فونیکسریمکسبهتام

خودرو برقی و هیبریدی(۱۴۰)

آئودی شاسی بلند ۱۰۰ درصد برقی معرفی می‌کند

عصر خودرو: خودروساز آلمانی آئودی قصد دارد یک خودرو برقی مفهومی جدید را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، رونمایی کند.

آئودی شاسی بلند ۱۰۰ درصد برقی معرفی می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خودرو مفهومی "ئی ترون کواترو" از نظر اندازه بین مدل کوچک Q5 و مدل متوسط Q7 قرار دارد و انتظار می‌رود با نام Q6 پیش از سال 2018 عرضه شود.

    آئودی تایید کرده است که این خودروی شاسی بلند از باتریهایی استفاده خواهد کرد که توسط ال جی چم و سامسونگ اس دی آی تامین می‌شوند.

    این باتریهای یون لیتیومی پایین قسمت سواری بین محورهای جلو و عقب خودرو قرار می‌گیرند که به پایین‌تر آمدن مرکز ثقل و فراهم شدن توازن بهتر کمک می‌کند. این خودروی برقی با بهره گیری از دانش به دست آمده از طراحی ابرخودروی برقی آر 8 ئی ترون طراحی شده است.

    در این مدل شاسی بلند سه موتور برقی وجود خواهد داشت که یکی در محور جلو و دو موتور دیگر در محور عقب قرار خواهند گرفت که سیستم چهار چرخ متحرک را ایجاد می‌کنند.

    آئودی با طراحی شاسی بلند کاملا برقی رقابت با تسلا موتورز و خودروی مدل ایکس این شرکت را هدف گرفته است.

    این خودروساز اعلام کرده است مدل مفهومی ئی ترون کواترو با هر بار شارژ کامل می‌تواند بیش از 500 کیلومتر (310 مایل) حرکت کند که بیشتر از 270 مایل مسافتی است که مدل اس تسلا پیش از نیاز به شارژ مجدد قادر به طی کردن است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا که توسط الون ماسک، مدیرعامل میلیاردرش اداره می‌شود، در آستانه آغاز عرضه شاسی بلند مدل ایکس که دومین مدل این شرکت است، قصد دارد حدود 2.7 میلیون سهم عرضه کند تا فضای تنفس بیشتری را برای خود فراهم کند. این شرکت به دلیل جذابیت خودروهایش تهدید جدی برای برندهای خودروی لوکسی مانند آئودی به شمار می‌رود.

    ب ام و هم به نوبه خود مایل نیست در کنار قرار گرفته و شاهد رقابت باشد از این رو سرگرم ارزیابی پیشنهاداتی برای طراحی یک مدل شاسی بلند تمام برقی است که ممکن است از مدل جدید X7 این شرکت الهام بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو