فونیکسریمکسبهتام

در سال تحصیلی جدید؛

۹۵ هزار دانش‌آموز شیرازی از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند

عصر خودرو : رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۵ هزار دانش‌آموز در کلان‌شهر شیراز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند.

۹۵ هزار دانش‌آموز شیرازی از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ، محسن کلاری صبح شنبه در نشست خبری یادآور شد: اقدامات برای ساماندهی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید از 6 ماه گذشته آغازشده است.

    وی افزود: پرداخت هزینه سرویس مدارس در سال‌های گذشته فقط به شکل نقدی و از طریق پرداخت به باجه‌های بانک امکان‌پذیر بود ولی در سال تحصیلی جدید والدین می‌توانند علاوه بر باجه‌های بانک از طریق درگاه الکترونیک سایت سازمان دانش‌آموزی فارس و دستگاه‌های خودپرداز هزینه سرویس فرزندان خود را پرداخت کنند.

    رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: سامانه پیامکی 10003262 شکل‌گرفته که والدین می‌توانند هرگونه مسئله و مشکل درباره سرویس مدارس فرزندان خود را بدون هیچ واسطه‌ای از طریق آن مطرح کنند تا در بخش‌های مربوطه بررسی شود.

    کلاری یادآور شد: نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید 20 درصد افزایش‌یافته است.

    وی بیان کرد: یکسری بسته‌های فرهنگی برای آشنایی دانش آموزان، خانواده و راننده‌ها با بحث سرویس مدارس تهیه‌شده که به‌زودی توزیع می‌شوند.

    رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس روان‌سازی ترافیک و ارتقا سلامت دانش آموزان و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه را ازجمله اهداف طرح ساماندهی سرویس مدارس ذکر کرد و اظهار داشت: در این سال تحصیلی آرامش خاطر دانش آموزان و خانواده‌ها درباره سرویس مدارس از دغدغه‌های جدی ماست و همان‌طور که برای راننده‌هایی که وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند، موارد تشویقی در نظر گرفته‌ایم، تخلف‌ها را نیز پیگیری و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

    کلاری بیان کرد: امسال در سرویس‌های مدارس یکسری فرستنده تعبیه‌شده است که از طریق گیرنده‌هایی که خانواده‌ها می‌توانند در صورت تمایل خریداری کنند، زمان نزدیکی دانش‌آموز به خانه خود را اعلام می‌کند، همچنین از طریق امکان رصد سرویس‌های مدارس برای هر مدرسه فراهم است.

    وی عنوان کرد: فردا طرح مانور سرویس‌های مدارس در سطح 4 ناحیه شیراز برگزار می‌شود و راننده‌های سرویس با مراجعه به درب منازل آمادگی خود را برای خدمات‌دهی در طول سال تحصیلی اعلام می‌کنند.

    رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: در سال تحصیلی جدید در سطح شیراز 95 هزار دانش‌آموز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند که این خدمات در قالب 37 شرکت خودروهای سواری و اتوبوس به آن‌ها ارائه می‌شود.

    کلاری بیان کرد: امسال وضعیت سرویس مدارس شهرک صدرا نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

    وی افزود: برخی از شرکت‌ها برای راننده‌های سرویس مدارس لباس متحدالشکل در نظر گرفته‌اند.

    رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش فارس نیز در این نشست، اظهار داشت: نظارت بر امور سرویس مدارس یک بحث مقطعی نیست بلکه به شکل مستمر از دغدغه‌های جدی ارگان های مرتبط است تا به نحو مطلوبی این امر انجام پذیرد.

    علی‌اصغر ثابت بابیان اینکه با توجه اهمیت سرویس مدارس از آن‌ها به‌عنوان مدرسه سیار نام‌برده می‌شود، گفت: به‌جز چهار ناحیه شیراز، مابقی شهرستان‌های استان بر اساس بخشنامه‌ای که در خردادماه اعلام‌شده و با همکاری شهرداری‌های خود، بحث سرویس مدارس را دنبال می‌کنند ولی به خاطر کوچک بودن این شهرها موضوع سرویس در آن‌ها از پیچیدگی‌های کلان‌شهر شیراز برخوردار نیست.

    وی ادامه داد: به همین دلیل بیشتر حساسیت ما در شیراز است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدوار هستیم که همه‌چیز به‌خوبی انجام شود.

    رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش تأکید کرد: اگرچه ما بهترین نظارت خود را بر سرویس مدارس اعمال می‌کنیم ولی خود والدین نیز باید در این امر مشارکت داشته باشند و اگر موضوعی وجود داشت آن را به ما مطرح کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط