فونیکسریمکسبهتام

در کارگروه بحران استان البرز مطرح شد؛

پایگاه‌های امداد و نجات بین جاده ای استان البرز تجهیز می‌شوند

عصر خودرو- تامین مواد مورد نیاز مردم، تجهیز پایگاهای امداد و نجات جاده ای، نحوه اطلاع رسانی در مواقع بحرانی در کارگروه بحران استان البرز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

پایگاه‌های امداد و نجات بین جاده ای استان البرز تجهیز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جلسه کارگروه بحران با حضور رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و مشاور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و جمعی از مدیران البرزی پیش از ظهر امروز، چهارشنبه در محل جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

    مرتضی مردای پور با تاکید بر اینکه کارگروه بحران استان البرز جزو فعالترین کارگروه ها در کشور است، اظهار کرد: بزرگترین ویژگی کارگروه بحران استان البرز هماهنگی و همفکری کیان مدیران است.

    وی با تاکید بر اینکه در مدیریت بحران باید چالش ها مدیریت شود، گفت: عدم هماهنگی های لازم در زمان بحران چاره جویی برای حل مشکلات را سخت تر می کند.

    مرادی پور گفت: تغییرات شرایط جوی و شروع فصل سرما به خودی خود تشدید کننده حوادث است به همین منظور برای مقابله با شرایط سخت آمادگی دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

    به گفته رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور آمادگی همیشگی نیروهای عملیاتی و تجهیزات ضرورتی انکارناپذیر است.

    کلاس‌های توجیهی مقابله با شرایط سخت در البرز برگزار می‌شود

    وی با تاکید بر اینکه اجرای عملیات امداد و نجات نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است، گفت: این رشد به معنای رشد حوادث نیست بلکه به معنی حضور به موقع نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در محل حادثه است.

    در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: جمعیت هلال احمر متولی خدمت و امدادرسانی به مردم است و همه امکانات را فراهم می کند تا در زمان بروز حوادث غافلگیر نشده و بهترین خدمات ارائه شود.

    احسان نصیری با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص شرایط سخت زمستان امسال، گفت: جمعیت هلال احمر استان البرز در پایگاه های بین جاده ای دارو، مواد غذایی، لباس گرم و پتو را تامین می کند.

    وی در ادامه با تاکید بر تامین مواد سوختی، وسایل گرمایشی با سوخت های مختلف، در پایگاه های بین جاده ای، افزود: همه خودروها و آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر به زنجیرچرخ مجهز می شوند.

    نصیری از برگزاری کلاس‌های بازآموزی و توجیهی برای مقابله با شرایط سخت، خبر داد و گفت: تقویت امکانات ارتباطی مانند بی سیم و تلفن و رفع نواقص آنها را در دستور کار قرار گرفته است.

    تهیه طرح جامع خطر پذیری در استان البرز ضروری است

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از استقرار تیم های پزشکی و پیرا پزشکی در پایگاه های امداد و نجات استان خبر داد و گفت: شهروندان می تواند از طریق تماس با سامانه 112 هشدارها و اعلام وضعیت جاده ها را مطلع شوند.

    وی در ادامه گفت: با دهیاران روستاهای استان هماهنگی های لازم انجام شده است و انبارها و انبارگردان‌ها با تجهیزات کامل برای ایام زمستان آماده خواهند بود.

    در ادامه این جلسه مهدی مهرور مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان البرز گفت: اگر دقت و دستورالعمل‌ها در برخی دستگاه ها در حد تئوری و رفع تکلیف باشد قطعا با بحران مواجه خواهیم شد.

    مهرور در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت بحران باید از شعار به عمل تبدیل شود، گفت: برنامه ریزی در این زمینه تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.

    وی وجود رسانه ها را در مدیریت بحران با اهمیت خواند و گفت: برای مدیریت بحران در استان باید از ظرفیت رسانه ها به خوبی استفاده شود.

    مدیرکل ستاد مدیریت بحران است البرز در ادامه تهیه طرح جامع خطر پذیری را یکی از اولویتهای مهم برشمرد و گفت: سنسورهایی در حاشیه رودخانه کرج در محور کرج - چالوس جانمایی می شود تا به محض نزدیک شدن مردم به محل حادثه از جمله حادثه سیل بلندگوها و آژیرها به صدا در آیند.

    سوخت و آذوقه در روستاهای استان تامین شود

    وی به هماهنگی با بخشداری ها و ادارات برق و شوراها و دهیاری های روستاهای استان اشاره کرد و گفت: باید سوخت و آذوقه در روستاها تامین و آرد اضافه در در روستاها توزیع شود.

    وی در پایان بازرسی تجهیزات، دستگاههای برقی و سیستم‌های کمک رسانی را ضروری دانست و گفت: همه مدیران دستگاه های مرتبط با بحران باید در مواقع بحرانی در محل کار حضور داشته باشند و جوابگو باشند.

    در ادامه کارگروه بحران استان البرز منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: شرایط جوی کشور در سال جاری تحت تاثیر «النینو» است که 0.5 تا 1.5 درجه کشور ما گرمتر خواهد شد.

    رحمانیان در پایان احتمال بارش را 10 درصد بیشتر از سال‌های قبل اعلام کرد و گفت: ایران در حال حاضر در شرایط خشکسالی به سر می برد و در این سالهاا 37 درصد کاهش بارش داشته ایم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط