فونیکسریمکسبهتام

معاون آموزش سازمان ترافیک در آستانه سال جدید تحصیلی خبر داد:

اجرای ۴۶۰۰ نمایش ترافیکی در ۱۷۰۰ مدرسه پایتخت

عصر خودرو : معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست هم‌اندیشی اجرای بهینه نمایش‌های آموزشی در مدارس ابتدایی پایتخت گفت: اجرای نمایش‌های ترافیکی در مدارس ابتدایی شهر تهران به عنوان پروژه‌ای آموزشی که قریب به یک دهه از اجرای آن می‌گذرد، در سال تحصیلی پیشِ رو با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

اجرای ۴۶۰۰ نمایش ترافیکی در ۱۷۰۰ مدرسه پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهندس سید محمد مهدی میرزایی قمی در این نشست که با حضور مسئولان کانون پرورش فکری و جمعی از فعالان تاتر در حوزه کودک و نوجوان برگزار شد، افزود: آموزش، اساس کار در زمینه ساماندهی ترافیک محسوب می‌شود و انجام اقدامات آموزشی به موازات تقویت زیرساخت‌های  حمل و نقلی و اِعمال قوانین و مقررات ترافیکی، می‌تواند در تغییر، اصلاح و بهبود رفتارهای نادرست ترافیکی مؤثر باشد.

    وی با اشاره به این که طی دهه‌های اخیر، تاتر در جامعه ما به عنوان یک رشته هنری، مهجور مانده، اضافه کرد: با این اعتقاد که هنر نمایش، یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای انتقال آموزه‌های ترافیکی و نهادینه‌سازی مفاهیم عبور و مرور در ذهن و فکر کودکان است، بر آن شدیم تا در سال جدید تحصیلی با همکاری کانون پرورش فکری به عنوان نهادی که متولی فعالیت‌های ارزنده و مولد تولیدات ارزشمند در زمینه کودکان و نوجوانان است، به تقویت و غنی‌سازی اجرای این پروژه آموزشی بپردازیم.

    میرزایی با بیان این که پیاده‌سازی موضوعات و عناوین مد نظر سازمان حمل و نقل و ترافیک در قالب تاتر، فعالیت دشوار و حائز اهمیتی است، تأکید کرد: به این منظور، تلاش کرده ایم تا آشنایی با مفاهیم ترافیکی از طریق تهیه و تدوین دقیق و هوشمندانه سناریوهای اولیه در نمایش‌نامه‌ها انعکاس یآبد.

    واحدی: هدف نمایش‌های ترافیکی افزایش ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان است

    مدیر واحد پژوهش و برنامه ریزی معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز در این جلسه با اشاره به پیش بینی اجرای 4600 نمایش با مضمون آموزش مفاهیم ترافیکی در 1700 مدرسه ابتدایی پایتخت در سال جدید تحصیلی گفت: با توجه به این که عابران پیاده نیمی از تلفات ناشی از حوادث ترافیکی شهر تهران را به خود اختصاص داده اند و درصد قابل توجهی از آن ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند، افزایش آگاهی دانش‌آموزان در زمینه ایمنی عبور و مرور از طریق آموزش‌های ترافیکی از جمله اجرای نمایش‌های ترافیکی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی را در دستور کار خود قرار دادیم.

    مهندس احسان واحدی با تأکید بر توجه به داستان‌پردازی‌های آموزشی در نمایش‌نامه‌های ترافیکی، خاطرنشان کرد: این موضوعات در دو بخش «دانش‌آموز در نقش عابر پیاده» و «دانش‌آموز در نقش سرنشین خودرو» و با توجه به مباحثی از جمله عبور از خط‌کشی عابر پیاده، استفاده از پل عابر پیاده، توجه به چراغ عابر پیاده، چگونگی عبور صحیح از خیابان‌های یک طرفه و دو طرفه و رعایت نکات لازم در زمینه سوار شدن، نشستن و پیاده شدن دانش‌آموزان از خودرو تنظیم شده اند.

    یحیی‌پور: مشارکت سازمان ترافیک و کانون پرورش فکری به ارتقای فرهنگ ترافیک منجر می‌شود

    معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این جلسه ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز در زمینه ارتقای آگاهی های دانش‌آموزان گفت: کانون پرورش فکری با 50 سال سابقه فعالیت فرهنگی برای مخاطبان کودک و نوجوان، در سال جدید تحصیلی نسبت به اجرای نمایش‌های آموزشی سازمان حمل و نقل و ترافیک در مدارس ابتدایی اقدام خواهد کرد.

    مناف یحیی‌پور اظهار امیدواری کرد، مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافیک و کانون پرورش فکری، گام مؤثری برای فرزندان این سرزمین بوده و نتایج ارزنده‌ای در جهت ارتقای آموزه‌های فرهنگی از طریق ارائه خدمات آموزشی برای آینده‌سازان جامعه با استفاده از توان هنر و توانمندی هنرمندان در بر داشته باشد.

    مدیر تولید تاتر و تاتر عروسکی کانون پرورش فکری نیز در جلسه مذکور، اجرای این پروژه از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک را سرمایه‌گذاری فرهنگی از طریق قشر دانش‌آموز بر شمرد و گفت: اگر تمام سازمان‌ها با این نگاه به حوزه تاتر وارد شده بودند، امروز از نظر آموزشی، فرهنگی و هنری در وضعیت به مراتب بهتری قرار داشتیم.

    محمدرضا کریمی صارمی با تأکید بر تلاش کانون پرورش فکری برای اجرای هنری‌تر، حرفه‌ای‌تر و اثرگذارتر نمایش‌های ترافیکی در مدارس شهر تهران، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اجرای این فعالیت آموزشی و هنری با حضور گروه‌های حرفه‌ای و علاقه‌مند به تاتر کودک، از ابتدای آبان ماه در مدارس ابتدایی شهر تهران آغاز خواهد شد.

    همچنین حسن دادشکر، پیشکسوت تاتر کودک و نوجوان در این جلسه، تاتر را عامل ایجاد تغییر در جامعه دانست و گفت: سال‌هاست که می‌گوییم فرهنگ‌سازی می‌بایست از مدارس شروع شود و پاک نمودن فرهنگ غلط از جامعه، نیازمند زمانی طولانی است تا بتوان با ابزاری همچون تاتر، فرهنگ صحیح را در اذهان آینده‌سازان کشور نهادینه کرد.

    این بازیگر و مدرس تاتر عروسکی، ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح آموزشی سازمان حمل و نقل و ترافیک در مدارس شهر تهران تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای فرزندان این مملکت از ساختن پالایشگاه نیز واجب‌تر است و چنین فعالیت‌هایی، می‌تواند با بهره‌گیری از شیوه‌های انتقال غیر مستقیم مفاهیم و توجه به جنبه‌های دراماتیک، در رفتار دانش‌آموزان مؤثر باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو