فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع مجلس :

خودروهای داخلی گران نیستند، قدرت خرید مردم کم شده است

عصر خودرو : خودروهای داخلی گران نیستند بلکه قدرت خرید و درآمد مردم کاسته شده است و باید درآمد مردم افزایش پیدا کند تا قدرت خرید بالا برود.

خودروهای داخلی گران نیستند، قدرت خرید مردم کم شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، هادی حسینی، عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص بسته رونق اقتصادی، با اشاره به برخی اظهار نظرهای مخالفان مبنی امکان در ایجاد رانت تهیه لیست صنایع و شرکت‌هایی که قرار است به آنها تسهیلات پرداخت شود، گفت: نمی‌توان بر اساس احتمالات عمل کرد. این که نظام اداری ما نظام سالمی نیست سخن درستی است. در این خصوص باید نظارت‌ها قوی‌تر شود.
    این عضو کمیسیون صنایع گفت: در حال حاضر خودروسازان ما امکان فروش ندارند. وقتی خودروسازان دچار مشکل می‌شوند، انبوهی از قطعه‌سازان نیز دچار مشکل می‌شوند و مشکلات به سایر بخش‌ها نیز تسری پیدا می‌کند.
    وی در خصوص بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه نیاز به تزریق پول ندارد. وقتی بخش واقعی اقتصاد راه بیفتد، بر بازار سرمایه نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. در کشور مهم ترین مسئله تولید است و اگر تولید راه بیفتد، بقیه مسائل نیز حل می‌شود.
    حسینی افزود: دولت در حال ابلاغ سیاست های پایین دستی بسته رونق اقتصادی است. اجرای این سیاست نیز تاثیر تورمی چندانی ندارد. اساسا توجه به تولید تاثیر تورمی ندارد. در این بسته نیز  پول مستقیما به مصرف کننده پرداخت نمی‌شود. در گذشته شاهد بودیم که بانک‌ها وامی که در برای خودرو پرداخت می‌کردند عملا صرف خرید خودرو نمی‌شد زیرا در قبال حواله‌هایی وام پرداخت می‌شد که صوری بود و عملا خودرویی فروخته نمی‌شد.
    این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر در بخش خودرو، مردم با توجه به توافق هسته‌ای انتظار دارند که خودرو ارزان شود در حالی که این انتظار به جایی نیست. در واقع خودروهای داخلی گران نیستند بلکه قدرت خرید و درآمد مردم کاسته شده است و به جای کاهش دستوری قیمت خودرو باید درآمد مردم افزایش پیدا کند تا قدرت خرید بالا برود.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو