فونیکسریمکسبهتام

خیابان ۱۷ شهریور، رانده از نمایشگاه خودرو، مانده از نمایشگاه اسباب بازی

عصر خودرو : پیاده راه شرقی تهران، خیابان ۱۷ شهریور که از شمال به میدان امام حسین(ع) و از جنوب به میدان شهدا محدود می شود، این روزها شکل و صورتی نابسامان دارد.

خیابان ۱۷ شهریور، رانده از نمایشگاه خودرو، مانده از نمایشگاه اسباب بازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، همین پارسال بود که کسبه خیابان 17 شهریور تهران چند بار در اعتراض به عملکرد شهرداری تهران درباره این خیابان، مقابل مجلس تجمع کردند و گفتند یکی به دادشان برسد. آنها به پیاده راه سازی در این خیابان و محدودیت تردد خودرو معترض بودند و می گفتند کسب و کارشان از رونق افتاده.

    جالب اینجاست برخی از ساکنان این محله نیز از شهرداری تهران به خاطر پیاده راه سازی در این بخش از شهر،انتقاد دارند. آنها می گویند بسیاری از مغازه ها که زمانی مرکز نمایشگاه داران خودرو در تهران بود، بسته شده و البته تا دلتان بخواهد قهوه خانه و قلیان خانه و چایخانه راه اندازی شده.
    این راسته قرار بود زمانی تبدیل به بازار طلای تهران شود و طلافروشان خیابان کریمخان و سبزه میدان در بازار اصلی به این خیابان منتقل شود، ولی امروزه، در کوچه های مسدود شده منتهی به خیابان 17 شهریور می توان معتادان خیابان خواب را دید که دور و بر قلیان خانه ها چرخ می خورند و چهره این محله را آلوده کرده اند.
    از میدان امام حسین تا میدان شهدای تهران، یعنی منطقه ای که تردد خودرو در آن قدغن است، نزدیک به 10 قهوه خانه و چای خانه سنتی قراردارد که برخی از آنها به خاطر شکایت همسایه ها، توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا بسته شده اند.
    ولی با این حال، شهرداری تهران با اصرار عجیبی سعی دارد نمایشگاه های مختلفی را در این راسته پیاده راهی برگزار کند. نمایشگاه گل در نوروز امسال، گذر هنر، نمایشگاه صنایع دستی و نظایر آن، تلاشهای ناموفق شهرداری برای رونق بخشیدن به اقتصاد این خیابان بود.
    این روزها، شهرداری تهران قصد دارد نمایشگاه اسباب بازی با عنوان گذر باران را در این خیابان برگزار کند. نمایشگاهی که سنخیتی با فضای پیرامونی آن ندارد. چه، کمتر شهروندی حاضر است کودکش را برای بازدید از اسباب بازی به این خیابان بیاورد و در کنار آن نیز منظره قهوه خانه ها و قلیان خانه ها، جلوی چشم کودک قرار داشته باشد.
    حسین عبدالهی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پاسخ به این انتقاد، به خبرآنلاین می گوید: در ارتباط با راسته 17 شهریور و حضور مردم در این خیابان باید گفت شهرداری به خاطر رونق مغازه ها نمایشگاه های مختلفی را در این راسته برگزار کرد. از آن جمله نمایشگاه گل، نمایشگاه صنایع دستی بود و اخیرا نیز نمایشگاه اسباب بازی را با هدف رونق اقتصادی برای کسبه به راه خواهیم انداخت.
    اکنون باید دید آیا برگزاری نمایشگاه اسباب بازی باعث رونق کسب و کار در این خیابان خواهد شد یا مانند نمایشگاه های دیگر شهرداری این اقدام نیز، تغییری در وضعیت خاص این خیابان به وجود نمی آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو