فونیکسریمکسبهتام

ابراز امیدواری جانشین فرمانده ناجا نسبت به تمکین مسئولان به قانون

خاطره سردار مومنی از جریمه شدن حین رانندگی

عصر خودرو : خاطره سردار مومنی از جریمه شدنش در حین رانندگی، ابراز امیدواری سردار مومنی نسبت به تمکین مسئولان به قانون، اعلام آمادگی پلیس برای شناسایی مفقودان حادثه منا در عربستان و رونمایی از منشور حقوق شهروندی از جمله موضوعات سخنان جانشین فرمانده ناجا بود.

خاطره سردار مومنی از جریمه شدن حین رانندگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سردار اسکندر مومنی در حاشیه دوره‌ آموزشی مدیران اجرایی پلیس راه و رونمایی از منشور حقوق شهروندی با اشاره به برگزاری این دوره اظهار داشت: در ابتدای امسال قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه جهادی تربیت و آموزش به منظور ارتقاء آموزش و اخلاق و رفتار حرفه‌ای در نیروی انتظامی راه‌اندازی شد که قرار است دوره‌های آموزشی آن در سراسر کشور و برای تمامی پرسنل پلیس‌های تخصصی برگزار شود.

    جانشین فرمانده ناجا با اعلام خبر رونمایی از چند کتاب و منشور حقوق شهروندی در این دوره‌ آموزشی گفت: طبق دستور سازمانی ابلاغ شده پرسنل راهنمایی و رانندگی ناجا موظف شده‌اند تا ضمن اعمال قانون و برخورد با متخطیان قوانین راهنمایی و رانندگی حتما نسبت به رعایت حقوق شهروندی و ادب و احترام به مردم و حتی در مواجهه با متخلفان کوشا باشند.

    سازماندهی 20 هزار نفر در پلیس افتخاری

    وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده نیروی انتظامی از ظرفیت پلیس افتخاری افزود: یکی از رویکردهای اصلی نیروی انتظامی استفاده از ظرفیت عظیم مردم در برقراری نظم و امنیت در جامعه است و در این راستا رویکرد پلیس، برقراری امنیت در قالب طرح‌های امنیت محله محور است.

    مومنی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر تحت عنوان پلیس افتخاری در نیروی انتظامی سازماندهی شده‌اند و تا این لحظه تقاضاهای بسیاری برای پیوستن به پلیس افتخاری اعلام شده است.

    تمهیدات پلیس برای دسته‌های عزاداری در محرم

    جانشین فرمانده ناجا در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای دهه اول محرم گفت: نیروی انتظامی در حوزه ترافیکی و انتظامی طرح‌هایی را برنامه‌ریزی کرده و به منظور روانسازی ترافیکی و برقراری انضباط در ایام محرم به اجرا در خواهد آورد.

    وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا تمامی تکایا و دستجات عزاداری سالار شهیدان، یک نفر را به منظور برقراری ارتباط با پلیس تحت عنوان همیار پلیس به نیروی انتظامی معرفی کند.

    یکسان‌سازی پلاک‌های سیاسی و انتظامی

    مومنی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص یکسان‌سازی پلاک‌ها اعم از شخصی، دولتی، سیاسی و نیروهای مسلح اظهار کرد: یکسان سازی پلاک‌ها تحت عنوان پلاک ملی در سال‌های اخیر در دستور کار نیروی انتظامی بوده و خودروهای پلیس نیز طی 3 سال گذشته پلاک‌شان تبدیل به پلاک ملی شده است.

    وی ادامه داد: همچنین با توافق با نیروهای مسلح پلاک ملی مخصوص خودروهای نیروهای مسلح نیز به تصویب رسیده و به زودی طرح یکسان‌سازی پلاک‌های ملی برای خودروهای نظامی نیز اجرایی خواهد شد و در آینده نزدیک دیگر شاهد تردد هیچ خودرو دارای پلاک غیرمصوب نخواهیم بود.

    فیلم برخورد گشت ارشاد با یک عروس در حال بررسی است

    جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص انتشار یک فیلم در فضای مجازی و برخورد پلیس با یک عروس در این فیلم گفت: این فیلم به دست ما رسیده و در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستیم و در آینده نزدیک سخنگوی ناجا توضیحات دقیقی را راجع به این واقعه به اطلاع عموم خواهد رساند.

    ماجرای جریمه شدن سردار مومنی از زبان خودش

    وی  درباره جریمه شدن جانشین فرمانده ناجا و سایر فرماندهان پلیس نیز گفت: همواره یکی از وظایف فرماندهان پلیس بازدید نامحسوس از نحوه انجام وظیفه پرسنل بوده است و این بازرسی‌ها همواره و به صورت لباس شخصی ادامه دارد.

    مومنی ادامه داد: در سال‌های دور و زمانی که هنوز من در پلیس راهنمایی و رانندگی مشغول خدمت نبودم در حال تردد با خودروی شخصی بودم که با دستور یکی از پرسنل راهور ملزم به ارائه گواهینامه خود شدم ولی متاسفانه در آن زمان اصل گواهینامه همراه من نبود و از این رو مامور وظیفه‌شناس راهنمایی و رانندگی مبادرت به صدور جریمه برای من کرد.

    جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان کشور نسبت به جریمه شدن و اعمال قانون تمکین می‌کنند یا خیر گفت: از نظر قانون هیچ برتری و رجحانی میان آحاد جامعه وجود ندارد و امیدواریم به جایی برسیم که منصب، مقام و جایگاه افراد جامعه باعث تفاوت در اجرای قانون نشود.

    وی تاکید کرد: انشاءالله به نقطه‌ای خواهیم رسید که تمامی مسئولان از قانون تمکین کنند.

    اعلام آمادگی پلیس ایران برای شناسایی مفقودان مدفون در عربستان سعودی

    مومنی در پاسخ به سوال دیگر یکی از خبرنگاران در خصوص واکنش پلیس به حادثه منا اظهار کرد: ما پیشنهادات خود را هم به صورت مستقیم و هم از طریق اینترپل به مسئولان سعودی به منظور شناسایی و تشخیص هویت مفقودان اعلام کردیم و پلیس ایران آمادگی دارد تا با مشارکت کشورهای اسلامی نسبت به برقراری نظم در ایام حج انجام وظیفه کند.

    وی خاطر نشان کرد: همچنین پلیس ایران آمادگی دارد تا نسبت به تشخیص هویت مفقودانی که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست و احتمال قرار داشتن آنها در میان مفقودین وجود دارد وارد عمل شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو