فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۲۳۸»

واردات بنزین ایران ۲ برابر شد

عصر خودرو- رویترز به نقل از منابع غیر رسمی اعلام کرد ایران صادرات نفت کوره از طریق امارات را افزایش داده و به رغم تحریم های غرب واردات بنزین خود را نیز تقریبا دو برابر کرده است.

واردات بنزین ایران ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، منابع تجاری گفتند، ایران صادرات نفت کوره از طریق امارات را افزایش داده و به رغم تحریم های غرب واردات بنزین خود را نیز تقریبا دو برابر کرده است.
    وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا پیامی به سفارتخانه های خود در نقاط مختلف جهان ارسال کرده که در آن تصریح شده تحریم ها علیه ایران همچنان پابرجا هستند.
    با این حال، ایران و شرکای تجاری احتمالی مشتاقش در پشت پرده و در سکوت خبری خود را برای همکاری های پسا تحریم آماده می کنند.
    از سر گیری ارسال مستقیم فرآورده های نفتی از بندر ماهشهر ایران به بندر فجیره امارات بر خلاف ابزارهای ظریف و پنهانی ای است که تهران قبلا به کار می برد و با استفاده از انتقال های کشتی به کشتی و شرکت های تجاری مستقر در امارات به عنوان واسطه سعی می کرد تحریم ها را دور بزند.
    منابع تجاری گفتند، محموله های نفت کوره ایران همچنان در بندر فجیره با اسنادی تخلیه می شوند که اعلام می دارد این محموله دارای منشاء عراقی هستند. نفت کوره برای تامین سوخت کشتی ها و تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد.
    منابع تجاری افزودند، شرکت ملی نفت ایران اکنون شروع به ارائه پیشنهاد فروش مقادیر بیشتری سوخت کرده و تخفیف های جذاب تری نیز ارئه می دهد.
    این منابع اضافه کردند، این شرکت همچنین اکنون به دلیل قریب الوقوع بودن لغو تحریم ها فعال تر شده و از کشتی های خود برای انتقال مستقیم سوخت به فجیره استفاده می کند. این امر موجب کاهش هزینه حمل بار خریداران می شود.
    یک منبع مطلع طی ادعایی گفت: «اکنون چون آنها فکر می کنند تحریم ها تمام شده، دارند محموله های بیشتری ارسال می کنند. من حدود 6 تا 7 محموله (نفت کوره) را  دیده ام که با اسناد جعلی به فجیره می آیند. حجم محموله ها اکنون بزرگتر است.»
    «برخی مواقع آنها از کشتی های خودشان استفاده می کنند... اگر آنها بتوانند 2 تا 3 دلار در قیمت تخفیف بدهند، مردم آماده خرید آنها هستند.»
    منابع تجاری برآورد کردند که صادرات نفت کوره ایران در ماه های سپتامبر و اکتبر ماهانه 350 تا 500 هزار تن بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو