فونیکسریمکسبهتام

مسوول حمل و نقل شهرداری:

در ازای ۲.۳ نفر یک خودرو در ایلام وجود دارد

عصر خودرو : مسوول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری ایلام گفت: سرانه خودرو در شهر ایلام به ازای هر ۲.۳ نفر یک خودرو است.

در ازای ۲.۳ نفر یک خودرو در ایلام وجود دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علیرضا سروری  اظهار کرد: این سرانه خودرو برای شهر ایلام با بیش از 185 هزار نفر جمعیت بسیار بالاست و حتی از شهرهای بزرگی همچون کلانشهر تهران نیز بیشتر است.
    وی ادامه داد: حدود 90 درصد خودروهای عبوری در معابر شهر ایلام تک سرنشین هستند و با وجود اینکه بالاتر از نیاز شهر تاکسی داریم اما مردم به استفاده از تاکسی رغبت زیادی ندارند که دلایل آن باید شناسایی شود.
    سروری با اشاره به معضل ترافیک معابر شهر ایلام افزود: شهرداری متولی شهر است اما حل کننده تمام مشکلات نیست و نیازمند مشارکت مردم هستیم چون اگر این همکاری نباشد هیچ شخص و یا دستگاه اجرایی توان حل مشکلات شهر را به تنهایی ندارد.
    مسوول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری ایلام با بیان اینکه بیشتر طراحی معابر شهر ایلام مربوط به زمان قبل از انقلاب است، تاکید کرد: در دوران بازسازی پس از جنگ نیز برنامه ریزی متناسب با آینده در طراحی مناطق جدید شهری انجام نشد.
    سروری گفت: امروز حل مشکلات شهر بسیار سخت شده زیرا معابر موجود پاسخگوی ایجاد خط ویژه تاکسی و اتوبوس نیستند و برای تعریض معابر نیاز به تملک املاک خصوصی داریم که این مهم در توان مالی شهرداری نیست.
    وی در خصوص ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ایلام نیز یادآور شد: عرض معابر شهری کم و باریک است و پاسخگوی شعاع پیچش اتوبوس نیست به همین دلیل امکان پوشش دهی تمام مناطق شهر با این وسیله نقلیه عمومی وجود ندارد.
    وی افزود: با توجه به معابر کم عرض و باریک شهر ایلام، بهترین گزینه استفاده از خودروی عمومی ون است که ابعاد کوچک تری نسبت به اتوبوس دارد و باید از سال ها پیش جایگزین اتوبوس درون شهری می شدند.
    مسوول اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری ایلام با تاکید بر اینکه باید در طراحی ها و برنامه ریزی های جدید شهری نیازهای آینده در نظر گرفته می شود، گفت: در صورت نبود آینده نگری در طراحی های شهری با وضعیت موجود تا 10 سال آینده شهر قفل شده و به یک پارکینگ بزرگ تبدیل خواهد شد.
    سروری خطر نشان کرد: اولویت سیاست گذاری های حمل و نقل باید از سمت تسهیل تردد خودروها به سمت پیاده راه سازی تغییر کند تا ضمن رفع مشکلات شهر در زمینه ترافیک، باعث سلامت، نشاط و شادابی شهروندان شود.
    وی ادامه داد: هم اکنون طرح های ترافیکی جدیدی در شهر ایلام در دست اجراست که از شهروندان درخواست می کنیم تا زمان تکمیل طرح ها، همکاری لازم را انجام دهند و برای تردد از ناوگان حمل و نقل عمومی بجای خودروهای شخصی استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو