فونیکسریمکسبهتام

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

نقش مدیران مدارس در انتخاب سرویس مدارس

عصر خودرو : معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پیدا کردن یک سرویس خوب و مناسب، رعایت کردن اصول مربوط به آن، جا نماندن از سرویس و مسائلی این چنین از جمله مشکلاتی است که امروزه والدین با آن مواجه هستند.

نقش مدیران مدارس در انتخاب سرویس مدارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در یادداشتی پیرامون «نقش مدیران مدارس در انتخاب سرویس مدارس» آورده است:

    سرویس های مدارس، از ضروریات انکارناپذیر جامعه شهری است که در چند سال اخیر رفت و آمد دانش آموزان به مدارس از مهمترین دغدغه های فکری اولیای دانش آموزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی است به طوری که فرستادن فرزندان به مدرسه برای بسیاری از والدین تبدیل به یک معضل بزرگ شده است.

    این مسئله باعث شده تا سرویس های مدارس، رونق بیشتری پیدا کنند اما پیدا کردن یک سرویس خوب و مناسب، رعایت کردن اصول مربوط به آن، جا نماندن از سرویس و مسائلی این چنین از جمله مشکلاتی است که امروزه والدین با آن مواجه هستند.

    سالانه بسیاری از دانش آموزان از سرویس های مدارس برای تردد بین خانه و مدرسه استفاده می کنند و هر دانش آموز حداقل روزی دو بار از این سرویس ها سوار یا پیاده می شود اما در عین حال هنوز هم بسیاری از والدین نگران اتفاقات احتمالی در سرویس مدرسه هستند.

    فرآیند تعلیم و تربیت و افزایش کیفیت تحصیلی دانش آموزان نیازمند اجرای مؤلفه‌ های مدیریتی و برنامه ‌ریزی است که مدیران مدارس نقش کلیدی و تأثیرگذاری بخصوص در بازگشایی، آموزش و برنامه‌ ریزی تحصیلی دارند مدیران مدارس با ابتکار و خلاقیت باید در همه ابعاد مربوط به آموزش از فضای فیزیکی تا افزایش علاقمندی دانش آموزان را باید به نمایش بگذارند که رضایتمندی اولیا و دانش آموزان با تلاش خستگی ‌ناپذیر آنها اتفاق می‌افتد.

    پیگیری وضعیت کلاس‌ها، معلمان و سرویس های مدارس ازجمله اقدامات ضروری مدیران قبل از بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی است.

    مدیر مدرسه موظف است نسبت به انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی که به عنوان سرویس مدرسه مورد تایید سازمان تاکسیرانی قرار گرفته اند و مجوز آنها صادر شده است اقدام کند و بر آنها نظارت نماید.

    نکته بسیار مهم دیگری که مدیران باید توجه نمایند «ایمنی» سرویس است، خانواده‌ها هزینه‌های سرویس را می‌پردازند اما برخی خودرو‌های سرویس مدارس، افزون بر نقص فنی، رانندگان آنها نیز صلاحیت‌های لازم را ندارند که  این بر دغدغه خانواده می‌افزاید.

    برخی از رانندگان به صورت خودسرانه اقدام به عضوگیری از دانش آموزان می کنند که مدیران با نظارت می توانند از خانواده های دانش آموزان بخواهند که برای فرزندان خود از خودروهای عمومی دارای مجوز شامل تاکسی، تاکسی ون، مینی بوس و اتوبوس شرکت اتوبوسرانی استفاده کنند.

    مدیران باید رانندگان سرویس‌های مدارس را به عنوان بخشی از جامعه تعلیم و تربیت به کمک گرفته تا با پاسداری از نسل آینده کشور به توفیق و پیشرفت روزافزون در آینده دست پیدا کنیم.

    مدیران با انتخاب سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس وظیفه صیانت از سلامت فرهنگی و فکری جامعه دانش آموزی را نیز  بر عهده دارند و باید در انتخاب این افراد دقت شود تا کسانی که دارای این معیارها و آراسته به این صفات هستند ارائه خدمت کنند.

    لذا باید تلاش شود در سرویس ها،‌ شوق یادگیری به بچه ها آموزش داده شود و یادمان باشد که رفتارهای ما در بچه ها تأثیر ماندگار می گذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط