فونیکسریمکسبهتام

درخواست شهرداری برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی

عصر خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری در ۵ قاره جهان منسوخ شده، در صورتی که در ایران همچنان با شدت و حدت ادامه دارد، گفت: تولید موتورسیکلت‌های غیر استانداردی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، فرآیندی غیر فنی و غیر اصولی است که باید هر چه سریع تر متوقف شود.

درخواست شهرداری برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: موتورسیکلت‌های موجود، حداقل استانداردها یعنی یورو یک را نیز پاس نمی‌کنند و به عنوان وسیله‌ای آلاینده و نا ایمن، سلامتی و جان شهروندان را مورد تهدید قرار داده‌ اند و از این رو، در بسیاری از کشورهای جهان موتورسیکلت‌های برقی جایگزین آن‌ها شده یا در حال جایگزینی هستند.

    وی با اعلام این که موتورسیکلت‌های بنزینی، نه تنها جان راکب خود را به خطر می‌اندازند، بلکه جان دیگر شهروندان را نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق بروز تصادفات جرحی و فوتی و نیز آسیب‌های ناشی از تولید آلودگی با خطر رو به ‌رو می‌کنند، تأکید کرد: به همین دلیل، جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی باید مورد حمایت قرار گیرد.

    انجام تست‌های نهایی خط 3 مترو
    معاون شهردار تهران با اشاره به این که بخش شمالی خط سراسری 3 متروی تهران که با اتمام کامل عملیات عمرانی آن در آستانه سال جدید تحصیلی و در واپسین روزهای شهریور ماه رسماً افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر این بخش از خط 3 در دست انجام تست‌های نهایی است.

    تشکری هاشمی با بیان این که بخش‌های میانی و جنوبی خط 3، قبلاً از آزادگان در جنوب غرب تهران تا ایستگاه شهید بهشتی در مرکز شهر به طول 19 کیلومتر به اتمام رسیده بود، تصریح کرد: بخش شمالی این خط به طول 18 کیلومتر از ایستگاه شهید بهشتی در مرکز شهر تا شهرک قائم در شمال شرق تهران تا چند روز دیگر رسماً آغاز به کار می‌کند.

    وی با تأکید بر این که این بخش از خط 3 در ایستگاه شهید بهشتی که در تقاطع با خط یک قرار دارد و با عبور از خیابان‌های شریعتی و شهید قدوسی وارد بزرگراه شهید صیاد شیرازی می‌شود و به سمت شمال حرکت می‌کند، اضافه کرد: این خط در ادامه از بزرگراه شهید بابایی و میدان نوبنیاد می‌گذرد و در نهایت به بزرگراه ارتش و اُزگل منتهی می‌شود.

    امکان مسافرگیری بیشتر در سکوهای 160 متری خط 3 مترو
    معاون شهردار تهران با اشاره به این که خط 3، از پر جمعیت‌ترین و پر ترددترین محورها، مراکز و میدان‌های شهر عبور می‌کند، اظهار کرد: با تکمیل این خط و بهره‌برداری کامل از تمام ایستگاه‌های آن،، پیش‌ بینی جا به ‌جایی 45 هزار مسافر در هر ساعت و در هر جهت با سرفاصله زمانی دو دقیقه قابل تحقق است.

    تشکری هاشمی با بیان این که عرض ایستگاه‌های خط 3، 14 متر و طول سکوهای آن 160 متر است،‌ تصریح کرد: قطارهای این خط، نسبت به خطوط دیگر می‌توانند با یک واگن بیشتر در سکوها مسافرگیری کنند که در نتیجه جا به‌ جایی بیشتری در این خط صورت خواهد گرفت، ضمن این که فاصله متوسط بین ایستگاه‌های این خط از یکدیگر 1200 متر است.

    وی با تأکید بر این که کارگاه‌های عمرانی خط 3 از جمله بخش شمالی این خط، سه شیفته و به طور 24 ساعته فعال بودند، اضافه کرد: در حفر تونل‌های این خط با توجه به شرایط متفاوتی که در نقاط مختلف آن وجود داشت، از ساده‌ترین روش‌ها یعنی حفاری با دست تا پیشرفته‌ترین روش‌ها یعنی حفر تونل با ماشین‌های حفار مترو (TBM) مورد استفاده قرار گرفت.

    کلید حل مشکلات کشور در داخل است
    معاون شهردار تهران با اشاره به این که اصولاً ساخت مترو که نیاز به کار فشرده و سخت در اعماق زمین دارد، کار بسیار مشکلی است، اظهار کرد: کارگران و مهندسان مترو در دشوارترین شرایط، بیشترین سختی‌ها را متحمل شدند و به صورت شبانه‌روزی در شرایطی کار کردند که غیر قابل باور و اصولاً غیر قابل توصیف است.

    تشکری هاشمی با بیان این که در بخش‌های قابل توجهی از مسیر خط 3، تونل‌های حفر شده مملو از آب بودند، تصریح کرد: حجم زیاد آبی که در اعماق زمین روان بود، این تونل‌ها را به رودخانه‌ شبیه کرده بود و تصور این که روزی قرار است قطارهای پر از مسافر مترو از این رودخانه¬های پر از آب عبور کنند، بسیار بعید و در دور از ذهن به نظر می¬رسید.

    وی در پایان با تأکید بر این که حربه تحریم نا جوانمردانه دشمنان، حداقل در پیشرفت مترو تأثیر چندانی نداشت و با تدبیر شهردار محترم تهران، این موضوع نه تنها تردیدی در اراده مدیریت شهری به وجود نیآورد، بلکه عزم ما را جهت پیش بردن مترو جزم‌تر نمود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در راستای تدابیر مقام معظم رهبری ، رویکرد مردم‌گرایی با اعتماد به توان نیروهای داخلی و با این باور که کلید حل مشکلات کشور در داخل است را در پیش گرفت و موفق شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان در خصوص مهمترین دست‌آورد خط 3 مترو، خاطرنشان کرد: علاوه بر اتصال منتهی‌الیه جنوب غرب تهران به منتهی‌الیه شمال شرق شهر و جابجایی روزانه صدها هزار مسافر و افزایش قابل توجه ظرفیت مترو، مهمترین پیام اتمام این خط و افتتاح آن، این است که تحریم‌ها تأثیری در اراده ملت ایران ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو