فونیکسریمکسبهتام

نقش گمرک در افزایش ترافیک بوشهر

تردد انبوه خودروهای سنگین در شهر

عصر خودرو: قرار گرفتن گمرک بوشهر در مرکز شهر بوشهر باعث شده تا هر روزه شاهد تردد انبوه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین به شهر باشیم و این موضوع مشکلاتی را در زمینه حمل و نقل و ترافیک در شهر ایجاد کرده است.

نقش گمرک در افزایش ترافیک بوشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، استان بوشهر در کشور به قطب اقتصادی ایران معروف است و ذخایر و منابع عظیمی که در این استان وجود دارد، اما کمتر از استان‌های فاقد منابع شاهد رشد در این استان هستیم؛ مردم تنها با مشکلات و آلایندگی‌ها این منابع دست و پنجه نرم می کنند.

    گمرک یکی از مکان‌هایی است که با رشد ترانزیت در آن شاهد پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی بوده‌ایم و در کشور نیز استان بوشهر جزو استان‌های برتر در این امر است.

    علی‌رغم تلاش‌هایی که برای توسعه گمرک و زیرساخت‌های آن صورت گرفته، توجه چندانی به محیط پیرامونی آن یعنی شهر بوشهر نشده است.

    قرار گرفتن گمرک در مرکز شهر بوشهر باعث افزایش ترافیک خیابان‌های منتهی به گمرک به ویژه خیابان صلح‌آباد به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی بوشهر شده است.

    این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است و مردم امیدوارند در قبال میزبانی از گمرک، از خدمات و مزایای آن نیز بیش از پیش بهره‌مند شوند.

    گمرک حسنی برای مردم بوشهر نداشته است

    عضو شورای شهر بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گمرک هیچ حسنی برای مردم بوشهر نداشته است، گفت: گمرک به‌جای اینکه موجب رشد و توسعه در استان بوشهر شود، بیشتر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

    ندا عبدالله‌زاده با بیان اینکه گمرک هیچ تعاملی با شورای شهر نداشته، افزود: باید با توجه به مشکلاتی که به وجود می‌آوررد کمک‌هایی نیز در بحث زیباسازی و توسعه شهری داشته باشد.

    افزایش ترافیک بوشهر با حضور گمرک

    رئیس آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مشکلات ناشی از وجود گمرک در شهر بوشهر، گفت: کاهش کیفیت راه از نظر ایمنی، ترافیک، افزایش حجم تردد،خسارت به ابینه معابر، افزایش آلایندگی هوا از جمله مشکلات به‌وجود آمده توسط گمرک است.

    سرهنگ ابراهیم آبادی با اشاره به عبور و مرور ماشین‌های سنگین در خیابان صلح‌آباد شهر بوشهر، بیان کرد: این اتفاق موجب بروز ترافیک و تصادفات شده است.

    وی با اشاره به اینکه این خیابان یکی از راه‌های اصلی تردد مردم به مرکز شهر است، گفت: گمرک باید با تعامل با شهرداری تدبیری برای مناسب سازی خیابان صلح آباد برای این حجم از عبور و مرور و همچنین خسارت وارد شده به ابنیه معابر داشته باشند.

    اتصال جزیره نگین به بندر بوشهر برای کاهش تردد به مرکز شهر

    مدیرکل گمرک استان بوشهر در گقتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تنها راه حل عدم تردد ماشین‌های سنگین، انجام ترانزیت از جزیره نگین است، گفت: انجام ترانزیت در این جزیره موجب عدم ورود ماشین‌های سنگین به شهر بوشهر خواهد شد.

    احمد پورحیدر با اشاره به اینکه هزینه‌کردها در گمرک طبق قانون انجام می‌شود و  نمی‌تواند برای زیباسازی مستقیما وارد شود، عنوان کرد: گمرک بعد از نفت و مالیات بالاترین درآمد را برای دولت دارد و بخشی از این درآمدها برای عمرانی و آبادانی شهرها هزینه می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: شهرداران و دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند با جذب اعتبارات بیشتر بتوانند، تغییر در مبلمان شهری دهند.

    مدیرکل گمرک استان بوشهر گفت: ما تلاش می‌کنیم که با تجهیز گمرک استان، شاهد تسهیل در اینچنین اموری باشیم.

    گمرک در توسعه بوشهر نقش‌آفرینی کند

    امروزه دیگر مردم با ارائه گزارش عملکرد از طرف مسئولان از تلاش های آنها با خبر نمی‌شوند، بلکه آنها باید با چشم خود تغییر را در شهر و زندگی خود ببینند.

    انتقال گمرک به خارج از شهر بوشهر و راه‌اندازی بندر نگین علاوه بر رونق فعالیت‌های بندری و گمرکی بوشهر، زمینه را برای کاهش ترافیک و تردد خودروهای سنگین در شهر بوشهر فراهم سازد.

    گمرک درآمدهای بسیار زیادی را برای کشور دارد که انتظار مردم بوشهر این است که بخش کوچکی از این هزینه‌ها در شهر هزینه شود؛ برای این مهم لازم ات که دولت اجازه هزینه‌کرد را به گمرک استان بدهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو