فونیکسریمکسبهتام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز:

اتوبوس های تندرو وارد شهر کرج می‌شوند

عصر خودرو : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: برای کاهش بار ترافیک در شهر باید ۸۰ درصد معابر به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند و از اتوبوس های تندرو استفاده کرد.

اتوبوس های تندرو وارد شهر کرج می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هیربد معصومی  با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای حل معضل ترافیک در کلانشهر کرج توسعه حمل و نقل عمومی است. در کنار آن احداث تقاطع و معابر جدید و ایجاد خطوط مترو تاثیر به سزایی دارد.

    وی افزود: باید 80 درصد معابر و خیابان ها در شهر به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد در حالی که این وضعیت در کرج کمتر از 10 درصد است و وسایل نقلیه عمومی و جابه جایی مسافران شهری به این شیوه گسترده نیست.

    عمده جابه جایی ها در کرج با تاکسی ها و شخصی ها

    معصومی گفت: اگر 25 درصد جابه جایی ها هم از طریق ناوگان اتوبوسرانی باشد، باز حجم قابل توجهی از تردد خودروها کاسته خواهد ‌شد؛ اما امروز عمده جابه جایی ها از طریق تاکسی و مسافرکش های شخصی انجام می شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز ورود اتوبوس های تندرو را راهکاری دیگر برای کاهش ترافیک کلانشهر کرج دانست و افزود: اقداماتی در این خصوص انجام شده و با توجه به ارزان و سریع بودن این نوع حمل و نقل می توان آن را به عنوان راهکاری سودمند به کار برد ما نیز به جد پیگیر این موضوع هستیم.

    در پایان به گفته معصومی با ورود اتوبوس های تندرو که دارای امکانات مناسبی نیز باشد، می توان به تحقق سیاست استفاده 80 درصدی از ناوگان اتوبوسرانی امیدوار بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط