فونیکسریمکسبهتام

با تصویب شورای شهر قزوین

نرخ کرایه اتوبوس درون شهری قزوین ۲۰ درصد افزایش یافت

عصر خودرو: شورای شهر قزوین پس از بحث و بررسی، لایحه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری را با تأثیرپذیری که از افزایش نرخ تورم و سوخت داشته و با میزانی کمتر از نرخ مصوب شده در لایحه پیشنهادی تصویب کرد.

نرخ کرایه اتوبوس درون شهری قزوین ۲۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، ظهر امروز پس از بحث و بررسی دقیق، لایحه افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری را با تأثیرپذیری که از افزایش نرخ تورم و سوخت داشته و با میزانی کمتر از نرخ مصوب شده در لایحه پیشنهادی و با تأکید بر ارائه خدمات کیفی تر به شهروندان، تصویب کرد.

    حکمت‌الله داودی رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر قزوین ظهر امروز در رابطه با لایحه به تصویب رسیده، افزود: بر این اساس، نرخ کرایه اتوبوس درون شهری ضمن استفاده از کارت بلیط از 250 تومان به 300 تومان و نرخ کرایه بدون استفاده از کارت از 350 تومان به 400 تومان افزایش یافت و این در حالی بود که متن لایحه پیشنهادی از سوی شهرداری ضمن استفاده از کارت بلیط 350 و بدون استفاده از آن 500 تومان پیش‌بینی شده بود.

    وی ادامه داد: ضمن اینکه در قالب لایحه مطروحه، بخش افزایش نرخ کرایه مینی بوس‌های تحت نظارت شهرداری (خطوط کاری تردد به روستاهای با فاصله 20 کیلومتری با قزوین) مطرح و رأی‌گیری شد که در پایان، با افزایش رقم 100 تومان به هر یک از مسیرها موافقت شد.

    این عضو شورا اظهار داشت: بخش عمده ای از جا به‌جایی مسافر، یعنی رقمی معادل 40 میلیون نفر در سال، به همت ناوگان سازمان اتوبوسرانی قزوین صورت می گیرد و عمده استفاده کنندگان از ناوگان، اقشار کم درآمد جامعه هستند.

    وی با ابراز تأسف از اینکه دولت اعتبار و امتیازی برای حمایت از ناوگان اتوبوسرانی پیش‌بینی نکرده است، ادامه داد: افزایش رقم سوخت گازوئیل 250 تومانی به 360 تومان و ایجاد تورم ناخواسته 40 درصدی به بخش حمل و نقل، از جمله دلایلی است که موجب شده نرخ کرایه اتوبوس در قزوین به شکل ناخواسته افزایش یابد.

    داودی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 60 درصد از اتوبوس‌های درون شهری در بخش خصوصی فعالیت دارند، ادامه داد: هزینه تمام شده هر ماه کاری در پایان 30 روز به بخش خصوصی داده می‌شود و ضمن اینکه بخش عمده از هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی در قالب یارانه باید به این ارگان اختصاص پیدا کند و اگر این مهم انجام نشود قادر به خدمات‌دهی نیست.

    وی یادآور شد: اگر مردم با متولیان امر مشارکت داشته باشند و این افزایش نرخ کرایه را اقدامی قابل تأثیر در ارتقای سیستم خدمات رسانی ناوگان بدانند، به طور حتم در آینده نزدیک خدماتی نظیر افزایش ایستگاه‌های مکانیزه، کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌ها و آماده به کار بودن تعداد اتوبوس‌های فعال انجام خواهد شد.

    رئیس کمیسیون ترافیک شورا همچنین گفت: در راستای تشویق شهروندان به استفاده از کارت بلیط میزان رقمی که با کارت پرداخت می‌شود کمتر از پرداخت نقدی است تا این رویه به شکل کامل مورد توجه استفاده کنندگان از ناوگان قرار بگیرد.

    گفتنی است در ادامه جلسه ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر شامل فاطمه اشدری رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت، علی صادقی نیارکی رئیس کمیسیون اداری و مالی، سید کاظم مجابی رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت، محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری، حسین صلحجو رئیس کمیسیون فرهنگی نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در حمایت از استفاده کنندگان ناوگان اتوبوسرانی و در مقابل، ارائه خدمات مطلوب از سوی متولیان امر به شهروندان ارائه کردند و تمامی آنان تأکید داشتند که یارانه‌ها و سوبسیدهای سازمان اتوبوسرانی از سوی شهرداری به موقع پرداخت شود تا در خدمت‌رسانی به شهروندان خللی وارد نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط