فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا:

ابلاغی مبنی برغیر استاندارد بودن خودرو پراید نداریم

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هیچگونه ابلاغی مبنی بر غیر استاندارد بودن خودرو پراید نداریم.

ابلاغی مبنی برغیر استاندارد بودن خودرو پراید نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار تقی مهری عصر سه شنبه  در خصوص وضعیت استاندارد خودروهای داخلی به خصوص خودرو پراید تاکید کرد: استاندارد خودرو در کشور مشخص است و سازمان استاندارد و مصوبات مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا وجود دارد که می توان به آنها استناد کرد.

    وی تاکید کرد: سه موضوع ترمز، کیسه هوا و استحکام از جانب پلیس مورد تاکید است که هرسه این موارد در خودروهایی که امروز پلاک می شود رعایت شده است.

    رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: تاکنون هیچگونه ابلاغی در خصوص غیر استاندارد بودن خودرو پراید برای پلیس ارسال نشده بنا بر این از نگاه ما تازمانیکه مراکز مربوطه این خودرو را استاندارد اعلام می کنند پلیس نیز اقدام به پلاک کردن آن می کند.

    سردار مهری ادامه داد: از طرفی دیگر حتی استاندارد آلایندگی خودرو نیز از نگاه پلیس بسیار مهم است که در حال حاضر خودروها تولید داخل این استاندارد را دارند.

    وی یادآور شد: هرزمانیکه پلیس احساس کند خودروهای تولید داخل سه شرط اصلی استاندارد را ندارند از پلاک کردن آنها خودداری می کند.

    رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت راه های کشور در روزهای پایانی تابستان، گفت: طرحی از تاریخ 20 شهریور تا چهارم اسفند ماه در جاده های کشور اجرایی می شود که از تمامی امکانات برای حفظ نظم و امنیت مسافرین استفاده می شود.

    سردار مهری افزود: متاسفانه طی 23 روز گذشته شاهد 13 هزار و 700 مورد کشته و زخمی شدن در جاده های کشور بودیم که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل در بحث کشته ها 9 درصد کاهش داشته است.

    وی تصریح کرد: طی پنج ماه گذشته در استان فارس نیز 581 نفر به دلیل تصادف جان خود را از دست دادند که رقم بالایی است اما نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به دلایل تصادفات نیز گفت: خواب آلودگی، سرعت زیاد، خستگی و... مهمترین دلیل تصادفات است بنابر این مردم باید توجه داشته باشند که زمان تردد در جاده های به عنوان طول مسافرت است و چنانچه احساس خستگی کردند باید خودرو را متوقف و استراحت کنند.

    سردار مهری ادامه داد: مسافرین باید متوجه باشند که طی روزهای پایانی تعطیلات تابستان تردد در جاده های کشور بیشتر می شود بنابر این باید رعایت بیشتر قوانین را مد نظر قرار دهند به خصوص حاضرین در خودرو باید محیط را برای راننده آرام کنند.

    وی در خصوص نظارت بر تردد جاده ها نیز گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی تعداد دوربین های جاده ها افزایش خواهد یافت و همچنین مامورین لباس شخصی نیز در خودروهای عمومی حضور خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو