فونیکسریمکسبهتام

از سوی شرکت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد

ارتقا کیفی خودرو های تولید داخل در تیر ماه

عصر خودرو : شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ماهیانه خود از کیفیت خودرو های تولید داخل را منتشر کرد که نشان از ارتقا ۱۶.۲درصدی سطح کیفی خودرو های تولید داخل دارد.

ارتقا کیفی خودرو های تولید داخل در تیر ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، بر اساس " گزارش تحلیلی ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در تیر ماه 1394" که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است، تیبا، خانواده تندر90، آسا و کیا سراتو در رده های مختلف قیمتی کمترین امتیازات منفی را به دست آوردند. همچنین بر اساس این گزارش در رده وانت های سبک، تندر90 وانت، در رده کامیونت ها ایسوزوNPR75P، در رده کامیون ها اسکانیا G400 و در رده کشنده ها کشنده ماز محصول آذهایتکس توانستند رتبه های نخست جدول کیفیت را از آن خود کنند.

    خودرو های سوار در این گزارش همچون همیشه در پنج رده قیمتی دسته بندی شده اند که به ترتیب شامل خودرو های زیر 25 میلیون تومان، بین 25 تا 50 میلیون تومان، بین 50 تا 75 میلیون تومان، بین 75 تا 100میلیون تومان و بالای 100 میلیون تومان است. در گزارش تیر ماه مجموعا 33 مدل خودرو سواری حضور داشتند که نشان از کاهش 28.5درصدی تعداد خودرو های مورد ارزیابی نسبت به ماه پیش دارد.

    در این گزارش، عیوب خودرو های تولید شده در چهار دسته عیوب فنی و عملکردی، عیوب تزئینات و مونتاژی، عیوب رنگ و عیوب بدنه مورد ارزیابی قرار می گیرند. عیوب فنی و عملکردی شامل فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز و تجهیزات الکتریکی است. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل تزئینات و صداهای غیرعادی است. عیوب بدنه نیز شامل بدنه و نفوذ آب و عیوب رنگ نیز شامل عیوب رنگ خودرو است.

    در دسته قیمتی خودروهای زیر 25 میلیون تومان پنج خودرو تیبا، سایپا 131  شرکت سایپا، سایپا 131 شرکت پارس خودرو، سایپا 132 و ام وی ام 110 مورد ارزیابی قرار گرفته اند که هر کدام به ترتیب 53.6، 74.7، 75.9، 80.2 و 81.5 نمره منفی را به خود اختصاص داده اند.

    همچنین در گروه قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان که بیشترین تعداد خودروهای مصرفی را شامل می شود شاهد ارزشیابی 19 خودرو هستیم که از بین آنها پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو، تندر 90 محصول پارس خودرو و تندر 90 محصول گروه خودروسازی ایران خودرو هر سه با 20.5 نمره منفی به عنوان کیفی ترین خودروهای گروه شناخته شده اند. پس از آن نیز پژو 206، پژو SD 206 و رانا به ترتیب با 21.7، 22.1 و 23.8 نمره منفی در رده های بعدی جدول ارزیابی کیفی قرار گرفته اند.

    گروه خودروهای بین 50 تا 75 میلیون تومان نیز شامل 6 خودرو آسا با 20.0 نمره منفی، تندر 90 اتوماتیک با 20.5 نمره منفی، جک 5J اتوماتیک با 42.0 نمره منفی، لیفان60X با 45 نمره منفی، ام وی ام 33X جدید با 48.2 نمره منفی و ولکس 30C با 85.0 نمره منفی است که آسا با کیفیت ترین خودرو این گروه معرفی شده. در این ماه خودروی کیا سراتو محصول شرکت سایپا در دسته قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفته است و 16.7 نمره منفی کسب کرده است.

    همچنین در دسته قیمتی بالای 100 میلیون تومان خودرو سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان و نیو مزدا3 محصول بهمن موتور به چشم ‌می خورد که هر دو با 15.0 نمره منفی به عنوان با کیفیت ترین خودروی های سواری این ماه معرفی شده اند.

    در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای سایپا 132 و سایپا 131 بیشترین نمرات منفی را کسب کرده اند. از طرفی شاهد ترقی 16.2 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای رانا و پژو 405 خراسان در این بخش است. در بخش تزئینات و مونتاژ، خودروهای ام وی ام 110 و سایپا 131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص دادند. در ضمن شاهد کاهش 4.6 درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی، مربوط به خودروهای جک J5 و کیا سراتو است. در بخش بدنه خودروهای ام وی ام 110 و سایپا 132 بیشترین نمرات منفی را کسب کرده اند. همچنین میانگین نمره منفی بخش بدنه نسبت به ماه قبل روند نزولی 7.1 درصدی را تجربه نمود که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای تندر 90ایران خودرو و رانا است. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 2.9درصد تنزل یافت که عمدتا مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای پژو 206SD و رانا در این بخش است. همچنین خودروهای 30Voleex C، لیفان 620، آسا و جک J5 بیشترین نمره منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. تعداد ایرادات مهم و اساسی 78.6 درصد کاهش یافت که غالبا مربوط به خودروی سایپا 131 پارس خودرو است. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 2.1 درصد بهبود یافت.

    در بخش وانت شاهد افت 12.9 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که کاهش تولید وانتنیسان تک سوز و وانتمزدا تک کابین از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی است. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای وانت ساخت داخل، می‌توان به تولید مجدد خودرو وانت وینگل تک کابین در شرکت سازه های خودرو دیار اشاره کرد.

    با توجه به روند نزولی تولید خودروهای گروه وانت در تیر ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 24.8 درصد کاهش یافت، بطوریکه از 12 مدل خودرو ارزشیابی شده، 2 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 10 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

    در ماه جاری در 3 بخش عیوب فنی- عملکردی، بدنه و رنگ میانگین نمره منفی به ترتیب7.7 ، 4.6 و 17.8 درصد بهبود یافت. از طرفی در 3 بخش مذکور به ترتیب وانتنیسان تک سوز، وانتمزدا دوکابین و وانت کارا دوکابین بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. در بخش تزئینات و مونتاژ وانتمزدا تک کابین بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داده است. همچنین میانگین نمره منفی بخش تزئینات و مونتاژ نسبت به ماه قبل 10.1 درصد افزایش یافت که غالبا مربوط به روند نزولی وانتنیسان تک سوز می باشد. تعداد ایرادات مهم و اساسی نسبت به ماه قبل روند صعودی 31.3 درصدی داشته است که عمده دلیل این موضوع مربوط به کاهش تعداد این ایرادات در خودروی وانتنیسان تک سوز می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت 2.4 درصد بهبود یافت.

    در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل، هیچ گونه خودرویی ارزشیابی نگردیده است. در بخش خودروهای تجاری باری شاهد افت 30.6 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که قطع تولید کشنده البرز، کشنده ولوو FH500، کشنده بنز آکسور از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی می باشند. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای تجاری باری ساخت داخل، می‌توان به تولید مجدد کامیون البرز R270 و کامیون ایسوزو NPR75M اشاره نمود.


    با توجه به روند نزولی تولید خودروهای این گروه در تیر ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 19.6 درصد کاهش یافت، بطوریکه از 7 مدل خودروی ارزشیابی شده، 4 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 3 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

    در 4 بخش عیوب فنی- عملکردی، تزئینات- مونتاژ، بدنه و رنگ میانگین نمره منفی به ترتیب 45.5، 8.5، 10.2و 10.9 درصد تنزل یافت. از طرفی در 4 بخش مذکور به ترتیب کشنده ماز ، کامیون البرز R270 و کامیون بنز WH بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه تجاری باری روند رو به نزول 10.7درصدی را تجربه نمود که عمده دلیل این موضوع مربوط به قطع تولید خودروهای با کیفیت این رده یعنی کشنده البرز ، کشنده ولوو FH500 و کشنده بنز آکسور می باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو