فونیکسریمکسبهتام

شعارنویسی خودروها برای محرم نباید فرهنگ شود

عصر خودرو- استاندار خوزستان گفت: شعاری که در ایام محرم روی خودروها نوشته می‌شود نباید در جامعه نهادینه و به یک فرهنگ تبدیل شود.

شعارنویسی خودروها برای محرم نباید فرهنگ شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در همایش بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر (رونق اقتصاد، تولید و علم) که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم سلامت جامعه را حفظ کرده و آن را ارتقا دهیم.

    وی افزود: اگر زیبایی‌های معروفات را همواره به مردم نشان دهیم، آن‌وقت خودشان به‌خوبی خداشناس شده و شیطان بر آنها غلبه نمی‌کند اما اگر از همان ابتدا زشتی‌های منکر را نشان دهیم، ممکن است نتیجه مطلوبی را در پی نداشته باشد.

    استاندار خوزستان تصریح کرد: متأسفانه یک سستی در نسل جدید ایجاد شده که سعی می‌کنند با اولین یافته‌ها، خودشان را تطبیق دهند که این تطبیق، نه برای حرکت به سمت مسائل مثبت بلکه برای بهره بردن بیشتر از لذت‌های دنیا است.

    مقتدایی یادآور شد: سن بلوغ در واقع سن بروز احساسات است که اگر نسخه خاص و نرم آن را با توجه به اقتضائات جامعه نپیچیم، بدون شک جامعه باید هزینه‌های گزافی را متحمل شود و اگر جامعه این هزینه‌های گزاف را متحمل شود حتی با افزایش منکرات هم روبرو شده و آن‌وقت است که باید به سمت سالم‌سازی جامعه حرکت کنیم.

    وی بیان کرد: ما مسئولان اجرایی و دستگاه‌های دولتی باید در راستای ترویج معروفات و ایجاد موانع انجام منکرات در جامعه اقدام کنیم که البته در این میان باید به جریان‌هایی که برای جذب علم فعالیت می‌کنند، بیشتر توجه کنیم.

    مقتدایی اضافه کرد: باید دوران بلوغ را با ممانعت و نصیحت به‌جایی برسانیم که افراد به مرحله عقل کامل رسیده و در نهایت زنان و مردان موفقی در جامعه داشته باشیم و البته باید با نسل جدید بر اساس اصول اساسی و به‌صورت توافقی برخورد و رفتار شود.

    وی اظهار کرد: اشعاری که در ایام محرم روی خودروها نوشته می‌شود نباید در جامعه نهادینه شده و به یک فرهنگ تبدیل شود و باید از بروز این مغایرت‌ها جلوگیری کنیم زیرا این‌گونه مسائل معروفی هستند که در حال تبدیل به منکر هستند.

    استاندار خوزستان تأکید کرد: بیلبوردها و پلاکاردهای محرم تماماً نباید به درخواست مشتری تهیه شوند چون برخی از آنها با نیت برای امام حسین (ع) نیست اما متاسفانه در حال شخصیت‌سازی در بیلبوردها و پلاکاردها هستیم که برخی افراد با جلوه‌های جدید برای مردم جذاب شوند در صورتی که ممکن است آن افراد صلاحیت به منظر عموم گذاشتن را نداشته باشند؛ بنابراین باید به تبلیغات این بیلبوردها و پلاکاردها نظارت کافی داشته باشیم.

    مقتدایی تصریح کرد: در نقاط مختلف برخی مداحان را از خارج از کشور برای مراسم عزاداری امام حسین (ع) دعوت می‌کنند ولی نمی‌دانم این افراد دعوت شده چه می‌گویند که روحانیون ما نمی‌توانند بگویند.

    وی ادامه داد: این دعوت‌ها باعث الگو قرار دادن افراد دعوت‌شده از سوی عامه مردم می‌شود که باید این فضاها را کنترل کرده و بسیج، علما و نیروی انتظامی هم باید برای این کنترل همکاری لازم را داشته باشند ضمن اینکه هدایت چنین فضاهایی در واقع همان معروف است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو