فونیکسریمکسبهتام

حضور بخش خصوصی برای رفع معضل ترافیک

لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی کشورهای آسیایی در حوزه حمل ونقل

عصر خودرو : عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با اشاره به تشکیل پنجمین مجمع شهرداران آسیایی در تهران، گفت: با تخصیص منابع، استفاده از ترانزیت و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و تجربی کشورهای آسیایی می‌توان مشکلات کشور در حوزه حمل ونقل را حل کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی کشورهای آسیایی در حوزه حمل ونقل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، ندیمی با اشاره به برگزاری پنجمین مجمع شهرداران آسیایی در تهران، گفت: در اینگونه مجامع پیوندها و تشکل‌های مدنی کشوری و قاره‌ای سعی می‌کنند به یکدیگر نزدیک شوند که این نزدیکی می تواند دستاوردهایی را به همراه داشته باشد.

    نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تبادل افکار و نظریات و گسترش ارتباطات در اینگونه مجامع بسیار باارزش است زیرا کشورها با نوآمدها و نوآوری‌ها آشنا می‌شوند، همچنین امکان ایجاد روابط از جهت تامین تجهیزات یا حتی اجرای پروژه‌های مشترک و سرمایه‌گذاری شکل می گیرد.

    وی افزود: امروزه کشورها از جهت استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در بخش‌های مختلف از جمله تکنولوژی و فناوری با یکدیگر داد و ستد می‌کنند لذا اینگونه مجامع اگر هدفدار باشد طبیعی است که خروجی‌هایی به همراه داشته باشد اما اگر تنها برای تظاهر به برگزاری اجلاس باشد فایده نخواهد داشت بر این اساس باید درون این تشکیلات کمیته‌های تخصصی برای هم اندشی با سایر کشورها ایجاد شود.

    ندیمی با اشاره به اینکه در مجامع شهرداران آسیایی می‌توان از ظرفیت سایر کشورهای آسیایی در حوزه حمل و نقل بهره برد، گفت: می‌توان در حوزه تخصیص منابع، استفاده از ترانزیت و ظرفیت‌های علمی و تجربی سایر کشورها برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور بهره برد؛ در حقیقت باید از ظرفیت‌های انسانی، علمی، اجرایی، مدیریتی و بازار سایر کشورهای آسیایی استفاده کرد اما برای اجرایی شدن این ظرفیت‌ها نیازمند تمهیدات مالی و مدیریتی هستیم.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به معضل ترافیک به عنوان مهمتیرن مشکل در حوزه حمل ونقل، گفت: در دنیا تجارب بسیاری درخصوص مقابله با ترافیک وجود دارد که یکی از آنها انتخاب حمل ونقل ریلی بین سایر وسایل حمل و نقل است البته سرمایه گذاری بخش خصوص دومین اقدامی است که کشورهای پیشرفته  دنیا در حوزه حمل و نقل برای رفع معضل ترافیک بدان توجه کرده‌اند به این ترتیب که بخش خصوصی در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی پیدا کرده است.

    وی افزود: برای حل ترافیک ابتدا باید مشخص شود که در کدام حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی یا دریایی قرار است توسعه صورت بگیرد، پس از آن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توان به آن پرداخت.

    ندیمی یادآور شد: نمی توان در همه کارها تنها به دولت بسنده کرد، کما اینکه شهرداری‌ها نیز توانایی انجام تمام خدمات را ندارند اما با استفاده از خروجی اینگونه مجامع می توان از ظرفیت های سایر کشورها استفاده کرد.

    عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری وروستایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگرچه نمی توان سیستم حمل و نقل کشورمان را با چین، ژاپن، کره، سنگاپور مقایسه کرد اما  می توان از تجربیات آنان برای ساماندهی سیستم حمل و نقل بهره گرفت و البته در مواردی نیز می توانیم تجربیات خود را در حوزه خدمات فنی مهندسی، انتقال تجارب دانش و تکنولوژی نیز به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

    در حال حاضر پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی در تهران برگزار شده؛ در این مجمع در نشست هایی تخصصی به موضوع حمل و نقل، مباحث فرهنگی و گردشگری پرداخته شده است.

    گفتنی است در اجلاس سال 2007 مجمع پارلمان‌های آسیایی در تهران، پیشنهاد تشکیل نهادی برای موضوع همگرایی آسیایی از طریق مشارکت شهروندان و مدیریت شهری از سوی شهردار تهران مطرح شد و از سوی روسای پارلمان‌های آسیایی مورد استقبال قرار گرفت و در بیانیه پایانی اجلاس بر ضرورت عملی آن تاکید شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو