فونیکسریمکسبهتام

از سوی رئیس‌پلیس راهور پایتخت تشریح شد

تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس + الزامات سرویس‌های مدرسه

عصر خودرو : رئیس‌پلیس راهور پایتخت تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس و الزامات سرویس مدارس برای انتقال دانش‌آموزان را تشریح کرد.

تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس + الزامات سرویس‌های مدرسه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سردار سیدتیمور حسینی صبح امروز در نشست خبری خود که به منظور تشریح تمهیدات پلیس راهور پایتخت برای بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: سرویس مدارس با توجه به هماهنگی‌های انجام شده می‌بایست علاوه برچسب سرویس، دارای بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه‌نامه سرنشین و معاینه معتبر باشد و طبق هماهنگی‌های انجام  گرفته رانندگان این خودروها می‌بایست متاهل و بالاتر از23 سال سن و دارای گواهینامه سلامت و سوءپیشینه باشند.

    وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها و مدیران مدارس به هیچ وجه از رانندگان متفرقه برای سرویس مدارس استفاده نکنند، از نظارت پلیس بر عملکرد سرویس مدارس خبر داد و گفت: مأموران پلیس موظف شدند تا در صورت مواجهه با تخلف رانندگان سرویس مدارس، در صورتی که رانندگان برای سومین بار مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند، اقدام به توقیف مجوز سرویس مدارس آن‌ها کنند.

    رئیس‌پلیس راهور پایتخت با اشاره به وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته گفت: خوشبختانه در سال گذشته با کمترین مشکل در حوزه سرویس مدارس مواجه بودیم و هیچ تصادفی در این بخش گزارش نشد ولی متأسفانه بر برخورد با متخلفان شاهد آن بودیم که 10 تا 15 درصد از سرویس‌های متخلف مدارس، فاقد مجوزهای لازم بوده‌اند.

    حسینی ادامه داد: امسال نیز با توجه به تغییر نکردن محسوس تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود 15 هزار دستگاه سرویس مدرسه نیاز دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را مرتفع می‌کند که تا امروز 9 هزار نفر از رانندگان این سرویس‌ها آموزش دیده و مابقی نیز تا پایان هفته اول مهرماه آموزش‌های لازم را خواهند دید.

    وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهر تهران تنها متولی ارائه مجوز سرویس مدارس به متقاضیان است، افزود: لازم است تا در مناطقی که سازمان تاکسیرانی محدودیت‌هایی را برای به کار گرفتن خودورهای تاکسی در غالب سرویس مدارس دارد، آژانس‌ها و مسافربران شخصی برای قرار گرفتن در ناوگان سرویس مدارس به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند و مجوزهای لازم را از این سازمان اخذ کنند.

    رئیس‌پلیس راهور پایتخت با تاکید بر الزامی بودن استفاده از رانندگان زن برای سرویس مدارس دخترانه، در خصوص نحوه برخورد پلیس با متخلفان در این حوزه گفت: ماموران پلیس پس از مواجهه با متخلفان اجازه می‌دهند تا این رانندگان متخلف دانش‌آموزان را به مقصد برساند و سپس اقدام به توقیف خودروی مذکور خواهند کرد.

    حسینی در ادامه این نشست با اشاره به تعیین نرخ مصوب سرویس مدارس توسط شورای شهر پایتخت از کنترل نرخ سرویس مدارس در طول سال تحصیلی توسط پلیس راهور خبر داد.

    وی همچنین با اشاره به تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس گفت: با توجه به افزایش حجم ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس هماهنگی‌های خاصی به عمل آمده و مقرر شده است تا از 20 شهریور تا نیمه مهر، اجرای هرگونه عملیات عمرانی در معابر پایتخت متوقف شود.

    رئیس‌پلیس راهور پایتخت ادامه داد: همچنین پلیس راهور با استفاده از کلیه پرسنل و تجهیزات خود آمادگی آن را دارد تا همزمان با بازگشایی مدارس اکیپ‌هایی را در نزدیکی مراکز و مجتمع‌های آموزشی مستقر کند تا افزایش 20 درصدی ترافیک در این ایام را تحت کنترل قرار دهد.

    حسینی از طرح برخورد پلیس با مزاحمت‌های موتورسواران در حاشیه مدارسه دخترانه خبر داد و گفت: با توجه به آنکه حفظ آرامش روانی جامعه یکی از وظایف پلیس است ما با هرگونه هنجارشکنی و مزاحمت موتورسواران در حاشیه مدارس دخترانه برخورد خواهیم کرد.

    وی در ادامه افزود: تمامی مدیران راهور پلیس پایتخت آمادگی آن را دارند تا همزمان با زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدارس، روز اول مهر را در کنار دانش‌آموزان باشند.

    رئیس‌پلیس راهور پایتخت در پایان با اشاره به فعال بودن دوربین‌های زوج و فرد در طول روز خاطرنشان کرد: لازم است تا همشهریان محترم توجه داشته باشند که تنها خودروهایی که دارای برچسب سرویس مدارس هستند طی ساعات محدودی در روز مجوز تردد در محدوده طرح زوج و فرد را دارند و سایر سرویس‌ مدارس فاقد مجوز مجاز به تردد در این منطقه نخواهند بود.

    به گزارش تسنیم، رئیس پلیس راهور پایتخت از کاهش ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد پس از نصب دوربین‌های ثبت تخلف خبر داد و میزان تخلف روزانه در این حوزه را از 200 هزار ورود غیرمجاز در روز به کم‌تر از 50 هزار تردد غیرمجاز عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو