فونیکسریمکسبهتام

پس از دو ماه تعطیلی؛

مرزهای ایران با ترکیه بازگشایی شد

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: پس از دو ماه تعطیلی به دلایل ناامنی در خاک کشور ترکیه مرزهای زمینی رازی خوی و سرو ارومیه بازگشایی شد.

مرزهای ایران با ترکیه بازگشایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالحسین اکبری  با بیان اینکه از شهریور ماه سال جاری به دنبال وقوع ناامنی در خاک ترکیه این کشور نسبت به بستن مرزهای سرو – کاپی کوی و رازی – اسن دره تا زمان برقراری امنیت کامل اقدام کرده بود افزود: در پی برقراری امنیت نسبی در مناطق مرزی ایران و ترکیه هفته گذشته مرز رازی خوی و هفته جاری نیز مرز سرو در ارومیه به صورت رسمی بازگشایی شد.

    وی با بیان اینکه بیشترین کاربری دو مرز رازی و سرو مربوط به تردد ناوگان سواری و اتوبوس‌های مسافربری است ادامه داد: فعالیت این مرزها از سمت ایران تعطیل نشده بود ولی با بازگشایی این مبادی ورودی و خروجی، ارائه خدمات به مترددین از مرزهای سرو و رازی از طرف دو کشور از سر گرفته شده است.

    اکبری با اشاره به آمار تردد پایانه‌های مرزی رازی و سرو از زمان بازگشایی مجدد این مرز اظهار داشت: روزانه 700 الی 800 نفر از پایانه مرزی سرو و 350 نفر از پایانه مرزی رازی تردد می‌کنند که پیش بینی می‌شود این میزان با بازگشایی مجدد این پایانه های مرزی افزایش یابد.

    وی با اشاره به فعالیت پنج پایانه مرزی در آذربایجان غربی گفت: پایانه‌های مرزی بازرگان، رازی، پلدشت، سرو و تمرچین هر کدام نقش مهمی در رونق تجارت مرزی ایران با کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان دارند.

    اکبری با بیان اینکه روزانه نزدیک 800 دستگاه خودرو از مرز بازرگان دومین مرز زمینی ایران تردد می‌کنند عنوان کرد: این میزان در مرز تمرچین به طور متوسط 150 تا 200 خودرو، در مرزهای سرو و پلدشت نیز نزدیک 50 خودرو تردد دارند که نشان دهنده اهمیت توجه به فعالیت پایانه‌های مرزی استان است.

    ساماندهی پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی در دست اجراست

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ارتقای سطح مبادلات تجاری توسط پایانه‌های مرزی را نیازمند مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان عنوان کرد و گفت: توجه به پایانه‌های مرزی استان علاوه بر ایفای نقش در رونق اقتصادی موجب رشد صنعت گردشگری نیز می‌شود.

    اکبری از راه اندازی سالن مسافری و تجاری در مرز پلدشت خبر داد و اظهارداشت: در راستای ساماندهی زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی یک تا دو ماه آینده سالن تجاری و مسافری جدید پایانه مرزی پلدشت آماده بهره برداری می‌شود.

    وی با بیان اینکه سالن تجاری مرز سرو ارومیه نیز به دلیل قدمت بالا نیازمند ساماندهی است گفت: مطالعات ساخت سالن جدید در دست طراحی و مشاور پیمانکار است که پیش بینی می‌شود بزودی وارد فاز اجرایی شود.

    اکبری ادامه داد: ساخت و ساز و ساماندهی سالن‌های تجاری و مسافری سایر پایانه‌های مرزی نیز در دست مطالعه یا اجرا است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح‌ها در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و رونق بیش از پیش پایانه‌های مرزی در آذربایجان غربی باشیم.

    آذربایجان غربی با سه کشور خارجی ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان 891 کیلومتر مرز مشترک دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو