فونیکسریمکسبهتام

خودرو برقی و هیبریدی(۱۴۱)

پورشه و آئودی خودروهای برقی را رونمایی کردند

عصر خودرو : برندهای لوکس پورشه و آئودی در رقابت با خودروساز برقی آمریکایی تسلا موتورز، مدل‌های برقی رونمایی کردند.

پورشه و آئودی خودروهای برقی را رونمایی کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مصرف کنندگان به دلیل قیمت‌های بالای خودروهای برقی و محدودیت مسافتی که با هر بار شارژ کامل می‌توانند طی کنند و بویژه کمبود ایستگاه‌های شارژ، چندان روی خوشی به این خودروها نشان نمی‌دهند اما بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که فروش آنها تا پایان دهه جاری افزایش چشمگیری خواهد یافت.

    با اینهمه تسلا موفق شده است با فناوری جدید که مسافت رانندگی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داده، در صدر قرار بگیرد.

    برندهای آلمانی آئودی و پورشه که دو برند گران قیمت فولکس واگن هستند، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اقدام به رونمایی خودروهای تمام برقی نمودند.

    به گفته تحلیلگران، تاثیر تسلا بر اقدام این دو برند که از محبوب‌ترین و وزین‌ترین برندهای خودروی جهان بوده و رقابت شدیدی برای جلب خریداران پولدار و دوستدار محیط زیست دارند، پوشیده نیست.

    آئودی شاسی بلند مفهومی ئی ترون کواترو را رونمایی کرد که نخستین مدل برقی طراحی شده برای تولید به شکل سری است و پورشه هم نخستین شاسی بلند خود را که با باتری کار می‌کند به نام "میژن ئی"، در فرانکفورت نمایش داد.

    هیچ یک از این خودروها تا حدود سال 2018 به بازار عرضه نخواهند شد اما شاید هدف از نمایش آنها، دور کردن توجهات از "مدل ایکس" تسلا موتورز بوده که نخستین کراس اوور برقی لوکس این شرکت است و قرار است تحویل آن از 29 سپتامبر آغاز شود.

    اقدام اخیر آئودی برخلاف روال این شرکت بوده که پیش از این تنها به طراحی انواع برقی مدل‌های موجود مانند خودروی اسپورت آی 8 متمرکز بود و مانند رقیب آلمانی خود ب م او که خودروهایی با برند برقی آی به صورت سری تولید می‌کند، برای تولید به شکل سری تعهدی نداده بود.

    مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن در نمایشگاه فرانکفورت اظهار کرد: ظرف چند سال آینده فولکس واگن حداقل 20 خودروی برقی و پلاگین هیبریدی بنزینی-برقی را عرضه خواهد کرد.

    این دو برند آلمانی جزییات زیادی در مورد مدل‌های جدیدشان فاش نکردند اما احتمالا قیمت خودروهایشان نزدیک به تسلا خواهد بود که قیمت‌هایش از حدود 77 هزار دلار آغاز می‌شود.

    آئودی اعلام کرد ئی ترون کواترو که تا سال 2018 عرضه می‌شود، با هر بار شارژ می‌تواند بیش از 500 کیلومتر (311 مایل) طی کند در حالیکه مدل اس پی 90 دی تسلا حدود 300 مایل می‌تواند طی کند.

    به گفته منابع آگاه در پورشه، نخستین خودروی اسپورت مفهومی این شرکت هم بیش از 500 کیلومتر برد حرکت داشته و در مقایسه با 911 فضای بیشتری دارد و پیش بینی می‌شود در سال 2018 یا 2019 به بازار عرضه شود.

    "میژن ئی" از سوی پورشه به عنوان نخستین خودرو اسپورت برقی چهار دره که مناسب برای استفاده روزانه بوده، معرفی شده است. این خودرو یک باتری برقی 800 ولت با قدرت 600 اسب بخار دارد که می‌تواند ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

    بر اساس گزارش رویترز، به گفته تحلیلگران، برندهای آلمانی ممکن است به سرعت فاصله خود با تسلا را در زمینه فناوری باتری و موتور کم کنند و با توجه به سابقه 100 ساله خود در این صنعت، می‌توانند تجربه رانندگی بهتری نسبت به تسلا ارایه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو