فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول اعلام کرد:

افزایش کرایه حمل بار به ترکیه

رایزنی ایران برای مسیرهای جایگزین

عصر خودرو : مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به افزایش کرایه حمل بار کامیون‌های ایرانی برای عبور از مرز ترکیه، گفت: ایران در حال هماهنگی برای عبور کامیون‌های ایرانی از مسیرهای جایگزین است.

افزایش کرایه حمل بار به ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدجواد عطرچیان با اشاره به بسته شدن دو مرز رازی و سرو بین ایران و ترکیه، گفت: مرز بازرگان همچنان باز است و تردد در این مسیر بین کامیون‌های ترکیه‌ای و ایرانی برقرار است اما دروازه‌های مرزی کاپی کوی (رازی) و اسن دره (سرو) به دلیل ناامنی توسط مسوولین ترکیه بسته شده است.

    وی با اشاره به اینکه کرایه حمل کالا به ترکیه و یا ترانزیت از مسیر بالا رفته است، افزود: طبیعی است که وقتی یک منطقه ناامن می شود و رانندگان با این مشکلات از این مرز عبور می کنند، کرایه حمل هم بالا می‌رود و صاحبان کالا باید مابه التفاوت این زیان را بپردازند ضمن آنکه بیمه هم خسارت این کامیون‌ها را نمی‌پردازد.

    مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره رایزنی برای سهل تر شدن عبور کامیون‌های ایرانی از سایر مسیرها، گفت: سازمان راهداری از طریق وزارت امور خارجه در حال پیگیری صدور روادید برای کامیون داران ایرانی است تا مسیرهای جایگزین هم جذابیت بیشتری برای صاحبان کالا پیدا کند.

    عطرچیان با اشاره به اینکه سه مسیر جایگزین برای عبور کامیون‌های ایرانی به مقصد ترکیه وجود دارد، ادامه داد: مسیر جمهوری آذربایجان-روسیه - بلاروس - بلغارستان، مسیر جمهوری آذربایجان - گرجستان - دریای سیاه - بلغارستان و مسیر ارمنستان - دریای سیاه - بلغارستان هم از دیگر مسیرهایی است که برای کامیون‌های ایرانی وجود دارد اما این مسیرها جذابیت مسیر ترکیه را ندارد.

    وی با اشاره به اینکه به دلیل ناامنی مسیر ترکیه، تقاضا برای سایر مسیرها افزایش یافته است، گفت: ایران با دیگر کشورهای این مسیر در حال هماهنگی است تا شرایط را برای عبور کامیون از این مرزها آسان تر کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو