فونیکسریمکسبهتام

استاندار قزوین:

اصلاح رفتار ترافیکی به شهروندان قزوین آموزش داده شود

عصر خودرو : استاندار قزوین گفت: در کنار نصب سیستم های هوشمند در معابر شهری باید شهرداری برای آموزش شهروندان در اصلاح رفتار ترافیکی و فرهنگ سازی هم برنامه مدونی داشته باشد.

اصلاح رفتار ترافیکی به شهروندان قزوین آموزش داده شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مرتضی روزبه ظهر چهارشنبه در مراسم ارتقاء سیستم نظارت تصویری مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین گفت: یکی از دغدغه های جدی حوزه شهری است که اجرای طرح های هوشمند می تواند بخشی از این نگرانی ها را برطرف کند.

    استاندار قزوین بیان کرد: از خدمات شهرداری و شورای شهر و معاونت ترافیک، که برای رفاه مردم طرح های خوبی  اجرا می کنند تقدیر می کنیم اما انتظار داریم در کنار اجرای سیستم هوشمند ترافیک نسبت به اصلاح رفتارهای مردم هم برنامه ریزی کنند.

    وی بیان کرد: مدیریت واحد و متمرکز مونیتورینگ در شهر از نیازهای اساسی است که باید برای آن اقدام کرد و کارهای غیر سازه ای هم در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از تجربه کلان شهرها و سایر شهرهای جهان با ایده های ابتکاری نسبت به روان سازی ترافیک شهری اقدام کرد.

    روزبه یادآورشد: در مسابقه نفس گیر انسان و خودرو حتما انسان مغلوب است و در شرایطی که هر خانواده چند خودرو دارد دیگر نباید فرصت را از دست بدهیم بلکه باید با استفاده از روش های هوشمند دنبال راهکار باشیم.

    استاندار قزوین اظهار داشت: ایجاد تحول به سادگی ممکن نیست و اگر بخواهیم در کنار ابزارهای مدرن مردم هماهنگ حرکت کنند و مراعات کننده قانون باشند باید آموزش شهروندان را جدی بگیریم.

    روزبه گفت: بهتر است یک فرهنگسرا به آموزش شهروندی در حوزه های شهری و ترافیک اختصاص یابد و بتوانیم در یک محدوده زمانی حداقل پنج تا 10 رفتار پر خطر شهروندان را کاهش دهیم و مردم نحوه پیاده روی در معابر، عبور از خیابان، رانندگی، عبور از پل، سوار شدن به خودروهای عمومی و سایر موارد را بیاموزند و به کار بندند.

    وی تصریح کرد: وقتی آمار تصادف عابر با خودرو در استان بالا می رود نشان می دهد فرهنگ ترافیکی پایین است و باید برای آن فکری کرد لذا اصلاح رفتار مردم را جدی بگیرید و برای آن برنامه ریزی کتنید.

    استاندار اظهار داشت: افتتاح طرح های ترافیکی مانند سیستم هوشمندی که امروز توسعه پیدا کرده از طرح های عمرانی دیگر ما مهمتر است زیرا به آرامش و امنیت و سلامت مردم کمک می کند.

    وی بیان کرد: شهرداری قزوین در حوزه های مختلف توانمندی های خود را نشان داده و امیدواریم در فرهنگ سازی هم پیشگام باشد و در ارتقاء فرهنگ شهرندی هم نمونه شود.اخلاق، حلقه مفقوده جامعه امروز است

    استاندار قزوین در ادامه با انتقاد از برخی بداخلاقی ها در جامعه اظهارداشت: حلقه مفقوده جامعه امروز ما اخلاق است و گویی قرار شده در دوره مدیریت ما جوری رفتار کنیم که فقط اخلاق فراموش شود در حالی که می توان با برخورداری از دیدگاههای مختلف اصول اخلاقی را هم رعایت و با حفظ اصول اندیشه های خود را مطرح کرد.

    روزبه یادآور شد: آرامش بسیار مطلوب و لازمه رسیدن به موفقیت است اما آرامش گورستانی نمی خواهیم بلکه در استان نیازمند کار و تلاش و شادابی توام با آرامش هستیم تا کارها بخوبی پیش برود.

    وی اضافه کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرایط ساده و روانی نداریم لذا بستر عبور از مشکلات آرامش است که در سایه رعایت اخلاق محقق می شود و می توان با گفتگو بسیاری از مسائل را حل کرد.

    استاندار با تقدیر از عباس ظاهری رئیس سابق شورای شهر قزوین گفت: ایشان نمونه بارز رعایت اخلاق در مدیریت بود که این ظرفیت را در شورای شهر فراهم کرد تا همه دیدگاه ها در کمال آرامش مطرح شود و در فرآنید تصمیم سازی مورد توجه قرار گیرد که این روند باید ادامه پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو