فونیکسریمکسبهتام

قائیدرحمت:

ناکارآمدی فروش طرح‌های ترافیک در کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های موثر برای کاهش آلودگی هوا، گفت: وضع طرح‌های ترافیکی و فروش مجوزهای تردد در محدوده طرح‌ها به منبع درآمد پایدار شهرداری ها تبدیل شده است.

ناکارآمدی فروش طرح‌های ترافیک در کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، عباس قائیدرحمت با انتقاد از شیوه‌های اتخاذ شده برای مدیریت هوای پایتخت، گفت: واقعیت آن است که طی سال‌های اخیر در این زمینه فرهنگ‌سازی درستی صورت نگرفته در واقع فرهنگ سازی با فروختن طرح و جریمه صورت نمی‌گیرد بلکه باید با آگاهی سازی فرهنگ عمومی را افزایش داد.


    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، بهترین راهکار کاهش آلودگی هوا را جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده، آلوده کننده و فاقد معاینه فنی خواند وتاکید کرد: می توان با فرهنگ سازی زمینه خروج خودروهای فرسوده و به ویژه موتورسیکلت‌هایی که 7 برابر خودروها آلودگی ایجاد کرده و به افزایش بیماری‌ و مرگ و میرها دامن می زنند فراهم کرد.

    وی افزود: در شرایطی که فرهنگ سازی انجام نگرفته، طرح‌های مختلف همچون طرح ترافیک و یا زوج و فرد را وضع کرده‌اند، به این ترتیب با وضع طرح‌های مذکور پلیس یا دوربین‌های ثبت تخلف نیز گمارده شده است تا مبادا تخلفی صورت گیرد، اما واقعیت آن است که هیچ کدام از این اقدامات نتوانسته مانع ورود خوردو‌ها به محدوده طرح‌های ترافیک شوند.


    فروش طرح ترافیک؛ درآمدی پایدار برای شهرداری

    وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های ترافیک و زوج و فرد موثر واقع نشده‌اند، گفت: در نبود فرهنگ سازی برای کاهش آلودگی هوا، عده‌ای از مردم حتی حاضر به پرداخت جریمه برای تردد در محدوده طرح هستند، عده ای نیز با خرید مجوز از نهادهای مربوطه به محدوده طرح های ترافیکی وارد می شوند، مجوزهایی که متاسفانه درآمد پایدار شهرداری محسوب می شوند.

    شهرداری‌ها سلامت مردم را فدای درآمدزایی نکنند

    قائیدرحمت با بیان اینکه شهرداری‌ها برای درآمدزایی باید از منابع دیگر استفاده کنند، فعال سازی ناوگان حمل ونقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو و تاکسی را در راستای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: نباید سلامت مردم را فدای درآمدزایی از محل فروش طرح‌های ترافیک کرد.

    وی همچنین از ارائه مجوز تردد در محدوده طرح های ترافیکی به مسئولان انتقاد کرد وگفت: تعداد مسئولان کمتر از آن چیزی است که تصور می شود اما مجوزها به بهانه مسئولان به افراد بسیاری واگذار می شود، با این حال باید توجه داشت که مسئولان نیز باید با خودروی دستگاه‌های دولتی و تنها برای رفت و آمد کاری در این محدوده تردد کنند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه مسئولان دولتی و غیردولتی اجازه تردد در محدوده طرح‌های ترافیکی برای کارهای شخصی ندارند، پیشنهاد کرد: به جای طرح‌های ترافیکی و زوج و فرد بهتر است سیستم‌های امتیازی راه اندازی شود، به نوعی که متخلفان اجازه تردد در محدوده‌های پر تراکم را نداشته باشند.


    لزوم خروج کارخانه‌های آلاینده از شهر‌ها برای کاهش آلودگی هوا

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، علاوه بر فرهنگ سازی خروج کارخانه های آلاینده از شهر را راه حلی دیگری برای کاهش آلودگی هوا دانست وگفت: متاسفانه شهرک‌های صنعتی در اطراف شهر‌ها متراکم تر هم شده‌اند.

    قائیدرحمت با انتقاد از اینکه مسئولان مربوطه نمی‌خواهند کارخانه‌های آلاینده را از شهر خارج سازند، گفت: به نظر می‌رسد برخی از مسئولان قصد عملیاتی کردن قوانین و مقررات را ندارند و پس از انجام چند مورد انگشت شمار تنها به ایراد شعار اکتفا کرده اند، شعارهایی که با گذشت زمان به فراموشی سپرده شده است.

    انتقاد از برخورد سیاسی با مسائل محیط زیستی/ سلامت مردم سیاسی نیست

    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خروج کارخانه‌های آلاینده از شهر نباید به مسائل سیاسی و دولت‌ها گره زد، یادآور شد: نباید با مسائل محیط زیستی برخورد سیاسی شود، در حقیقت هدف رفع مشکلات زیست محیطی، تامین سلامت مردم و طبیعت است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو