فونیکسریمکسبهتام

دبیر شورای بازرگانی ایران و ترکیه خبر داد

ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌های ایرانی در برخی مناطق مرزی ترکیه

عصر خودرو : دبیرکل شورای بازرگانی ایران و ترکیه درباره آخرین وضعیت مرز بازرگان پس از حمله به کامیون‌های ایرانی در اواخر ماه گذشته، گفت: در حال حاضر جاده اصلی در مرز بازرگان از سوی دولت ترکیه مورد حفاظت است اما اجازه حرکت شبانه در برخی مناطق به کامیون‌ها داده نمی‌شود.

ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌های ایرانی در برخی مناطق مرزی ترکیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید جلال ابراهیمی گفت: آمار دقیقی از رفت و آمد کامیون‌ها در مرز بازرگان نمی‌توان ارائه کرد اما رفت و آمد‌ها تحت شرایط خاص از هر دو طرف در جریان است و بیشتر رفت و آمد کامیون‌ها در طول روز انجام می‌شود. در وضعیت فعلی، کامیون‌ها در اولین پایگاه‌ها قبل از خروج از حوزه "وان" استراحت ‌می‌کنند و زمانی که از منطقه وان بگذرند مسیر کاملا عادی می‌شود و می‌توانند به راه خود ادامه دهند.

    ابراهیمی درباره میزان رفت و آمد کامیون‌های ایرانی از مرز بازرگانی ادامه داد: به طور عادی روزانه 300 کامیون از ایران از مرز بازرگان عبور می‌کردند البته قرار بود که این رقم به 500 کامیون برسد. بیشترین عبور و مرور متعلق به کامیون‌هایی است که مواد فاسد شدنی دارند.

    وی با اشاره به وضعیت برخی مناطق نا امن مرزی برای عبور کامیون‌ها، گفت: امنیت مسیر عبور و مرور در مرزها از اهمیت بسیاری برای دولت ترکیه برخوردار است و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در مناطق رفت و آمد ماشین‌ها درمرز انجام می‌دهد، به این دلیل که بیشتر ترانزیت‌های تجاری ترکیه از طریق بازرگان و مرز‌های ایران انجام می‌شود به کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های عربی رفت و آمد دارند.

    دبیرکل شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه اضافه کرد: مرز "اسم دره" و "سرو" برای رفت و آمد کامیون‌ها نامن است، در حال حاضر برخی مناطق جنوب شرقی ترکیه در منطقه "هاکاری" شب‌ها حکومت ترکیه برقرار است تا امنیت این مناطق برقرار باشد، به طور کلی این مرزها آمادگی کامل برای عبور و مرور کامیون‌ها ندارد.

    ابراهیمی به اهمیت مرز اسم دره اشاره کرد و ادامه داد: مرز"اسم دره" از مهم‌ترین گذر‌گاه‌ها بین دو ایران و ترکیه است؛ به طوری که سال 2011 صادرات ترکیه به ایران از طریق این مرز صورت می‌گرفته است و از این جهت امنیت این منطقه بیشتر مد نظر دولت ترکیه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو