فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواستار شد

تغییرساعت کاری ادارت برای کاهش ترافیک

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تغییر ساعت ادارت برای کاهش ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را خواستار شد.

تغییرساعت کاری ادارت برای کاهش ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در دومین جلسه ستاد استقبال از مهر قلم که به منظور ایجاد هماهنگی مابین دستگاه‌های متولی برگزار شد با بیان اینکه تنها یک هفته به آغاز سال تحصیلی باقی مانده و باید تمامی دستگاه‌ها برای پوشش سال تحصیلی جدید آماده باشند گفت: این جلسات به منظور پر کردن خلاءهای مدیریت یکپارچه است و سعی داریم با این جلسات به یک مفاهمه مشترک برسیم.

    وی با بیان اینکه آموزش دانش آموزان، اولیاء و دانشجویان می‌تواند مانع وقوع حوادث شود، گفت: روز گذشته 73 واگن جدید مترو وارد چرخه شد که می‌تواند بیش از 250 هزار مسافر را جابجا کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 250 میلیارد تومان هزینه ورود این 73 واگن جدید شده است، ادامه داد: تمام این هزینه‌ها برای گرایش مردم به حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا صرف شده است.

    وی با بیان اینکه بر اساس نمودارهای موجود برخی مناطق دارای بیشترین رخداد حادثه‌ها هستند، تصریح کرد: باید نیروهای امدادی با استقرار در این نقاط زمان رسیدن به حادثه را کاهش دهند و از سوی دیگر باید اورژانس، آتش نشانی، پلیس و ... با استفاده از وسایل حمل و نقل چابک‌تر بتوانند زمان رسیدن به حادثه را کاهش دهند.

    تشکری هاشمی با اشاره به پیک ترافیک صبح و عصرگاهی در پایتخت گفت: تغییر ساعات کار ادارات یک مطالبه جدی مدیریت شهری است که در حال پیگیری آن هستیم؛ چرا که بر اساس اطلاعات موجود اوج ترافیک صبحگاهی هشت الی 8:30 صبح است و این در حالی است که کارمندان و کسبه و دانش آموزان و دانشجویان در حال رسیدن به مقصدهای خود هستند و پیک ترافیک عصرگاهی نیز از ساعت 18:30 آغاز می‌شود و این در حالی است که اگر بتوانیم سفرهای اداری مردم را از 6:30 صبح تا 10 برسانیم می‌توانیم اوج ترافیک صبحگاهی را کاهش دهیم و از سوی دیگر وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توانند چندین بار به ارائه خدمت به مردم بپردازند.

    وی همچنین از اجرای طرح LEZ‌ در پایتخت خبر داد و گفت: شهردار تهران نیز به اجرای طرح LEZ‌ تاکید ویژه دارد و ما به دنبال آن هستیم که منابع تولید کننده آلودگی هوا را محدود کنیم؛ چرا که جان مردم عزیز است و هر کسی می‌خواهد جان مردم را با یکه تازی خودروی آلوده تغییر دهد باید صراحتا این موضوع را اداره کرد چرا که نمی‌توان ادارات و مدارس را به خاطر آلودگی هوا تعطیل کرد بلکه باید مانع تردد ماشین‌های آلاینده در شهر شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد سرویس ویژه دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: هیچ دانش آموز استثنایی نباید دغدغه حمل و نقل را داشته باشد و شهرداری تهران با ایجاد سرویس‌های ویژه خود را ملزم کرده است که تا آخرین نفر، دانش آموزان را به مقاصد خود برساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو