فونیکسریمکسبهتام

"امیدمان در کوهستان نقش بر آب شد"

دلایل دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد غیبت در مسابقات جهانی

عصر خودرو: دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گوید رکابزنان در مسابقه‌های کوهستان قهرمانی آسیا عملکرد ضعیفی داشتند. او همچنین اعلام کرد به این دلیل که رکابزنان در مسابقه‌های قهرمانی جهان نتیجه نمی‌گیرند،‌ از اعزام آن‌ها صرف نظر کرده‌اند.

دلایل دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد غیبت در مسابقات جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارشپایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اصغر خالقی درباره نتایج تیم ملی کوهستان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا بیان کرد: از دیدگاه من نتایج راضی کننده نبود. نتایج در هر دو بخش مردان و زنان ضعیف بود. امید داشتیم یک سهمیه که قول آن را به مسئولان دادیم بگیریم اما امیدمان نقش بر آب شد. هفته آینده جلسه‌ای برگزار می‌شود و در آن باید ببینیم دلایل عدم موفقیت چه چیز بوده است.

    خالقی در پاسخ به این پرسش که احتمال برکناری هری هنریکس سرمربی تیم ملی وجود دارد یا خیر گفت: ما به این مسائل فکر نمی‌کنیم. اول باید ببینیم دلایل عدم موفقیت چه چیزی بوده است و در جهت رفع آن تلاش کنیم. از حالا نمی‌توان سرمربی تیم ملی را برکنار کرد. در کمیته فنی دلایل را بررسی می‌کنیم و بر اساس خرد جمعی تصمیم می‌گیریم.

    دبیر فدراسیون در مورد اعزام نکردن رکابزنان ملی‌پوش جاده به مسابقه‌های جهانی آمریکا تصریح کرد: ما توانش را از لحاظ مادی و معنوی نداریم. بر فرض مثال اینکه به مسابقه‌ها برویم و در میان 24 رکابزن، بیست و چهارم شویم، چه فایده‌ای دارد؟ گنج‌خانلو را که امید داشتیم حرکتی کند، به مسابقه‌های جهانی جوانان اعزام کردیم. از طرفی مسابقه‌ها در آمریکا برگزار می‌شود و مشکلات عدیده‌ای داریم. اگر در اروپا بود احتمالا شرکت می‌کردیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که چرا مشکلات عدیده برای اعزام به آمریکا فقط در رشته دوچرخه‌سواری وجود دارد و رشته‌های دیگر مشکلی برای اعزام به مسابقه‌های جهانی خود که در آمریکا برگزار می‌شود ندارند، گفت: تیم ملی کشتی که به آمریکا می‌رود امید دارد که در آنجا هم در انفرادی و تیمی قهرمان جهان شود. ما هم به مسابقه‌های قهرمانی جهان زیاد رفته‌ایم و تجربه هم کسب کردیم اما وقتی دوچرخه‌سوار از دوچرخه‌ پیاده نمی‌شود یا به آخر خط نمی‌رسد وقتی برگردیم همین شما خبرنگاران می‌گویید چرا نتیجه نگرفته‌اند.

    خالقی در مورد اینکه مشکل فدراسیون تنها نتیجه نگرفتن رکابزنان بوده است بیان کرد: نتیجه نگرفتن یکی از دلایل آن است، دلیل دیگر مسائل مادی است. ما برای گرفتن ویزا باید به ترکیه، دوبی یا ارمنستان برویم که برای هر نفر حدود 7 – 8 میلیون تومان هزینه می‌شود.

    وی درباره اینکه به نظر می‌رسد فدراسیون دوچرخه‌سواری به راحتی از کنار حضور در مسابقه‌های قهرمانی جهان می‌گذرد، گفت: گنج‌خانلو را که آینده‌ساز ما است به مسابقه‌های جهانی جوانان فرستادیم و حالا باید ببینیم چه کار می‌کند. ما دانشور را به مسابقه‌های جهانی نفرستادیم اما در مقابل به کاپ‌های جهانی اعزام کردیم. در واقع ما او را به رقابت‌هایی می‌فرستیم که امتیاز بگیرد. در قهرمانی جهان که نمی‌توانیم امتیاز بگیریم می‌خواهیم برویم چه کار کنیم؟ فقط بگوییم که ما در مسابقه‌های قهرمانی جهان حضور داشته‌ایم؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو