فونیکسریمکسبهتام

سه هزار خودرو در خدمت دانش آموزان قم

نرخ سرویس مدارس اعلام شد

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ضمن ارائه نرخ سرویس مدارس گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و از ابتدای مهرماه امسال، سه هزار خودرو در خدمت سرویس رفت و برگشت مدارس شهر قم خواهند بود.

نرخ سرویس مدارس اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی عزتی  بیان داشت: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم برنامه ریزی های لازم را برای ارائه سرویس حمل و نقل مناسب به دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم انجام داده است و از آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری شرکت های حمل و نقل درون شهری تحت نظارت خود و با به کارگیری سه هزار دستگاه خودرو نسبت به ارائه سرویس رفت و برگشت به تعداد 15 هزار نفر از دانش آموزان اقدام خواهد شد.
    وی شرایط لازم برای خودرو و رانندگان سرویس دانش آموزان را مورد اشاره قرار داد و افزود: راننده سرویس باید متاهل یا از بانوان سرپرست خانوار باشد، گواهینامه رانندگی از نوع پایه دوم داشته باشد و نیز اصالت گواهینامه رانندگی از پلیس راهنمایی و رانندگی استان استعلام خواهد شد.
    وی گفت: رانندگان باید حداقل 23 سال تمام سن داشته باشند، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم سوء پیشینه ارائه کنند، همچنین در جلسات آموزشی که با همکاری واحد امور مدارس سازمان تاکسیرانی، راهور و آموزش و پرورش انجام می شود شرکت کنند.
    مدیرعامل تاکسیرانی قم افزود: همراه داشتن مجوز حمل سرویس دانش آموزی، نصب علامت سرویس بر روی شیشه جلوی سمت راست خودرو، ارائه برگه معاینه فنی خودرو، ارائه بیمه نامه های شخص ثالث، سرنشین و خودروی عمومی از شرایط خودروی سرویس مدارس خواهد بود، همچنین تعداد سرنشین خودرو برابر ظرفیت مندرج در کارت خودرو تعیین می شود.
    وی ادامه داد: نرخ مصوب کرایه سرویس رفت و برگشت دانش آموزان مدارس استان قم برای سال تحصیلی پیش رو برای خودروهای پراید و پیکان با سه دانش آموز با شرط تعطیلی پنجشنبه ها ماهانه به ازای هر دانش آموز 74 هزار تومان و با دایر بودن مدرسه در روزهای پنجشنبه به ازای هر دانش آموز 85 هزار تومان تعیین شده است.
    وی افزود: همچنین در صورتی که در خودروهای پیکان و پراید چهار دانش آموز مستقر شوند با شرط تعطیلی پنجشنبه ها، پرداختی هر دانش آموز ماهانه 63 هزار تومان و در صورتی که مدارس در پنجشنبه دایر باشد سهم هر دانش آموز در این نوع سرویس 74 هزار تومان می باشد.
    عزتی اظهار داشت: نرخ مصوب کرایه سرویس رفت و برگشت دانش آموزان برای خودروهای سمند، پژو و تیبا با سه دانش آموز با شرط تعطیلی پنجشنبه ها ماهانه به ازای هر دانش آموز 80 هزار تومان و با دایر بودن مدرسه در روزهای پنجشنبه 92 هزار تومان تعیین شده است.
    وی گفت: در صورتی که در خودروهای پژو، سمند و تیبا چهار دانش آموز مستقر شوند با شرط تعطیلی پنجشنبه ها هر دانش آموز باید ماهانه 68 هزار تومان پرداخت کند و در صورتی که مدارس در پنجشنبه ها دایر باشد سهم هر دانش آموز در این نوع از سرویس 80 هزار تومان در ماه است.
    وی ادامه داد: کرایه خودروهای ون نیز با محاسبه تعطیلی پنجشنبه مدارس ماهانه برای هر دانش آموز 42 هزار تومان است و در صورت دایر بودن مدرسه در روزهای پنجشنبه هر دانش آموز باید 49 هزار تومان پرداخت کند.
    مدیرعامل تاکسیرانی قم اظهار داشت: نرخ پایه تعیین شده بر مبنای مسافر سه کیلومتر از منزل تا مدرسه به ازای هر دانش آموز محاسبه شده است و در مسافت سه تا هفت کیلومتر به ازای هر کیلومتر اضافه 10 درصد و مسافت بیش از هفت کیلومتر به ازای هر کیلومتر پنج درصد به نرخ پایه اضافه می شود.
    وی افزود: مدت زمان عقد قرارداد سرویس مدارس از اول مهرماه امسال تا 31 خرداد ماه سال 95 می باشد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با اداره گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی با شماره 36628800 تماس حاصل نمایند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو