فونیکسریمکسبهتام

۱۵۰ ایستگاه هوشمند دوچرخه در مرکز تهران راه اندازی می شود

عصر خودرو: رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران از راه اندازی ۱۵۰ایستگاه دوچرخه هوشمند و استاندارد در مرکز شهر تهران تا پایان سال جاری خبرداد.

۱۵۰ ایستگاه هوشمند دوچرخه در مرکز تهران راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، امید سراجی افزود: این ایستگاه ها به فاصله 150متری از یکدیگر و در کنار ایستگاه های مترو و بی.آر.تی در شهر تهران در نظر گرفته شده است.
    وی با بیان اینکه بودجه احداث این ایستگاه ها300 میلیارد ریال است خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار ایستگاه در حوالی ساختمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و شش ایستگاه نیز در حوالی باب همایون واقع در منطقه 12 شهرداری تهران راه اندازی شده است.
    سراجی با اشاره به اینکه طرح توسعه استفاده از دوچرخه های هوشمند با مصوبه شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در حال اجرا است گفت: در این طرح تا پایان سال 95 بیش از 350 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر تهران به دوچرخه هوشمند و استاندارد مجهز می شوند.
    رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران اعتبار فاز اول اجرای این طرح را 150میلیارد ریال عنوان و گفت: تا پایان سال جاری 17 هزار دوچرخه استاندارد دنده ای در این مراکز جایگزین می شود.
    وی با بیان اینکه قرار داد تامین دوچرخه با یک شرکت آلمانی منعقد شده تاکید کرد: دوچرخه ها به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرند.
    وی یادآور شد: شهروندان می توانند با در دست داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس به نزدیک ترین خانه دوچرخه و یا سایت baki.tehran.ir مراجعه کرده و در این طرح ثبت نام کنند.
    به گفته سراجی کارت های اشتراک استفاده از ایستگاه های دوچرخه به محل سکونت فرد متقاضی ارسال می شود.
    وی تاکید کرد: شهروندان می توانند با استفاده از کارت اشتراک از ایستگاه های هوشمند، دوچرخه رایگان دریافت و در هر ایستگاهی که تمایل داشتند دوچرخه را تحویل دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو