فراهم شود.

    وی ادامه داد: امیدواریم در شش ماه آینده دوربین هایکنترل نظارت بهره برداری شود تا در هسته مرکزی شهر کرج طرح زوج و فرد دائمی خودرو ها اجرا شود.

    شرق با اشاره به نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر گفت: برخی از راننده ها به قوانین پایبند نیستند و گاهی با یک پارک دوبل باعث ایجاد کیلومترها بار ترافیکی می شوند که در این بین وقت مردم هدر می شود.

    رئیس پلیس راهور شهرستان با بیان اینکه  مسئولان گاهی سنگ اندازی می کنند و پلیس را همراهی نمی کنند، گفت: پلیس در خط مقدم تنها است مردم همه کمبودها را در این زمینه از چشم پلیس می بینند در حالی که عمده مشکلات به علت نبود زیرساخت ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو