فونیکسریمکسبهتام

ورود خودروهای پاک به ناوگان تاکسیرانی

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نخستین گروه از خودروهای پاک در قالب تاکسی‌های هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی تهران می‌شوند.

ورود خودروهای پاک به ناوگان تاکسیرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر،سید جعفر تشکری هاشمی  با تأکید بر تعهد مدیریت شهری پایتخت بر جایگزینی تدریجی حمل و نقل پاک، ایمن و استاندارد به جای حمل و نقل آلاینده، نا ایمن و غیر استاندارد، گفت: ظهر سه‌شنبه 24 شهریور و در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی، شاهد ورود بخشی از ناوگان وسایل نقلیه پاک در سه‌ بخش مجزا خواهیم بود.

    معاون شهردار تهران ادامه داد:  در بخش اول، 6 رام قطار جدید درون شهری و یک رام قطار جدید حومه‌ای که در مسیر متروی تهران – کرج به کار گرفته خواهد شد، به همراه 3 رام قطار که به صورت کامل مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته‌اند، وارد ناوگان ریلی پایتخت می‌شوند.

    وی با اعلام این که با ورود این 10 رام قطار جدید به ناوگان، 250 هزار سفر به ظرفیت جابه جایی متروی تهران اضافه می‌شود، اعلام کرد: ورود این قطارهای جدید، می‌تواند پاسخگوی بخشی از افزایش تقاضای سفر با مترو که از اول مهر ماه شاهد آن خواهیم بود، باشد.

    ‌معاون شهردار تهران با اشاره به این که 6400 دستگاه تاکسی پیکان آلاینده و فرسوده تهران در نیمه دوم سال به تدریج از ناوگان تاکسیرانی خارج خواهند شد، اظهار کرد: قرار نیست به جای این خودروها، خودروهای آلاینده که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند جایگزین شوند، بلکه خودروهای استاندارد و پاک مطابق با استانداردهای روز دنیا جایگزین آن ها می‌شوند.

    تشکری هاشمی با بیان این که به این منظور نخستین گروه از خودروهای پاک در قالب تاکسی‌های هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی تهران می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر این خودروها به عنوان نسل جدید خودروهای روز جهان تنها در ناوگان تاکسیرانی چند شهر پیشرفته دنیا به کار گرفته شده‌اند.

    وی با تأکید بر این که سیاست مدیریت شهری ارتقای کیفی ناوگان تاکسیرانی به جای گسترش کمّی تاکسی‌هاست، اضافه کرد: به موازات بهبود کیفیت ناوگان تاکسیرانی، برای 80 هزار راننده‌ای که در این ناوگان مشغول به کار می باشند نیز دوره‌های بازآموزی اصول و مبانی رانندگی حرفه ای پیش‌بینی شده است.

    وسایل نقلیه پاک می‌توانند مرهمی بر ریه بیمار شهر تهران باشد

    معاون شهردار تهران پلاک‌کوبی نخستین گروه از موتورسیکلت‌های برقی که قرار است از ماه‌های آینده به تدریج جایگزین مورتوسیکلت‌های بنزینی شوند را به عنوان بخش دیگری از وسایل نقلیه نسل جدید که به تدریج وارد ناوگان موتوری خواهند شد، نام برد و گفت: این موتورسیکلت‌ها با تسهیلات ویژه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که موتورسیکلت‌های بنزینی، آلایندگی بسیاری تولید می‌کنند و آثار غیر قابل جبرانی بر سلامت محیط زیست شهری و شهروندان بر جای می‌گذارند، افزود: صدها هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی که هر روز در تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر تردد می کنند، میلیون‌ها شهروندان را مورد تهدید قرار داده‌اند.

    وی در پایان با تأکید بر این که پروژه‌های حمل و نقل پاک از سوی مدیریت شهری پیش‌بینی شده، تنها با حمایت دولت مورد استقبال شهروندان قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: سیستم تنفسی شهر تهران مملو از آلودگی‌های ناشی از تردد انبوه وسایل نقلیه آلاینده است و جایگزینی وسایل نقلیه جدید به جای وسایل نقلیه فرسوده‌ای که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، می‌تواند مرهمی بر ریه بیمار شهر تهران باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط