فونیکسریمکسبهتام

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت اعلام کرد

نگرانی از رکود بازار خودرو

لیست شرکت‌های خارجی قابل مذاکره تهیه شد

عصر خودرو : معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت از تدوین برنامه ویژه پساتحریم در دولت و وزارت صنعت و تهیه فهرستی از شرکتهای خارجی قابل مذاکره خبر داد و گفت: برای خروج بازار خودرو از رکود برنامه داریم.

نگرانی از رکود بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حسین ابویی صبح امروز در نشست خبری تشریح راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت صنعت برنامه‌ای را برای حمایت از واحدهای تولیدی و نحوه مذاکرات خارجی در پساتحریم تدوین کرده است یا خیر اظهار داشت: وزارت صنعت سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی خود را در شرایط پساتحریم تدوین نموده و حتی در اختیار هیئت دولت نیز قرار داده است. البته در کنار این موضوع دولت نیز برنامه ویژه‌ای را برای حوزه اقتصاد در شرایط پساتحریم تهیه کرده است.

    وی با اشاره به اینکه در برنامه وزارتخانه راهبردهای چگونگی انعقاد قراردادها با طرفهای خارجی تدوین شده است، افزود: وزارتخانه در برنامه‌های خود شرکتهای مطرحی را شناسایی کرده تا با آنها مذاکرات برای افزایش همکاری‌ها انجام شود. البته باید این نکته را متذکر شوم که ایران در مذاکرات خود با طرفهای خارجی به دنبال منافع اقتصادی خود است و برای حفظ آن تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

    معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت با تاکید بر اینکه وزارتخانه و هیئت دولت برنامه‌ها و شرایط خود را در پساتحریم تهیه کرده اند، اظهار داشت: بخش خصوصی به عنوان مهره اصلی اجرای این برنامه ها معین شده است که باید در چارچوب این برنامه‌ها اقدام به مذاکره و همکاری با شرکتهای خارجی کند.

    ابویی تصریح کرد: در مجموع وزارت صنعت آماده همکاری و مذاکرات جدید با شرکتهای خارجی است.

    وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه چرا وزارت صنعت شفاف‌سازی لازم را برای مدیریت بازار انجام نمی‌دهد تا از بروز تقاضاهای کاذب در سطح جامعه جلوگیری کند، گفت: مردم را نباید بمباران اطلاعاتی کنیم. مسلما وزارت صنعت برنامه‌های مختلفی را برای اطلاع‌رسانی مردم از وضعیت بازار در دستور کار خود دارد اما تمام این اطلاعات با پایش‌ها و اولویت‌بندی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا التهاباتی در سطح بازار به وجود نیاید.

    ابویی با اشاره به اینکه رکود حاصل از کاهش تورم را قبول ندارم افزود: دولت در شرایط فعلی برنامه‌ها و اهداف خود را به صورت اعم و غیراعم تقسیم بندی نموده است البته در مقطعی از بخش عرضه پشتیبانی بیشتری نسبت به تقاضا شده که این موضوع در آینده با مدیریت بیشتری همراه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه با رکودی که بنده قبول ندارم رشد 18 درصدی صادرات را کسب کرده‌ایم تصریح کرد: دولت درصدد است با برنامه‌ریزی ویژه پشتیبانی لازم را از بخش تقاضا انجام داده و رونق را به سطح بازار برگرداند که این امر با جهش صادرات اتفاق خواهد افتاد.

    وی تصریح کرد: البته باید تاکید کنم برخلاف تمام صحبت‌ها رکود زیادی در سطح جامعه وجود ندارد زیرا ما توانستیم که به رشد 3 درصدی در اقتصاد برسیم که این موضوع بسیار قابل توجه است.

    معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت و بویژه دولت حمایت بی قید و شرطی از صنعت خودروسازی ندارد گفت: صنعت خودرو را باید به عنوان یک زنجیره ارزش افزوده در نظر بگیریم که در همین راستا باید منافع و توسعه سایر صنایع وابسته به این صنعت نیز در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

    ابویی با اشاره به وجود برخی انتظارات که به خاطر نتایج مذاکرات بین‌المللی در سطح جامعه به وجود آمده است اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل روشن نبودن بسیاری از مسیرها  اتفاقاتی در بازار به وجود آمده که این موضوع باید با مدیریت بیشتری همراه شود. به عنوان نمونه رکود بازار خرید و فروش خودرو در سطح جامعه اتفاق افتاده که وزارت صنعت به عنوان پشتوان و هدایتگر این صنعت اقدامات لازم را برای مدیریت بازار انجام خواهد داد.

    وی با اشاره به اینکه متوسط تعرفه واردات خودرو در ایران از خیلی از کشورهای عضو WTO کمتر است افزود: حمایت ما از صنعت خودروسازی به صورت منطقی است حتی وزیر صنعت نیز تاکید زیادی بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات محصولات عنوان کرده‌ است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو