فونیکسریمکسبهتام

تغییر ساعت ادارات، چاره‌ساز ترافیک مهر‌ ماه

عصر خودرو: مدیریت ترافیک تهران تا ۶روز دیگر باید نظمی نو به‌خود بگیرد. با آغاز مهر‌ماه و افزوده‌شدن ۵میلیون سفر شهری ، تعداد ترددها در معابر شهری از مرز ۱۲میلیون عبور می‌کند.

تغییر ساعت ادارات، چاره‌ساز ترافیک مهر‌ ماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز این موضوع در دومین جلسه ستاد استقبال از مهر قلم 94 مطرح شد تا هماهنگی بیشتری میان نهادهای مربوط ایجاد شود. در این جلسه پیشنهاد تغییر ساعت ادارات برای فرار از ترافیک مهر‌ماه و آغاز سال تحصیلی ارائه شد. به گفته سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، نهادها و گروه‌های هدف مانند دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با همکاری‌های لازم از بسیاری از حوادث ترافیکی جلوگیری کنند.

    وی تصریح کرد: رانندگان، دانشجویان و دانش‌آموزان در کاهش ترافیک مهرماه سهیم و دخیل هستند. وی با بیان اینکه با آغاز به کار 73 واگن جدید مترو، ظرفیت این وسیله حمل‌ونقلی افزایش یافته است، اظهار کرد: خواهشمندیم مسافران از مهرماه برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک از حمل‌ونقل زیرزمینی استفاده کنند.

    تخفیف بلیت مترو برای محصلان
    براساس برنامه هر ساله مدیریت شهری، استفاده از مترو در روز اول مهر برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است. این قشر از جامعه می‌توانند از تخفیف50 درصدی بلیت مترو برای طول سال تحصیلی استفاده کنند و این امکان با ورود به سایت شهرداری تهران به نشانی Tehran.ir محقق می‌شود. تشکری هاشمی همچنین خواستار تقویت نیروهای آتش‌نشانی، هلال احمر و امدادخودرو قبل از شروع مهرماه و سال تحصیلی 95 - 94 شد و گفت: درصورت عدم‌ایمنی و بی‌توجهی مسئولان نسبت به این مورد شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود.

    لزوم تغییر ساعت کار ادارات
    تغییر ساعت کار ادارات یک مطالبه جدی مدیریت شهری است که اجرای آن پیگیری می‌شود. نقطه اوج ترافیک مهرماه ساعت6:30 تا 8:30 صبح رخ می‌دهد و اگر بتوان این ساعت را به 6:30 تا 10 تعمیم داد، اوج ترافیک صبحگاهی به وضعیت مطلوب‌تری می‌رسد و از سوی دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز می‌توانند چندین بار به ارائه خدمت به مردم بپردازند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار‌ تهران در این باره، تغییر ساعت ادارات برای کاهش ترافیک صبحگاهی را خواستار شد.

    همچنین درخصوص ترافیک شامگاهی مهرماه، با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان با عجله برای رسیدن به منزل و فرار از محیط کار و خستگی روزمره، در ترافیک شامگاهی قرار می‌گیرند، حضور مسئولان اعم از پلیس راهور و سایرین ضروری است و به‌طور حتم حضور پلیس باید پررنگ‌تر باشد؛ چراکه هیچ دلیلی برای بحران ترافیک شامگاهی وجود ندارد. معاون شهردار تهران همچنین به رایگان‌بودن سرویس‌های دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت:  هیچ راننده‌ای حق دریافت هزینه از دانش‌آموزان استثنایی و خانواده آنها را ندارد. از طرفی اجرای طرح کاهش به جای طرح زوج و فرد نیز گامی برای کنترل تردد در شهر است.

    تشکری هاشمی‌گفت: شهردار تهران نیز به اجرای تغییر ساعت کار طرح کاهش‌ تأکید ویژه دارد و ما به‌دنبال آن هستیم که منابع تولید‌کننده آلودگی هوا را محدود کنیم؛ چراکه جان مردم عزیز است و هر کسی می‌خواهد جان مردم را با یکه‌تازی خودروی آلوده تهدید کند،با آن مقابله خواهیم کرد چراکه نمی‌توان ادارات و مدارس را به‌خاطر آلودگی هوا تعطیل کرد بلکه باید مانع تردد ماشین‌های آلاینده در شهر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو