فونیکسریمکسبهتام

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور:

پایگاه‌های امدادی جاده‌های کشور تجمیع می‌شوند

عصر خودرو : معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پایگاه‌های اورژانس، هلال احمر و راهدارخانه‌های مستقر در جاده‌های کشور تجمیع می شوند.

پایگاه‌های امدادی جاده‌های کشور تجمیع می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهندس مرتضی اکبرپور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پایگاه‌های امداد جاده‌ای از جمله اورژانس، هلال احمر و راهداری‌ها در سطح کشور هزینه هایی در بردارند و در برخی حوادث همپوشانی ندارند، دولت برنامه دارد و کمیسیونی تشکیل داده که این پایگاه‌ها را در یک جا تجمیع کند.

    وی اظهار کرد: این کمیسیون طی شش ماه آینده این پایگاه‌های امدادی را تجمع می کند و تقسیم کار می شود و همپوشانی هم خواهند کرد.

    معاون سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: دولت هشت میلیارد تومان برای اطفای حریق و پایش جنگل‌ها اختصاص داد که 50 درصد این میزان تخصیص داده شد که با وزارت دفاع تفاهمنامه منعقد و امضاء شد که اطفاء حریق و پایش جنگل‌ها را انجام دهند و در مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌ها همکاری کنند.

    اکبرپور تصریح کرد: دو ماه است که وزارت دفاع مأموریت پیدا کرده تا از طریق نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر کجا و درهر نقطه‌ای از کشور در جنگل‌ها آتش سوزی رخ می‌دهد بلافاصله با درخواست سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها با هماهنگی سازمان بحران کشور بالگرد با امکانات ازجمله آب پاش به منطقه اعزام خواهد شد؛ البته هنوز رضایت مندی حاصل نشده است.

    وی ادامه داد: طرح جامع پایش دائمی و کنترل جنگلهای کشور از سوی سازمان محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و سازمان بحران کشور درحال تهیه است که دیگر شاهد وقوع آتش سوزی و حریق در جنگل‌ها نباشیم.

    معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: از پهباد و بالگردهای نیروهای مسلح برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی‌ها استفاده خواهیم کرد.

    اکبرپورعنوان کرد: در مواقع بحرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در صورت نداشتن توان و امکانات لازم بلافاصله باید از ستاد بحران کشور درخواست کمک شود تا زمینه اعزام امکانات و تجهیزات لازم را از استانهای معین به منطقه فراهم شود.

    وی افزود: جمعیت هلال احمر کشور در سال گذشته 1500 میلیارد تومان از محل منابع بحران اعتبار گرفتند این سازمان چقدر از این میزان را توانسته محقق کند اطلاعی ندارم و در سال 94 نیز 700 میلیارد تومان بوده است که باید برای ارتقاء توان امداد و نجات و پاسخگویی به بحرانها در کشورهزینه شود، اما در این سازمان برای کمک و امداد ادبیات جدیدی حاکم شده است که صحیح نیست و باید اصلاح شود.

    معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هم اکنون جمعیت هلال احمر کشور17فروند بالگرد دارد که همه از محل منابع بحران است اما یا نمی‌فرستند و یا می گویند فقط برای امداد و نجات و نجات جان افراد است یعنی فایلهایی را باز کرده اند که این فایلها جدید مطرح شده است.

    اکبرپور بیان کرد: به همین خاطر سراغ نیروهای مسلح رفتیم و با وزارت دفاع تفاهمنامه منعقد کرده ایم که در مواقع بحران بتوانیم مدیریت کنیم و به مسئولان هلال احمر نیز اعلام کرده ایم درصورتی که بخواهید با این ادبیات کار کنید این هلال احمر بدرد کشور ما نمی خورد. انتظار داریم هلال احمر در مواقع بحران به میدان بیاید و کمک و امداد رسانی کند؛ البته همکاری داشته اما باید بیشتر شود.

    وی اظهار کرد: در صورتی که همکاری نکنند به دولت انتقال می‌دهیم که یا بودجه را اصلاح و یا ادیبات حاکم بر هلال احمر را اصلاح نمایند.

    معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خشکسالی را دیگر از دید بحران به آن نگاه نمی کنیم بلکه از دید مدیریت به آن نگاه می شود تأکید کرد: امسال در این زمینه 800 میلیارد تومان برای آب شرب شهرهای کشور به وزارت نیرو اختصاص داده شد.

    اکبر پور اضافه کرد: با برنامه هایی که داریم به نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، آتش نشانی، راهدارای و اورژانس که در حال مأموریت دچار حادثه می شوند امتیازهایی داده می شود و افرادی که در مواقع بحرانی قهرمانانه وارد می شوند و منجر به کاهش خسارات جانی و مالی می شوند نشانهای خاص «لیاقت» و «شجاعت» به آنها اعطاء خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط