فونیکسریمکسبهتام

تصویب نهایی طرح کاهش درشورای عالی ترافیک به زودی؛

طرح کاهش ازاول آبان ماه اجرایی نشد

عصر خودرو- همان طور که پیش بینی می شد طرح مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوای تهران که قرار بود از ابتدای آبان ماه جایگزین طرح زوج و فرد شود اجرایی نشد اما به گفته معاون شهردار اجرای این طرح قطعی است.

طرح کاهش ازاول آبان ماه اجرایی نشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، اجازه ورود خودروها به محدوده زوج و فرد بر اساس میزان آلایندگی شان قرار بود از ابتدای آبان ماه اجرایی شود اما این طرح به دلیل برخی از ابهامات پلیس اجرایی نشده است.

    سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که  نهادهای متعددی برای اجرای این طرح باید با شهرداری همکاری کنند و سوالات و ابهاماتی در این مدت برای این نهاد‌ها ایجاد شده بود گفت: بیشتر اشکالات مطرح شده قابل رفع بود و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این طرح ترافیکی در تهران و سایر شهرهای کشور اجرایی شود.

    وی ادامه داد : طبیعی است  هر طرح جدیدی مطرح می‌شود سوالات و ابهاماتی را ایجاد کند. خوشبختانه این ابهامات در جلسات پی در پی که برگزار شده تا حد زیادی بر طرف شده است و ما پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده این طرح در شورای هماهنگی ترافیک کشور به تصویب نهایی برسد.

    تشکری هاشمی در خصوص انتقادهای پلیس به طرح کاهش گفت: ‌دیدگاه‌های خیرخواهانه پلیس را هم که قصد دارد این طرح با حداقل مشکلات اجرایی شود، مدنظر قرار داده‌ایم و در جلساتی که برگزار می‌شود پیشنهادهای پلیس را هم در نظر خواهیم گرفت و در حال حاضر همراهی و هم سویی خوبی بین عوامل اجرایی این طرح برقرار است. امیدوارم این طرح علمی و کار‌شناسی شده در آینده نزدیک در تهران اجرایی شود تا شهروندان با حجم آلایندگی کمتری مواجه باشند.

    معاون شهردار در پاسخ به این انتقاد که با اجرای این طرح خودروهایی  از تردد در سطح شهر منع می شوند که صاحبان آن از قدرت خرید کم تری برخودار هستند گفت: خودروهایی که اکثر شهروندان تهرانی از آن استفاده می‌کنند مانند پیکان، پراید و پژو هم مدل انژکتوری آن وجود دارد و هم کاربراتوری و تفاوت قیمت چندانی هم ندارد بنابراین مالکان خودرو‌ها با آگاهی از این موضوع باید به دنبال خودروهایی باشند که آلودگی‌های زیست‌محیطی کمتری ایجاد کند. در این طرح ما معیارمان خودروهای گران و لوکس نیست، بلکه سیستم کاربراتوری و انژکتوری است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو