فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران خبر داد؛

افزایش ۲۰۰ هزار نفری ظرفیت مترو پایتخت از اول مهر

عصر خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از افزایش ۲۰۰ هزار نفری ظرفیت مترو از اول مهر ماه خبر داد.

افزایش ۲۰۰ هزار نفری ظرفیت مترو پایتخت از اول مهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در دیدار از پایانه مترو تهران - کرج ضمن ابراز رضایت از نحوه تعمیر و نگهداری قطارهای موجود مترو، افزود: اهمیت و ضرورت نگهداشت ناوگان ریلی کمتر از توسعه این ناوگان نیست و با وجود تمام کاستی ها و کمبودهای موجود، تمام اهتمام و مساعی خویش را بکار گرفته‌ایم تا قطارهای مترو را با انجام تعمیرات جزیی و کلی و تعویض قطعات مورد نیاز، به بهترین شکل ممکن نگهداری کنیم.

    وی گفت: در یک ارزیابی کلی از وضعیت نگهداشت قطارهای مترو، می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم تعمیر و نگهداری لوکوموتیوها و واگن‌های مترو توسط مهندسان و متخصصان ایرانی و با تجهیزات و قطعات ساخت ایران، از سطح بسیار خوبی برخوردار است.

    تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در این بازدید با اعلام این که شمارش معکوس برای افتتاح بخش شمالی خط  3 مترو آغاز شده، تاکید کرد: هم‌زمان با بهره‌برداری از بخشی از خط سه، نسبت به ورود 5 رام قطار جدید مترو به منظور تامین ناوگان خط مذکور تا آغاز سال جدید تحصیلی نیز اقدام خواهد شد.

    معاون شهردار تهران با اعلام اینکه 3 رام قطار مترو که تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته‌اند و پیش از شروع سال جدید تحصیلی بکار گرفته می شوند، اظهار کرد: با ورود این 3 رام قطار و 5 رام قطار جدید، شاهد افزایش 200 هزار نفری ظرفیت جابه‌جایی روزانه مترو تهران از اول مهر خواهیم بود.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه واگن‌ها و لوکوموتیو‌های مترو بعد از یک میلیون و 200 هزار کیلومتر پیمایش باید تحت تعمیرات کلی قرار بگیرند، تصریح کرد: برابر برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، علاوه بر 5 رام قطار جدید که تا اول مهر وارد ناوگان ریلی پایتخت می‌شوند، 17 رام قطار جدید دیگر نیز تا آخر سال وارد خطوط مترو تهران خواهند شد.

    وی با تأکید بر اینکه ترافیک به صورت مستقیم با سلامت جسمی و روحی شهروندان ارتباط دارد، اضافه کرد: ترافیک، موضوعی تخصصی است و برای کاهش و کنترل آن، نیازمند راهکارهای علمی هستیم که در عمل نیز قابلیت اجرا داشته باشند وتوسعه خطوط ریلی و تقویت ناوگان ریلی در صدر این راه حل ها قرار دارد.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تجارب بین المللی در خصوص مدیریت عرضه در عرصه های شهری به ما می گوید که دوره توسعه کمّی معابر شهری سپری شده و مشکل ترافیک را با گسترش شبکه معابر حل نمی شود، اظهار کرد: بر اساس بررسی های علمی و مشاهدات عینی، هر چه عرضه معابر بیشتر می شود، به موازات آن تقاضای سفرهای شهری نیز بیشتر     می شود.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه مدیریت تقاضای سفر و تلاش برای کاهش سفرهای غیر ضرور از جمله راهکارهای تجربه شده جهانی در جهت کنترل ترافیک است، تصریح کرد: علاوه بر این، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی، ترویج استفاده از حمل و نقل پاک از جمله وسایل نقلیه برقی و تشویق به دوچرخه سواری و پیاده روی در سفرهای کوتاه شهری از جمله ساز و کارهای نیل به شهر انسان محور با محوریت حمل و نقل انسان مدار است.

    وی در پایان با تأکید بر جایگزینی موتورسیکلت های برقی پاک به جای موتورسیکلت های بنزینی آلاینده به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران، خاطرنشان کرد: به این منظور مدیریت شهری تهران بسته تشویقی ویژه ای را برای خریداران موتورسیکلت های برقی پیش بینی کرده که از ارائه تسهیلات بانکی تا ایجاد جایگاه های شارژ رایگان در هسته مرکزی شهر و از تقبل بخشی از هزینه خرید موتورسیکلت تا اجازه تردد در محدوده مرکزی شهر را در بر می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو