فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان دانش آموزی فارس:

خودروهای استاندارد در سرویس مدارس به کار گرفته شود

عصر خودرو : رییس سازمان دانش آموزی استان فارس از شرکت های حمل و نقلی که از اول مهرماه جابجایی دانش آموزان در مسیر مدرسه را برعهده دارند خواست که خودروهای استاندارد را به کارگیرند.

خودروهای استاندارد در سرویس مدارس به کار گرفته شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محسن کلاری شنبه در نشستی خبری افزود: در سال تحصیلی جدید به 95 هزار دانش آموز مدارس شهر شیراز با بهره گیری از ظرفیت های 37 شرکت و در قالب هفت هزار سرویس مدرسه خدمات ارایه می شود.
    رییس سازمان دانش آموزی استان فارس که در سال تحصیلی جدید مسوولیت اجرایی طرح ساماندهی سرویس مدارس استان را برعهده دارد، اظهار کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، نرخ سرویس مدارس این شهر نسبت به سال تحصیلی گذشته 20 درصد افزایش یافت.
    کلاری گفت: با توجه به اثرات تربیتی سرویس مدارس، طرح ساماندهی این سرویس ها به عنوان طرح مدرسه سیار نامیده شده است و بسته های فرهنگی برای آشنایی بیشتر خانواده ها و رانندگان با این مقوله تهیه شده است.
    وی ادامه داد: مجموعه ای از نواها و آواهای مجاز با نگاه تربیتی در سال تحصیلی جدید در اختیار رانندگان خودروهای سرویس مدارس قرار می گیرد.
    ** با هیچ شرکتی تعارف نداریم
    رییس سازمان دانش آموزی فارس گفت: در سال تحصیلی جدید برای آرامش خاطر دانش آموزان و خانواده های آنها اهمیت بسیاری قائل هستیم و در این زمینه با هیچ شرکتی تعارف نداریم.
    وی افزود: برای مدیران مدارس و رانندگان سرویس مدرسه که وظیفه خود را در ارتباط با این فرایند به بهترین شکل انجام دهند سفرهای زیارتی پیش بینی شده و از سوی دیگر، برای برخورد با موارد تخلف هم پیش بینی لازم شده است.
    کلاری اظهار کرد: با توجه به ضرورت نظارت بر عملکرد سرویس مدارس و پیگیری نظرها و پیشنهادهای والدین، سامانه اطلاع رسانی pishfarfars.ir و سامانه پیام کوتاه 10003562 پیش بینی شده است که اولیای دانش آموزان می توانند علاوه بر پیشنهادها، شکایات احتمالی خود را ارایه کنند.
    ** خرید دستگاه ردیاب سرویس مدارس اجباری نیست
    رییس سازمان دانش آموزی استان فارس در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام آمادگی این سازمان برای نصب دستگاه ردیاب در سرویس مدارس گفت: با نصب این دستگاه فرستنده و گیرنده که پایان مهرماه صورت می گیرد، والدین می توانند از موقعیت مکانی و زمان نزدیک شدن سرویس مدرسه به منزل آنها مطلع شوند.
    وی افزود: نصب این دستگاه برای رانندگان سرویس مدارس هزینه ای ندارد اما اولیای دانش آموزان در صورت تمایل با پرداخت 800 هزار ریال قادر به تهیه این دستگاه هستند.
    کلاری اظهار کرد: خرید این دستگاه ها داوطلبانه و اختیاری خواهد بود و هیچ گونه اجباری در تهیه آن نیست.
    ** ظرفیت سرویس مدارس بر اساس سرنشینان مجاز
    رییس سازمان دانش آموزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد که سرویس های مدارس براساس تعداد سرنشین مجاز که در کارت خودرو اعلام شده قادر به پذیرش همان تعداد دانش آموز هستند.
    کلاری با بیان این که رانندگان سروس مدارس موظف هستند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سرنشینان خود محافظت کنند، گفت: اولیای دانش آموزان باید نسبت به سرویس فرزندان خود حساسیت جدی داشته باشند و از سرویس های فاقد برچسب تردد ویژه مدارس تحت هیچ شرایطی استفاده نکنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط