فونیکسریمکسبهتام

میرخانی رشتی:

کاهش ۱۰ درصدی نقل و انتقال خودروهای دست و دوم

عصر خودرو : براساس گفته های ایشان طی ۵ ماهه ابتدای سال ۹۴ میزان شماره گذاری خودروهای صفر ۱۵ درصد ، خودروهای دست دوم ۱۰ درصد، موتور سیکلت ۲۰ درصد و شماره گذاری خودورهای وارداتی تا ۱۷ درصد کاسته شده است.

کاهش ۱۰ درصدی نقل و انتقال خودروهای دست و دوم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، داوود میرخانی رشتی در مورد رکود حاکم بر بازار خودرو، اظهار داشت: رکود در کل کشور فراگیر شده و این موضوع تنها مربوط به خودرو نیست.

    وی با استناد به صحبت های اخیر سردار تقی مهری ، رییس پلیس راهور ناجا در خصوص کاهش شماره گذاری خودروهای صفر و دست دوم، گفت : براساس گفته های وی طی 5 ماهه ابتدای سال 94 میزان شماره گذاری خودروهای صفر 15 درصد ، خودروهای دست دوم 10 درصد، موتور سیکلت 20 درصد و شماره گذاری خودورهای وارداتی تا 17 درصد کاسته شده است.

    میرخانی رشتی با بیان اینکه رکود از زمستان گذشته آغاز شده و کاهش نقل و انتقال خودرو تنها مربوط به کمپین نخریدن خودروی صفر نیست،بیان داشت: چرا زمانی که بهای ارز به یکباره از هزار تومان به 3 هزار تومان رسید و عملا قدرت خرید مردم نصف شد کمپینی راه نیفتاد و کسی اعتراضی نکرد؟

    وی با بیان اینکه مشکلات قیمت و ارتقای کیفیت خودرو را می پذیریم، افزود: اما این موضوع حائز اهمیت است که رکود تنها در حوزه خودرو نیست و در بخش مصرف لبنیات و حتی بستنی نیز تا 50 درصد کاهش تقاضا داشته ایم.

    میرخانی رشتی در پاسخ به این پرسش که آیا خودروسازان به هدف گذاری تولید و صادرات خودرو در سال جاری دست خواهند یافت یا خیر ؟ تصریح کرد: بعید به نظر می رسد به این اهداف برسند اما بر اساس تحقیقات مرکز استراتژیک دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا میزان تقاضا برای امسال و بر اساس قدرت خرید مردم 800 هزار دستگاه خواهد بود این در حالی است که میزان تولید خودرو در سال گذشته 1 میلیون و 130 هزار دستگاه بود.

    وی در خاتمه گفت: هنوز مشخص نیست که راه اندازی کمپین نخریدن خودروی صفر چقدر در کاهش تقاضای خودرو تاثیر داشته است و آماری در این باره منتشر نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط