فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی:

افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی در هیات دولت در دست بررسی است

عصر خودرو : رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پیشنهاد افرایش جریمه ها را ارسال کرده ایم و این پیشنهاد در هیات دولت در دست بررسی است.

افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی در هیات دولت در دست بررسی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سردار تقی مهری روز دوشنبه در حاشیه دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا به سوال خبرنگار ایرنا در مورد آخرین وضعیت افزایش جریمه ها و انتقاد برخی کارشناسان مبنی بر اینکه این افزایش، قدرت بازدارندگی ندارد، چنین پاسخ داد: بر اساس قانون، هر سه سال یک بار در هیات وزیران پیشنهاد افزایش قانون از طریق نیروی انتظامی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و دادگستری مورد بررسی قرار می گیرد که البته این پیشنهاد، سال گذشته و امسال نیز ارائه شد.
    وی، افزود: چنانچه این پیشنهاد تصویب شود پلیس ملزم به اجرای مقررات و قوانین است چرا که این قوانین برای پیشگیری از وقایع رانندگی تصویب می شود.
    مهری که در جمع خبرنگاران نیز سخن می گفت، اضافه کرد: متناسب با شرایط کشور و تورم، هر ساله جریمه ها با هدف بازدارندگی افزایش می یابد؛ بر این اساس اصل جریمه بازدارنده است در حالی که ما دوست نداریم کسی را جریمه کنیم.
    رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: عدد تخلفات در کشور به ویژه فوتی و جرحی نسبت به جمعیت و کسانی که گواهی دارند، اندک است؛ اما تاثیر آن سبب وقوع تصادفات فوتی و جرحی می شود.
    مهری، اصل افزایش جریمه ها در تخلفات را دارای نقش بازدارندگی دانست و در عین حال تاکید کرد: البته قوانین باید اصلاح و بازنگری شود. به عنوان مثال کسی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شده است باید محرومیت های اجتماعی بالا و مجازات های سنگین برای وی در نظر گرفت.
    این مقام انتظامی، گفت: ارتقا فرهنگ و آموزش همگانی در کنار ابزارهای بازدارنده برای متخلفان به ویژه افراد حادثه ساز لازم است.

    **کاهش 10 درصدی اعمال قانون
    مهری به آمار 6 ماهه امسال اشاره و اظهار کرد:بر اساس این آمار، اعمال قانون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش و از نظر ریالی 10 درصد افزایش داشته است.
    رییس پلیس راهور ناجا با اشار به گسترش راه ها و تغییر علایم خاطرنشان کرد: پلیس با همکاری سازمان راهداری برای اصلاح خط کشی، تابلوها و اقدامات ایمنی در جاده ها اقداماتی انجام داده است.
    به گفته این مقام انتظامی در بخشی از راه ها در شهر تهران بازنگری، اصلاح و تابلوهایی جمع آوری شده است.
    رییس پلیس راهور در مورد نصب دوربین ها درجاده ها گفت: بر اساس برنامه ای، وزارت راه و شهرسازی یک هزار و 800 دوربین در حدود 30 هزار کیلومتر جاده اصلی ظرف سه سال آینده نصب خواهد کرد که کارهای کارشناسی آن انجام شده است.
    مهری اضافه کرد: در زمان حاضر 600 دستگاه دوربین ثبت تخلفات بین شهری نصب شده است و در تمام شهرها باید با همکاری شهرداری و مراکز استان دوربین نظارت و ثبت تخلف نصب شود.
    مهری افزود: همواره پلیس در صحنه تصادفات حضور یافته و جاده ، خودرو و راننده را مورد بررسی کارشناسی قرار می دهد تا سهم مقصر به صورت دقیق مشخص شود.
    وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا ، اظهارکرد: در این کارگاه ، ارتقاء مهارت تخصصی در امور ترافیکی در حوزه عملیات و خدمات به افسران و فرماندهان آموزش داده می شود تا آنان نیز به نیروهای تحت امر خود آموزش های لازم را برای صحنه جرم ارایه دهند.
    مهری،گفت: افراد آموزش دیده، بعد از پایان دوره آموزشی در قالب هیات بازرسی مورد نظارت قرار می گیرند چرا که دقت ، سرعت وصحت عمل در تصادفات و ماموریت ها مد نظراست .
    این مقام مسوول در راهور ناجا تاکید کرد: در این دوره آموزشی ، همچنین نگاه منفی علیه پلیس دراین دوره های آموزشی مورد بازبینی قرار می گیرد.
    رییس پلیس راهور ناجا در مورد بررسی شکایت مردمی اظهارکرد: افرادی که از برخورد منفی کارکنان شکایت داشته باشند، می تواند شکایت خود را از طریق سامانه 197 به صورت پیامکی، تلفنی و کتبی ارسال کنند.
    وی، افزود: به دستور شخص فرمانده نیروی انتظامی شکایت سیستمی و دستی مردم باید رسیدگی شود و در قالب بازرسی از افراد دعوت می شود و چنانچه مورد شکایت مردم ثابت شد بر اساس آیین نامه قرارگاه صیانت از کارکنان کمیته بازرسی به فرد تذکر داده می شود و درصورت نیاز فرد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
    وی در رابطه با تعویض گواهینامه ها گفت: شرایط و زمان آن مشخص است و به صورت سیستمی و رایانه ای انجام می شود و اگر دراین حوزه اشتباهی و یا تخلفی انجام شود قابل تجدیدنظر خواهد بود؛ برای رسیدگی به این موارد افراد باید به مراکز صدور گواهینامه در شهرستان یا استان مراجعه کنند.
    رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: صدور گواهینامه پایه دو شرایط ویژه ای دارد و افراد نمی توانند از پایه دو برای پایه یک استفاده کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو