فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی فاز نخست متروی تبریز در هفته دولت

عصر خودرو: شهردار تبریز از راه‌اندازی فاز نخست از خط اول پروژه قطار شهری تبریز، همزمان با هفته دولت خبر داد.

راه‌اندازی فاز نخست متروی تبریز در هفته دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی، اظهار داشت: فاز نخست از خط اول پروژه قطار شهری تبریز، از دپوی ائل‌گلی تا بلوار 29 بهمن، به طول 6 کیلومتر چهارم شهریور، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

    وی با تاکید بر این‌ که استفاده از مترو تا پایان سال جاری، رایگان خواهد بود، ادامه داد: در کنار توسعه و تجهیز بخش‌های سخت‌افزاری، بسترسازی فرهنگی و اجتماعی این وسیله، قطعا مورد توجه بخش‌های ذی‌ربط خواهد بود.

    نجفی اعتبار کل خط یک را 10 هزار میلیارد ریال اعلام  و اظهار کرد: 2 هزار و 500 میلیارد ریال و هزینه قطارها از محل فاینانس، توسط دولت پرداخت می شود و حدود دو برابر این میزان را هم شهرداری کلان شهر تبریز پرداخت می کند.

    شهردار تبریز از ورود دو رام، معادل 10 واگن متروی تبریز، به بندرعباس خبر داد و افزود: تا 10 روز آتی، با اضافه‌شدن این دو رام، تعداد واگن‌های متروی تبریز به 30 واگن افزایش خواهد یافت.

    خط اول متروی تبریز به طول 17٫2 کیلومتر با 18 ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز و از طریق بلوار شهید باکری و 29 بهمن، خیابان امام خمینی (ره) چهارراه محققی، باغ گلستان و خیابان خیام به کوی لاله ختم می‌شود.

    «راه‌اندازی مرکز بازپروری ماده 16» نمونه بارز تعامل شهرداری و مدیریت استان در حل آسیب‌های اجتماعی

    شهردار تبریز راه‌اندازی مرکز بازپروری ماده 16 نگهداری و درمان معتادان متهاجر تبریز را از اقدامات بارز تعامل مدیریت استان و شهرداری تبریز در حل آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

    نجفی اظهار داشت: مصمم هستیم که در کنار مسایل عمرانی، اصل همدلی و همزبانی را در سایر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تسری دهیم؛ در واقع ارتباط مستمر و بی‌واسطه شهرداری با شهروندان، فرصت مناسبی است که می‌تواند در راستای پیشگیری از آسیب‌های متعدد اجتماعی، کارساز باشد.

    وی تصریح کرد: مشارکت شهرداری در راه‌اندازی مرکز بازپروری ماده 16 نگهداری و درمان معتادان متهاجر، نمونه بارز این اراده بوده و در کنار برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی‌ی که شهرداری در دست اجرا دارد، کارساز واقع خواهد شد.

    شهردار تبریز ظرفیت این مرکز را هزار نفر عنوان کرد و  با اشاره به ویژگی‌های خاص این مرکز گفت: در کنار اقدامات مختلف از درمانی و پزشکی حوزه درمان اعتیاد، ایجاد کارگاه‌های ویژه حرفه‌آموزی در این مرکز، نشان‌دهنده امید به آینده افرادی است که عزم جدی برای برگشت به زندگی سالم و بانشاط دارند.  

    نجفی از آمادگی شهرداری تبریز برای رسیدگی به وضعیت معتادان متهاجر خبر داد و افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی، چه در حوزه آموزش و پیشگیری و چه در مورد کمک به تقویت زیرساختهای درمانی اعتیاد، آماده و مهیاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو