فونیکسریمکسبهتام

با هدف روان سازی ترافیک؛

پروژه بزرگراه شهری امام حسن(ع) در کرمانشاه کلنگ زنی شد

عصر خودرو : با هدف تسهیل در تردد خودروها و روان سازی ترافیک درون شهری، کلنگ بزرگراه شهری امام حسن(ع) به طول هشت و نیم کیلومتر،عرض ۱۵۰ متر و اعتبار مورد نیاز ۱۲۰ میلیارد تومان در کرمانشاه به زمین زده شد.

پروژه بزرگراه شهری امام حسن(ع) در کرمانشاه کلنگ زنی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ظهر شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کلنگ پروژه بزرگراه شهری امام حسن(ع) کرمانشاه به زمین زده شد.

    شهردار کرمانشاه در مراسم کلنگ زنی این پروژه، گفت: این بزرگراه عرض و طول بیشتری نسبت به بلوار طاق بستان داشته که به خاطر وجود منابع آبی خوب سراب قنبر قطعا بزرگراه زیباتری خواهد شد.

    عبدالرضا شعبانی طول بزرگراه مذکور را هشت و نیم کیلومتر و عرض آن را 150 متر عنوان کرد و افزود: این بزرگراه از انتهای خیابان «جم خانه» آغاز و به طول سه و نیم کیلومتر تا پادگان شهید سروران ادامه دارد که در نهایت به شهرک صادقیه و سپس سراب قنبر وصل خواهد شد و مسیر دسترسی به اتوبان شرقی کرمانشاه و جاده اسلام آباد غرب را از شهرک متخصصین مقدور می سازد.

    وی از وجود سه لاین رفت و برگشت در این بزرگراه خبر داد و گفت: دسترسی های فرعی و محلی دیگری نیز برای این بزرگراه در نظر گرفته شده که منظره ای زیبا به آن خواهد داد.

    شهردار کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه را 120 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: از این میزان 100 میلیارد تومان صرف ساخت پنج تقاطع غیرهمسطح و 20 میلیارد تومان نیز صرف زیرساخت ها و آسفالت مسیر مذکور خواهد شد.

    احداث پنج تقاطع در بزرگراه امام حسن(ع)

    وی افزود: از پنج تقاطع ذکر شده دو تقاطع در ابتدا و انتهای بزرگراه، یک تقاطع برای دسترسی به شهرک صادقیه، یک تقاطع برای دسترسی به سراب قنبر و یک تقاطع برای دسترسی به کمربند شرقی و جاده اسلام آباد غرب تعیین شده است.

    شعبانی در خصوص برنامه زمانبندی پروژه مذکور نیز گفت: پروژه مذکور با اعتبارات جاری شهرداری و استانی کلید خواهد خورد و در صورت تامین اعتبار هر چه سریعتر به بهره برداری خواهد رسید.

    اجرای 8 پروژه اصلاح هندسی شهر کرمانشاه

    وی، با تاکید بر پایبندی شهرداری به تعهداتش از این پس گفت: یا پروژه ای را آغاز نمی کنیم و یا برای اتمام آن روز شمار دیجیتال گذاشته و پیگیر خواهیم بود تا در موعد مقرر به نتیجه برسد.

    شهردار کرمانشاه هم چنین از اجرای هشت پروژه اصلاح هندسی در شهر کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: این بزرگراه یکی از بزرگترین پروژه های اصلاح هندسی است که با اجرای آن راه دسترسی و تردد مردم آسان و نمای شهر نیز زیباتر خواهد شد.

    وی تاکید کرد: متاسفانه کرمانشاه، تنها نام کلان شهر را یدک می کشد و از امکانات و خدمات در شان مردم محروم است و باید این حق و حقوق مردم از مسئولین رده بالا طلب شود.

    شعبانی با انتقاد از اینکه در گذشته مالیات و عوارض شهرداری بیشتر از افراد معمولی و ضعیف شهر اخذ می‌شد از آغاز رویه ای جدید در شهرداری برای گرفتن مالیات و عوارض از مسئولین رده بالا و ادارات خبر داد و گفت: خوشبختانه این رویه مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

    وی از در دستور بودن پروژه بزرگراه امام حسن(ع) به عنوان یکی از پیشنهادات شهرداری کرمانشاه در سفر هیئت دولت به استان خبر داد.

    آزادسازی بخش هایی از پادگاه سروران

    در ادامه فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور نیز گفت: آزادسازی بخشی از پادگان 270 هکتاری شهید سروران مصوبه سفر مقام معظم رهبری است که با تلاش و پیگیری مسئولین هم اکنون به مرحله اجرا در آمد.

    امیر منوچهر کاظمی افزود: با اجرای این طرح و بزرگراه، ده ها هکتار از فضای پادگان آزاد خواهد شد و برای ایجاد امکان فرهنگی و تفریحی در اختیار قرار داده می شود.

    وی تاکید کرد: ارتش از سال ها قبل آماده واگذاری بخش هایی از پادگان سروران بود اما به دلیل برخی مشکلات که عمدتا نیز از نوع مشکلات مالی بود به تاخیر افتاد که خوشبختانه هم اکنون به مرحله اجرا رسید.

    فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور گفت: آنچه که در شان مردم کرمانشاه است برای آنها انجام نشده اما هم اکنون و با اجرای این پروژه امیدواریم حداقل بخشی از گره‌های ترافیکی شهر رفع و مردم در فضای بهتری تردد کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو