فونیکسریمکسبهتام

برجی که شهرکرد را به ترافیک کشاند

عصر خودرو : پروژه برج‌های دوقلوی شهرکرد در حالی مراحل ساخت را طی می‌کند که آینده نگران کننده‌ای را برای ترافیک شهرکرد رقم زده و از حالا بار سنگینی از ترافیک را به شهر تحمیل کرده است.

برجی که شهرکرد را به ترافیک کشاند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محل ساخت برج‌های دوقلوی شهرکرد در کنار میدان بسیج شهرکرد در نظر گرفته‌شده و هم‌اکنون ساخت این پروژه که یکی از پروژه‌های مهم شهرداری است چند ماهی است که توسط یک پیمانکار خارج از استانی آغازشده است.

     برج‌های دوقلو شهرکرد در زمان شهردار سابق شهرکرد رقم خورد و ادامه ساخت آن در زمان شهردار فعلی ادامه یافت.

    برج‌های دوقلو شهرکرد در منطقه‌ای از شهرکرد در حال ساخت است که بار ترافیکی بسیار بالایی دارد و رسانه‌ها ازجمله خبرگزاری مهر از ابتدای مطرح‌شدن ساخت این پروژه نسبت به معضلات آینده آن ازجمله نبود جای پارک خودرو و ایجاد ترافیک هشدار داده بودند.

    بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین کلینیک درمانی، مجتمع پزشکی، مجتمع ورزشی انقلاب و... هم در  منطقه احداث و در نزدیکی برج‌های دوقلو قرار دارند و هم‌اکنون ترافیک شدیدی در خیابان‌های منطقه وجود دارد و تردد در حال حاضر در ساعت‌های شلوغی شهر به‌سختی امکان‌پذیر است.

    باوجود مشکلات موجود در این منطقه و تردد زیاد خودرو و ترافیک، کلنگ پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد نیز در این منطقه به زمین‌خورده و به نظر می‌رسد این پروژه با وسعت خود مشکلات بسیاری را در آینده نزدیک در این منطقه ایجاد کند.

    در حال حاضر خیابان‌های اطراف پروژه در بسیاری از اوقات بسته می‌شوند و خیابان‌های اطراف نیز برای استقرار کانکس کارگران باریک شده و تردد در این خیابان‌ها با مشکل مواجه است.

    هم اکنون یکی از محور های اصلی(خیابان 12 محرم) ارتباطی بزرگ ترین و مهم ترین بیمارستان استان چهارمحال و بختیاری بسته شده و برسی خبرنگار مهر نشان می دهد که آمبولانس های این بیمارستان از کوچه ها تردد می کنند.

    جدا از مشکل ایجاد شده فعلی آینده بحرانی در این منطقه شهرکرد با بهره برداری از این پروژه می توان پیش بینی کرد. بهره برداری از پروژه برج های دوقلو در آینده ترافیک بالایی در این منطقه ایجاد می کند و تردد را برای مردم به ویژه آمبولانس های بیمارستان با مشکل مواجه می کند و این درحالی است که هم اکنون خیابان های این منطقه جوابگوی تردد ها نیست و در بیشتر ساعت ها ترافیک وجود دارد.

    نارضایتی مردم شهرکرد از روند ساخت برج های دوقلو

    یکی از کسبه منطقه اظهار داشت: مردم منطقه از وضعیت به وجود آمده در این منطقه به خاطر ساخت این پروژه بسیار ناراضی هستند.

    وی گفت: مردم سروصدای ساخت‌وساز این پروژه را تحمل می‌کردند تا این پروژه زودتر به سرانجام برسد و بتوانند آسوده در خانه خود زندگی کنند.

    این شهروند شهرکردی ادامه داد: متوقف شدن ساخت پروژه بیانگر این است که اخداث پروژه به این زودی‌ها تمام نمی‌شود و مردم باید سال‌ها سروصدای ساخت این پروژه را تحمل کنند.

    وی ادامه داد: بسته شدن خیابان‌های شهر نیز مشکلات بسیاری را برای مردم منطقه در تردد ایجاد کرده است.

    پروژه برج های دوقلو شهرکرد را با معضل روبرو کرده است

    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ‌کسی با برج ساختن در شهرکرد مخالف نیست، اما جانمایی این برج مناسب نیست و مشکلات بسیاری را در آینده  برای شهرکرد رقم خواهد زد.

    سید سعید زمانیان عنوان کرد: هم‌اکنون ساخت برج دوقلو سبب شده که مردمی که در اطراف این برج خانه‌دارند وزندگی می‌کنند، متضرر شوند.

    وی افزود: مراحل ساخت این برج موجب شده خیابان‌ها بسته شود و ترافیک ایجاد شود و هم‌اکنون اعتباری نیز برای ساخت این برج وجود ندارد و مراحل ساخت آن هزینه‌بر شده است.

    زمانیان بابیان اینکه اعتبار برای ادامه انجام پروژه وجود ندارد، تأکید کرد: شهرداری شهرکرد هم‌اکنون با وضعیت نگران‌کننده‌ای روبرو شده است و پیمانکار این پروژه تعطیل کرده است و رفته است.

    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پیش از شروع پروژه بارها اعلام کردیم که جلوی این پروژه را بگیرید و جای ساخت این پروژه در وسط شهر مناسب نیست، تأکید کرد: اگر ساخت این پروژه به همین نحو پیش برود مطمئنا شهرداری شهرکرد را با ورشکستگی روبرو می‌کند.

    پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد بدون تحقیق و کار کارشناسی آغازشده است

    وی بابیان اینکه یکی از خیابان‌های مهم شهر برای ساخت این پروژه بسته‌شده است، اذعان داشت: من در رابطه با بسته شدن خیابان به معاونان شهردار و همچنین مسئولان شهرداری تذکر داده‌ام که خیابان‌ها باید باز شود.

    وی ادامه داد: مشکلات این پروژه با سایه انداختن آن و نبود پارکینگ در منطقه در آینده معضلات جدیدی را در منطقه ایجاد می‌کند و پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد بدون تحقیق و کار کارشناسی آغازشده است.

    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون پروژه برج‌های دوقلو، شهر شهرکرد را با معضل روبرو کرده است و باید این برج در کنار شهر و یا ورودی شهر ساخته می‌شد که اگر این کار انجام‌شده بود سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این پروژه وارد می‌شدند.

    زمانیان ادامه داد: برسی هانشان می‌دهد که پیمانکار در حدود 13 میلیارد تومان طلبکار است و اعلام کرده که این مبلغ پرداخت شود تا دوباره برگردد و مراحل ساخت برج دوقلو را شروع کند.

    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساخت برج ها دوقلو، شهرداری شهرکرد را در یک قدمی ورشکستگی قرار داده است، تصریح کرد: پرداخت سود اوراق فروخته‌شده برای ساخت این پروژه نیز مشکلات بسیاری را برای شهرداری رقم‌زده است.

    وی گفت: پرداخت هزینه‌ها و پرداخت پول سود اوراق فروخته‌شده برج‌های دوقلوی شهرکرد مطمئنا باید از جیب مردم پرداخت شود چراکه هم‌اکنون شاهد این هستیم که پشت سر هم عوارض، نوسازی و... صادر می‌شود و به همین خاطر است درآمد شهرداری باید افزایش یابد.

    برج‌های دوقلوی شهرکرد، شهرکرد را با بن‌بست روبرو می‌کند و باید یک فکر اساسی برای آن بشود و بهترین پیشنهاد این است که در همین مرحله متوقف شود و یا به بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود
    زمانیان گفت: هم‌اکنون ساخت‌وساز در شهرکرد با توجه به مشکلات اقتصادی و عدم خریدار بسیار کاهش‌یافته و شهرداری در این خصوص درآمد کمی دارد.

    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: برج‌های دوقلوی شهرکرد، شهرکرد را با بن‌بست روبرو می‌کند و باید یک فکر اساسی برای آن بشود و بهترین پیشنهاد این است که در همین مرحله متوقف شود و یا به بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود.

    وی ادامه داد: این برج‌ها باید یک هزار و 800 پارکینگ داشته باشد اما شاهد این هستیم که این برج‌ها 800 پارکینگ دارد و نتیجه این کار این است که مشکلات بسیاری را در آینده رقم خواهد زد.

    از طرفی ساخت پرج های دوقلوی تهدیدی برای تردد امبولانس های شهر شهرکرد شده است و مسئولان دانشگاه علو پزشکی در این خصوص نگران شده اند.

    شلوغی منطقه و بار ترافیکی بالا در پی احداث برج های دوقلو و نبود محل پارک خودرو موجب نگرانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در تردد آمبولانس و خدمات دهی مناسب درمانی به مردم شهرکرد شده است.

    مدیر پروژه برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیشرفت 31 درصدی پروژه برج های دوقلو شهرکرد، اظهار داشت: با پیمانکار قرارداد 157 میلیارد تومانی برای ساخت پروژه برج‌های دوقلو منعقدشده است.

    علی ربیعی اظهار داشت: هم‌اکنون خیابان 12 محرم برای ساخت‌وساز این پروژه بسته‌شده است و ما مجوز بسته شدن این خیابان را از شورای ترافیک استان اخذ کرده‌ایم و هم‌اکنون این خیابان را برای تجهیز کارگاه در نظر گرفته‌ایم.

    وی گفت: برنامه ما این است که زمانی سقف طبقه دوم ساخته‌شده است می‌توانیم به‌عنوان یک‌پهلو و یک محوطه بزرگ برای تجهیزات پروژه به کار بگیریم و آن زمان احتمال دارد خیابان 12 محرم بازگشایی شود.

    وی تأکید کرد: در حال حاضر مجبور هستیم که از این خیابان به‌عنوان جایگاه تجهیزات کارگاه استفاده کنیم.

    وی در جواب این سؤال که بسیاری اعتقاددارند که شهرداری توان پرداخت بودجه این پروژه را ندارد و با مشکلات بسیاری مواجه شده است، ادامه داد: این پروژه از ابتدای کار و افق اولیه قرار نبود که همه بودجه آن توسط شهرداری تأمین شود، شهرداری با این تفکر که بخشی از بودجه این پروژه را خودش تأمین کند و بخشی دیگر را از روش‌های مرسوم تأمین منابع مالی مانند تسهیلات، مشارکت سرمایه‌گذار و... تأمین کند که هم‌اکنون نیز این روش‌های در دست برسی است و نهایت یک روش برای تأمین منابع مالی این پروژه انتخاب می‌شود.

    مدیر پروژه برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد بیان کرد: با بررسی های انجام‌شده بهترین روش، روش مشارکت است که ما با سرمایه‌گذار در خصوص ساخت این پروژه همکاری می‌کنیم.

    وی در ادامه خصوص تعطیل بودن پروژه، عنوان کرد: یک مدت کوتاهی این پروژه غیرفعال شد که تعطیلی در پی ایجاد مشکلاتی با پیمانکار بود که با مذاکره این مشکلات حل‌شده است و هم‌اکنون ساخت این پروژه فعال‌شده است.

    ربیعی بیان کرد: تمهیدات خاصی برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در زمان بهره‌برداری مانند ساخت پارکینگ اندیشیده شده است.

    مدیر پروژه برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد عنوان کرد: برج‌های دوقلو یک پروژه بسیار بزرگ است که تمهیدات خاص خود را برای ساخت و احداث می‌خواهد که ضرورت دارد مردم و مسئولان توجه خاص به این مهم داشته باشند.

    در شهرهای بزرگ ازجمله تهران برج‌های بزرگی سالانه ساخته می‌شود که ازنظر بزرگی پروژه چندین برابر برج‌های دوقلو شهرکرد هستند. برج‌های بزرگی که در تهران ساخته می‌شود باوجود سختی‌ها بسیار در خصوص حمل‌ونقل مصالح، خاک‌برداری و... به‌سرعت ساخته می‌شوند و کمترین مشکل را برای اهالی ایجاد می‌کنند.

    این در حالی است که پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد که حدود 26 طبقه دارد برای مردم شهرکرد در گام اول ساخت، مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

    لازم است برای ساخت هر پروژه عمرانی که در سطح شهر توسط شهرداری آغاز می‌شود نیازسنجی مالی و تأمین اعتبارات انجام شود که هم‌اکنون برای تأمین اعتبارات برج‌های دوقلو به دنبال شریک مالی نباشد که این امر ساخت پروژه را طولانی‌مدت می‌کند و باید در خصوص پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد بازنگری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو